ff me gevoelens delen

hoi allemaal ik heb me poosje geleden op de september 2011 mama club aangemeld en heb ik gezegt dat ik aan een depressie leid heb het daar op het moment heel erg moelijk mee en hoop gewoon dat het allemaal goed blijft gaan met ons ukkie heb vrijdag weer echo maar waar ik nu zo bang voor ben is dat ik vruchtwater zou gaan verliezen en weet dat dit niet zo snel zou gaan gebeuren als je een goede zwangerschap hebt en dat het gebeuren kan als er iets niet goed gaat met je zwangerschap
ook durf ik niet blij te zijn ben dan bang dat het mis gaat al zou ik niet weten waarom
en zou net als de meeste genieten van het ukkie in mij waar ik zo veel van hou en mijn man ook natuurlijk en als ik ons ukkie voel bewegen ben ik daar zo blij om want dat bevestigt dat ons ukkie het goed maakt in me buik een aantal mensen uit me omgeving snap het wel maar ook een aantal mensen zegt stel je niet zo aan geniet van die kleine maar zo makkelijk is het helaas niet al zou ik het zo graag willen hebben vandaag de geboorte kaartjes geregelt en zijn begonnen met de baby kamer vind het allemaal spannend hoor maar hoop dat het allemaal goed komt pfff wat een verhaal he maar hoop op jullie reactie en dat jullie me wel snappen dankjewel alvast
groetjes tamjoh

Schatje toch. Ik begrijp je helemaal. Het is ook niet niks, een baby, een kindje, een wondertje!

Heel goed van je dat je dit zo verteld, dat is de eerste stap. Genieten is ook moeilijk als je bang bent dat het fout gaat.

Iedereen kan wel zeggen dat het goedkomt, maar JIJ bent degene die het voelt.

Fijn dat de baby schopt en beweegt en dat je geboortekaartjes heb uitgezocht etc. Nog een paar maandjes en je kan je kindje in je armen sluiten!
Doe rustig aan he meis.

Het is een knop in je hoofd die om moet, en dat kan niemand doen behalve jijzelf. Een ander kan wel zeggen dat je je niet aan moet stellen, maar een ander weet niet wat jij voelt en hoe moeilijk je die knop om krijgt. Kan dus alleen maar zeggen; ik hoop dat je ondanks alles toch genieten mag van jullie spruit in aantocht, en ik denk dat je dat onbewust ook wel doet alleen zijn die gedachten en gevoelens soms zo tegenstrijdig met elkaar en dat kan verwarrend zijn. Geef toe aan je angsten en probeer ze te overwinnen, al duurt dat nog zo lang en lukt dat misschien zelfs niet meer in de resterende maanden. Iedereen ervaart een zwangerschap op z'n eigen manier, en hoe moeilijk het soms ook is... als je inziet dat je wondertje het allemaal waard is dan heb je er al sowieso deels vrede mee en vrede met jezelf. Je bent wie je bent!

heey meiden bedankt voor jullie lieve reacties ik probeer ook te genieten van ons ukkie in me buik als het schopt neem ik er ook de tijd voor het te voelen en het gevoel vast te houden vind het gewoon fijn om te voelen en krijg om de twee weken echo en das ook telkens bevestiging dat ons kleintje het goed maakt bij mij en die gedachten koester ik steeds weer en daar denk ik ook steeds weer aan het gaat goed als het niet goed ging was het al fout gegaan dat zeg ik steeds tegen me zelf en mag gelukkig volgende week woensdag naar ggz toe om te praten hoop dat ik er wat mee op schiet nogmaals dankjewel meiden

groetjes tamjoh

De angst, daar kan niemand wat aan veranderen, woorden dat het wel goed zit en komt is geen bevestiging maar meid geniet er in tussen zoals je doet ook van, al zijn het maar kleine momenten... straks met de ggz zal het je vast beter gaan, praten lucht op, hoef je het niet alleen te doen.. en dan komt genieten vanzelf

succes

Ik wou dat ik kon zeggen, maak je geen zorgen het komt allemaal wel goed... Maar helaas kan ik die knop niet voor je omdraaien en helaas zit ik ongeveer met hetzelfde.. Ook het feit dat de papa van ons mooie wondertje ongeveer 2 weken later op uitzending zal gaan voor een half jaar (hij is militair) maakt het er niet echt makkelijker op!!

Ik wens je al het beste en ik ga voor je duimen dat alles goed blijft gaan....

heey meiden dankje wel het valt ook niet mee en probeer er oo zeker het beste van te maken maar zou wel blij zijn als het september is en we ons kleine ukkie is onze armen kunnen houden en liefde kunnen geven en aan iedereen kunnen laten zien dat het ons trots is net zo als iedereen en hoop dat ik met ggz ga praten ik op knap en dan de laatste drie maanden nog van me zwangerschap kan gaan genieten
@scumpie85 ik vind het rot maar wel fijn dat ik niet de enige ben want dat voelt vaak wel zo en rot voor jou dat je man een half jaar weg gaat dan moet je het alleen doen ik leef met je mee meid en wens jou ook veel succes en dankje voor het duimen zal ik ook voor jou doen

groetjes tamjoh

Terug
Bovenaan