ff iets kwijt

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden dat ik er niet zo veel meer ben
Er gebeurd zoveel op mijn werk waarddor ik meer moet werken en dus minder tijd voor mezelf heb dat dit en het MSN gebeuren er allemaal ff bij inschiet...

Dus bij deze SORRY

Nu ff mijn frusti kwijt...

Ik weet ook wel dat ieder kind op zijn eigen manier groeit en ontwikkeld en ik weet ook wel dat ik me daar niet druk om moet maken maar op 1 of andere manier doe ik dat toch...
Vorige week met Caitlin naar het CB geweest en kreeg daar te horen dat Cait erg onder het gemiddelde zat met haar gewicht en lengte en dat we dus beter ons best moesten gaan doen..
Nu eet Caitlin heel erg slecht.. Soms zijn er dagen dan eet ze wat meer maar er zijn ook dagen dat ze helemaal niet wil eten en dus alleen maar op fles voedingen zit..
We hebben echt al van alles geprobeerd maar ze wil niets...
Brood en danoontjes en bambix koekjes en fruit  gaan er makkelijk in maar kom echt niet met groente aan zetten want mevrouwtje wil dat dus echt niet...
Ook wil ze niet zitten... ik bedoel als ik haar in de box zet en ik ga naast de box bij haar zitten om zo gezegd met haar te oefenen om te gaan zitten dan gaat het 2 sec goed en dan zet ze het op een brullen...

Ik maak me gewoon zorgen om haar en ik kom bij het CB ook niet echt verder..
Ik ging daar van de week echt met een schuld gevoel weg en pieker me iedere dag suf ofdat ik wel een goeie moeder ben voor Caitlin...

Kyano is van begin af aan al een goeie eter geweest en nu nog steeds ..
En ik weet ook wel dat ik ze niet kan vergelijken maar ik maak me gewoon zorgen...

Echt dames ik doe echt me best om er voor te zorgen dat mijn dochtertje goed eet maar als ze het niet wil dan ga ik niet dwingen....

Weet iemand anders iets wat ik misschien kan proberen?
Is het misschien een optie om appelmoes door haar eten te doen?
Echt alle tips en adviezen zijn welkom...

Gek en onzeker word ik hier van...

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon ff ergens neerzetten want de buitenwereld hier zegt alleen maar dat ik me niet zo druk moet maken... en me niet zo aan moet stellen....
maar ik maak me gewoon echt zorgen om haar

liefs Jolanda

Hoi Jolanda,

Dat CB ook altijd... Ze bedoelen het goed, maar kan o zo frustrerend zijn om er weer heen te gaan.

Lotte eet ook niet veel. 's Morgens hooguit een plakje ontbijtkoek en een stukje worst. 's Middags soms een paar stukjes brood en 's avons een paar happen groente (en soms ook niet...). Vaak krijgt ze 's middags een halve banaan met liga. Het is gewoon geen grote eter.

Ik geef haar Roosvice multivit voor wat extra vitaminen en probeer tussendoor snoepen zoveel mogelijk te beperken en anders voor gezonde alternatieven te kiezen, zoals een Liga Milkbreak of rozijntjes.

Lotte is natuurlijk wel al een stuk ouder dan jouw tweede kleintje, maar toch denk ik dat het principe op hetzelfde neerkomt. Als Lotte niet meer wil eten mag ze van tafel. We proberen het zo leuk te houden en voor alsnog vind ze het ook niet vervelend om aan tafel te gaan, ze vindt het zelfs wel gezellig.

Er zijn dagen dat ze duidelijk meer eet dan de andere, blijkbaar heeft ze dan echt honger. Ze lustte in het begin ook niet zoveel, maar nu gaat dat iets beter. De hoeveelheden blijven echter klein. Ze eet met de pot mee en als ze het niet lust, dan is dat jammer. Bij ons heeft dat het beste gewerkt, maar ik kan me voorstellen dat het bij jullie anders ligt omdat Caitlin echt bijna niets eet.

Ik ben zelf ook nooit een grote eter geweest, als kind al helemaal niet. Ik ontbeet niet, lunchte nauwelijks en at 's avonds een klein beetje warm. Mijn moeder vond dat ook frustrerend, maar ikzelf vond het zo prima en ik ben er ook groot mee geworden. Ik weet dus uit ervaring dat het eigenlijk weinig zin heeft om bij kinderen zoals ik door te drammen of wat dan ook, dat was verspilde energie van mijn ouders. Al lieten ze me uren zitten met m'n bord, ik weigerde gewoon. Ik koos er dan liever voor om voor straf vroeg naar bed te gaan.

Weer  een lang verhaal dus, je zult er misschien weinig aan hebben, maar wilde het toch even aan je kwijt. Heel veel sterkte!

Groetjes, Marisa

Hoi Jolanda,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt en helemaal als het cb zoiets zegt. Maargoed als een kind iets niet wil dan kun je het niet afdwingen want dat werkt alleen maar averechts. Ik ben ervan overtuigd dat een kind wel eet wat hij/zij nodig heeft en als ze echt grote honger krijgen ze vanzelf zwichten voor de groeten. Als ze wel brood en fruit eet komt ze al een heel eind hoor. Ik zou haar in jouw geval een extra stuk fruit geven  als je dit erin krijgt  en desnoods brood ook als avondeten. Heb je ooit olvarit fruit op brood gesmeerd als beleg? Schijnen veel kindjes lekker te vinden. Volgens mij is dit een fase en groeit caitlin gewoon even minder hard. Ik heb hier namelijk ook een totale eetweigeraar op dit moment. Op sommige dagen eet ze niet meer dan 1.5 boterham en een peer en toch komt ze gewoon aan en groeit ze in de lengte. Wat ik ook wel eens doe als ze een beetje aan de calorieren moet komen is een pakje chocomel geven. Dit voed enorm en daar zitten toch ook weer bouwstoffen in.

Het komt vast goed en je bent echt geen slechte moeder hoor!
gr.Ing

Hoi,

wat vervelend dat je met zo'n naar gevoel weggegaan   bent bij het cb. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

hoe oud is je dochter nu? Het eerste jaar is het BIJvoeding en dat heeft niet voor niets zo. Dit is om een kindje langzaam te laten wennen aan het eten en de structuur ervan.

Ik weet niet hoe je het eten aanbiedt, er zijn kinderen die gruwelen van potjes eten en geef ze eens ongelijk, het smaakt allemaal hetzelfde en ziet er zo vies uit. En er zijn ook kinderen die gruwelen van gepureerd eten maar als je die bijvoeding aanbiedt op de rapley-manier dan eten ze als slootgravers. (googlemaar eens op rapley, staan ook leuke foto's van)

Mijn jongste is ook bijgevoed op de rapley-manier en die vond het heerlijk. Gaven we echter iets gepureerds dan werd dat linea recta eruit gewerkt en na drie happen bleven de kaken op elkaar.

En wat betreft de ontwikkeling, geen kind is hetzelfde. De een is vlug qua motorische ontwikkeling en de ander is verbaal of cognitief veel vlugger.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen, want moeder zijn kan je zo onzeker maken.

Groetjes

Hoi,

wat vervelend dat je met zo'n naar gevoel weggegaan   bent bij het cb. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

hoe oud is je dochter nu? Het eerste jaar is het BIJvoeding en dat heeft niet voor niets zo. Dit is om een kindje langzaam te laten wennen aan het eten en de structuur ervan.

Ik weet niet hoe je het eten aanbiedt, er zijn kinderen die gruwelen van potjes eten en geef ze eens ongelijk, het smaakt allemaal hetzelfde en ziet er zo vies uit. En er zijn ook kinderen die gruwelen van gepureerd eten maar als je die bijvoeding aanbiedt op de rapley-manier dan eten ze als slootgravers. (googlemaar eens op rapley, staan ook leuke foto's van)

Mijn jongste is ook bijgevoed op de rapley-manier en die vond het heerlijk. Gaven we echter iets gepureerds dan werd dat linea recta eruit gewerkt en na drie happen bleven de kaken op elkaar.

En wat betreft de ontwikkeling, geen kind is hetzelfde. De een is vlug qua motorische ontwikkeling en de ander is verbaal of cognitief veel vlugger.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen, want moeder zijn kan je zo onzeker maken.

Groetjes

Hoi Jolanda,

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt over je kleine meisje. Je wilt uiteindelijk toch het beste voor haar en hoe je het ook wend of keert, je vergelijkt je kindjes toch altijd. Dat doen ze immers bij het CB ook en iedereen doet dat eigenlijk wel.

Wat het eten betreft heb ik thuis gelukkig een zeer goede eter dus echt veel tips heb ik niet voor je. Wat je wel zou kunnen proberen is om Caitlyn eens een stronkje broccolli of zoiets in haar handje te geven. Laat haar maar eens vrijblijvend peuzelen. Een zacht worteltje is misschien ook een optie. Ikzelf zou er niet voor kiezen om appelmoes door het eten te doen. Dan went ze aan die smaak en wil ze straks helemaal niets meer eten.

Qua motoriek heb ik ook een langzame vent. Sven was een kindje dat altijd eerst wachtte tot hij zeker wist dat hij iets kon voordat hij het liet zien. Daarom zat hij ook pas laat en liep hij (pas) met 17 maanden. Maar... toen liep meneer wel meteen de halve kamer rond!

Elk kindje volgt zijn / haar eigen lijn. Zowel qua lengte en gewicht als de motorische ontwikkeling. Het belangrijkste is dat je meisje in ieder geval een opgaande lijn heeft. Als ze blijft groeien en aankomt, dan is het toch goed? Ook al is dat dan wat onder het gemiddelde. Gelukkig is het CB bij ons heel soepel en zullen ze niet snel zeggen dat je kindje achterloopt. Zij zeiden ook: probeer maar vast eten aan te bieden, lukt het niet, probeer het dan een paar weken later nog eens. En wat de motoriek zeiden ze: als Sven op zijn tweede nog niet loopt, dan trekken we pas aan de bel.

Geef jezelf niet de schuld, jij doet super je best. Je bent echt geen slechte moeder als je kleine niet wil eten; dat bepaalt ze zelf.

Heel veel succes en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Maike

Hoi Jolanda,

Feline at ook slecht, maar nu ze stukjes krijgt (dus niet geprakt zoals wij gekke hollanders dat doen) eet ze wel weer goed.
En verder ben je echt geen slechte mama hoor!
Had trouwens het CB geen advies of zo?

liefs Maris

Terug
Bovenaan