ff heel wat anders als zwanger...

wat ik nou toch mee maak vrijdag ik kan er nog steeds niet overuit.....
Mijn dochter van 2,5 werd s'middags wakker na haar middag dutje, en wees allemaal naar t plafond.. en zei Opa is weg...
Waarop ik vragen ging stellen, want ik zag de bui al hangen (mijn vader is overleden) !
Ik vroeg haar, waar was opa dan? "hierboven"en ze wees weer naar dezelfde plaats.
En wat deedt opa? "hij deedt naar mij kijken maar nu is opa weer weg"....
En ik vroeg weer, zei opa nog iets? "nee opa deedt naar mijn kijken"
De tranen stroomde over mn wangen, want heb vaak zat gelezen en gehoord dat kinderen overleden mensen kunnen zien en je hier ook serieus mee om moet gaan! Dus zou wel leuk zijn als hij ff langs kwam bij haar!

Geloven jullie dat dit echt kan zijn? Ze heeft dit t weekend ook nog een paar keer tegen me verteld.( "nu is opa weer weg he mama?") en heeft iemand ervaring hiermee bij hun kind of bij zich zelf....?

Sorry voor t ff ander onderwerp maar moest t ff kwijt!

Groetjes Joyce

Ik geloof hier ook heilig in! Echt heel bijzonder...

Ik heb een "soort van" gelijke ervaring met mijn dochter toen ze ook ongeveer 2,5 jaar was (Ze wordt nu bijna 4).
Mijn schoonmoeder is 15 jaar geleden al overleden en ik heb haar helaas ook niet gekend. Wel staat er bij ons thuis een foto van haar op de schouw. We hebben onze dochter eigenlijk nooit verteld wie die mevrouw op de foto is, maar daar kwam ze zelf mee. Kijk, zei ze, daar is mijn andere oma! Toen hebben mijn man en ik fotoalbums van vroeger tevoorschijn gehaald en zijn we samen met haar naar de foto´s gaan kijken en steeds als ze oma zag begon ze te lachen en praatte over haar.

Sinds die tijd heeft ze het er eigenlijk niet meer over. Alleen heel af en toe zwaait ze even naar de foto en vraagt dan: Dat is mijn andere oma hè?

Ik denk dat mijn schoonmoeder gewoon even wilde laten weten dat ze na al die jaren nog steeds in de buurt is en dat ze weet dat ze kleinkinderen heeft.

Liefs, Nicole

hoi joyce,

ik geloof hier ook zeker in!
mijn opa stierf op vroege leeftijd toen mijn moeder hoogzwanger was van mijn jongste zusje..toen mijn zusje een jaar of 3/4 was zei ze ineens in de morgen tegen mn moeder.. mama er was hier een man met een baard die lachtte naar mij..
mijn moeder schrok zich kapot natuurlijk! en haalde een foto te voorschijn van hem..en ze zei ja die meneer was het!
dat was natuurlijk heel erg schrikken..
mijn zoontje nu praat dus wel eens als hij boven alleen is tegen "iets"
of het nu een fantasie ding is of iemand die overleden is..mischien mijn opa wel?! geen idee..maar laat hem lekker zn gang gaan!
kinderen staan er idd blijkbaar heel erg voor open,alleen worden ze vaak niet geloofd door volwassenen.
ik zou het juist heel leuk vinden met het idee dat mijn opa toch wel eens bij ons komt spieken!

liefs kim

Ook ik geloof dat kinderen zoiets kunnen waarnemen. Ik weet dat kinderen tot 4 jaar daar erg open voor zijn.
Zo heeft yordi toen hij een babytje was en hij lag alleen boven in zijn bedje op zijn kamer wel een aantal keren zitten te lachen naar iets. Hij had de grootste lol.
Ik ben toen naar een goede paragnost geweest die bij me tante thuis kwam. Ik heb daar een reading gehad en het blijkt dus( wat ik ook al vermoedde) dat mijn man z'n zus dat is geweest. Het blijkt, ondanks dat ik de zus van mijn man nooit heb gekend, dat wij een hele sterke band hebben. Dat kwam uit de reading. Daarom denk ik dus ook echt dat zij dat is geweest waar yordi dan zo naar lachtte. Mijn man gelooft er aan de ene kant wel in, maar vind het ook allemaal een beetje eng.

Het is indd even schrikken eerst, maar wel erg fijn om te weten dat je vader er is en over je kleine meisje waakt.

Liefs marielle

Ja bedankt dames!!
Ik geloof ook wel dat hij er is... want toen mijn dochter toen ze 2 weken oud was bijna stikte in haar teruggeboerde melk moest ik er alles aan doen om haar weer aan t ademen te krijgen... toen voelde ik zelf ook dat mn pa naast me stond, ik praatte zelfs tegen hem ondertussen.... Maar ik vindt t wel een heel fijn idee ja... Als t maar bij mn vader blijft dan vindt ik t niet eng...

Wel intressant he! Het hiernamaals...

Maar bij verlosk. geweest en alles was weer goed vandaag...!!!

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan