FF klagen....ik heb het zo ontzettend gehad met mijn baan!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb het zo ontzettend gehad met mijn baan...er zit totaal geen uitdaging en groei meer in! Ik werk me eigen kapot maar een loonsverhoging zit er de rest van mijn leven niet meer in en dat irriteert me! We willen over een jaartje of zo toch proberen een 2e kindje te krijgen maar ja wat is wijsheid? Moet ik op zoek gaan naar een andere baan? En wat als ze vragen of ik nog een kinderwens heb wat wettelijk gezien niet gevraagd mag worden maar helaas toch nog vaak gebeurd? Ik vind dit zo'n rot situatie  en weet niet zo goed wat ik er mee moet. In 2005 heb ik me ziek gemeld door een miskraam ik moest met spoed in het ziekenhuis  opgenomen worden omdat ik ernstig bloedverlies had, mijn zwangerschap van 2006 verliep  moeizaam door bloedingen en daardoor was ik ook regelmatig ziek dat werd me vandaag dus ook voor mijn voeten gegooid door mijn baas en dat doet zeer want ik heb er toch ook niet om gevraagd? Ik ben bang dat ik er misschien in een nieuwe baan weer mee geconfronteerd wordt en misschien een baan er door verlies. Pfff lastig hoor als ik kon stoppen met werken deed ik het onmiddelijk maar helaas.....mijn manneke verdient goed maar net niet  goed genoeg.    

Vorig jaar tijdens mijn zwangerschap had ik er ook al niet zo veel zin meer in maar toen heb ik me volledig toegewijd aan de baby dat vond ik toen belangrijker, maar ja dat is nu al weer een jaar geleden en ik zit nog steeds met dat gevoel.

Liefs,

Puk

Hoi Puk!

Pfff....dat is inderdaad lastig zeg!
Maar wat ik zou doen?
Ik zou de baan nog even houden en ondertussen gewoon solliciteren naar een andere (leuke!!) baan! Daar hoeven ze op je werk niets van te weten toch?
En als je iets leuks hebt gevonden waar je even veel vastigheid hebt als je huidige baan, gewoon weggaan!
Het is makkelijk gezegt (ik zou het ook heeeel moeilijk vinden!) maar als je ongelukkig word door je werk moet er echt iets gebeuren hoor, want je werk is toch een deel van je leven en als je het daar niet naar je zin hebt is er toch iets niet goed.
Dus mijn advies: Je baan nog even houden,maar wel solliciteren op leuke andere banen!

Succes ermee en laat nog eens weten wat je besloten hebt!

Hee Puk,

Inderdaad, gewoon lekker solliciteren naar andere leukere banen hoor! En misschien even langsgaan bij het arbeidsbureau (heet nu anders geloof ik). MIsschien als je bezig bent om actief iets anders te zoeken dat je huidige baan ook niet zo erg meer is. Omdat je dan druk bezig bent om wat anders te vinden.

Maar goed, daar heb je nu ook niet veel aan. Sterkte, want het is wel vervelend als je in zo'n kl*te werk situatie zit. Dat verpest niet alleen de tijd die je werkt maar ook nog eens de rest van de week...

Heel veel succes!

KT

hoi puk,

ik mag dit niet zeggen..  maar doe het toch..
als je baas zo lullig doet waarom wordt je dan niet zwanger bij hem. lekker puh!
als je dan alles gehad hebt ga je lekker opzoek naar nieuwe baan?????

succes met alles..

liefs Annemieke

Hoi Puk,

IK begrijp het helemaal... En ook ik zou het denk ik doen zoals Annemiek zegt.. mss wel lullig idd.
Maarrrrrrr...... dan hoef je je niet druk te maken over je "nieuwe" werkgever of hij je wil houden/aannemen of niet.
Meestal als je een nieuwe baan krijgt, zit je toch weer vast aan jaarcontrakten (of je moet heel veel mazzel hebben)
Ik heb toen namelijk wel gekozen voor een nieuwe baan, en daar zwanger worden... en je raad het al; contrakt werd niet verlengt.

Succes met je beslissing! en solliciteren kan nooit kwaad ;)
Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties, eigenlijk zou ik idd uit hufterigheid zwanger moeten raken dat ging gisteren ook echt door mijn hoofd.  In augustus gaan we lekker met vakantie daar kijk ik nu erg naar uit en kan ik nadenken wat ik wil. Ik kijk wel gewoon om me heen en mocht er wat op mijn pad komen dan geef ik wel te kennen dat ik nog een kinderwens heb dan is het aan een evt. toekomstige werkgever of hij me aan wil nemen of niet en zit ik niet meteen zonder werk. Bedankt voor jullie tips in ieder geval!

Liefs,

Puk

Hey Puk,
Ik had nooit een goede verstandhouding met mijn leidinggevende. Toen ik zwanger was vorig jaar kreeg ik dan ook zo de vraag van hem: ben je er wel blij mee of laat je het weg halen?!
Sinds dat moment heb ik echt zoiets gehad van zoek het uit. Heb me volledig gericht op de kleine. Ik kreeg last van mijn bekken en moest dus minder werken (zelfs eerder moeten stoppen met werken) Dat gooide hij mij dus al voor de bevalling voor mijn voeten.
Ik had al afgesproken dat ik na mijn verlof vakantie op zou nemen. en in die vakantie zag ik er steeds meer en meer tegenop om terug te gaan werken.
2 dagen voor ik weer zou beginnen heb ik ontslag genomen (ik had nog voor ruim een maand aan vakantiedagen staan, dus ik kreeg toen nog een maand doorbetaald) en heb ik een andere baan gezocht.
Wij vonden het op dat moment belangrijker dat ik ook lekker in mijn vel zat dan de zekerheid die ik in mijn oude baan had.
Als jij gestresst bent en niet lekker in je vel zit op je werk, merkt je kleine dat ook, neem dat van mij aan.
Ik had vrij snel een andere baan. Ook wij willen nog wel een 2e wondertje, niet nu direct, maar over een tijdje. Tegen die tijd zie ik wel verder of ik een contractverlenging krijg of niet. Ik ben in elk geval heel erg blij dat ik de stap genomen heb. Ik ben nu ruim 2 maanden aan de slag en heb al meer nieuwe dingen etc. geleerd dan in de 5 jaar hiervoor bij mijn oude baas. (hoezo stilstaan in mijn oude baan)

Kies gewoon voor jezelf en voor je gezin.
De rest komt heus wel goed.

Terug
Bovenaan