ff helemaal gehad!

A

Anoniem

Guest
Ha meiden,

even uitblazen hoor Ik zit er op dit moment helemaal doorheen. Bij een ander topic las ik net de vraag "geloof jij in iets na de dood" Ik ben daar op dit moment best mee bezig.
Morgen is het de sterfdag van mijn zus, het is dan 12 jaar geleden dat zij na een ziekbed stierf. Mijn zus en ik waren van de 5 kinderen de 2 die het meest close waren. Ik was heel vaak bij haar en zeker de laatste mndn van haar leven hebben we heel veel gepraat, gelachen en  gehuilt en heb dan goed en waardig afscheid kunnen nemen. Nu na al die jaren kan ik dan ook zeggen dat ik  er goed mee kan leven,  
maar het blijft een litteken!
En ik ben blij veel herkenning te zien in haar kinderen (2 dochters en 1 zoon) en dat het contact met haar man ook nog steeds heel goed is!
Af en toe is het  net alsof ik mijn zus bij me voel, zo had ik vanmorgen iets....
Ook hier is het (net als in heel nederland) stormachtig weer, maar moest vanmorgen met 2 kids op pad om Mike naar de psz te brengen. Halverwege dacht ik o An (afkorting van mn zus dr naam) alsjeblieft help me En geloof het of niet een 3 / 4 tal sec was het doodstil. Echt er was niets geen wind geen geluid niets. Dat zijn voor mij momenten dat ik zeker weet dat ze bij me is en dat troost me
Raar he dat je ineens overspoelt kan worden door een weemoedig gevoel.

Sorry voor dit trieste verhaal, maar het lucht me wel even op!
Gewoon even van me afschrijven, bedankt voor jullie "luisterend oor"

liefs,
Achnita

Hoi Achnita,

wat lijkt me dat erg zeg, om je zus zo jong al te moeten missen. Ik heb één zus en zou haar echt niet kwijt willen. Wat moet dat een moeilijke tijd zijn geweest en ik kan me voorstellen dat het nog moeilijk kan zijn.

Ik heb ook het idee dat er meer is tussen hemel en aarde. Toen ik net 20 was lag ik te slapen toen ik s'nachts om 02.53 wakker schrok en me bedacht dat ik nog naar mijn overgrootmoeder had willen gaan die week maar er niet was geweest. Ik ben weer verder geslapen en hoorde de volgende morgen dat ze die nacht in haar slaap is overleden. En zo zijn er wel meer dingen gebeurt. Ik had foto's van onze oudste twee gemaakt en mijn man wilde die een keer meenemen naar mijn opa als we er weer kwamen, maar ik weet niet waarom maar heb ze met de post opgestuurd. (fam. woont ver weg). Anderhalve week later lag opa in het ziekenhuis en is een paar dagen later overleden.  Dat kan toch geen toeval meer zijn?

Groetjes van marloes

Hoi Achnita,

Natuurlijk blijft het een litteken, dat is echt heel erg om je zus te verliezen. Ik vind het trouwens heel bijzonder dat het ineens helemaal windstil was! Ik geloof dat er meer is en dat je zus je even heeft geholpen.

liefs Mariska

Hoi meid,

Wat erg voor je dat je je zus al zo vroeg hebt moeten verliezen!!
Ik weet weet ook bijna zeker dat je zus je gehoord heeft, en je heeft geholpen.
Maar zeker weten doe je het tuurlijk nooit.
Heel veel sterkte deze dagen, en vooral morgen!!

Liefs Debby.

Ik weet zeker dat je zussie dichterbij is dan je denkt! Ze zit zowiezo voor altijd in je hart!
x ing

He meid

Nou kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit.
Jeeeetje is ook niet niks om zo vroeg al je zus te moeten missen!!
Ze zal altijd bij je zijn, daar ben ik van overtuigd.
Veel sterkte (vooral deze dagen).
X naomi

Terug
Bovenaan