Ff mijn ei kwijt hoor.

Mag ik jullie even lastig vallen met mijn sores?
Ik ben geen type die makkelijk praat dus is het forum écht een uitkomst!
Kennen jullie dat,dat je altijd verkeerd wordt ingeschat?
Mensen een heel ander beeld van je hebben dan wat de werkelijkheid is?
DAT gebeurd mij nu altijd.
Omdat ik snel zeg wat ik denk,denken mensen dat ik een kreng ben,en arrogant,wat natuurlijk in mijn optiek niet waar is.
Mensen denken dat ik me nooit ergens iets van aantrek,dat is zó onjuist!
Het kwetst me soms zo dat ik vaak gezien wordt op een verkeerde,en meestal negatieve manier.
Het zit nl zo...
Toen mijn oma overleed,10 jaar geleden,wilden mijn ooms en tantes een familie weekend organiseren.
Deze familie is vrij groot en in principe prima mensen maar om daar nu een heel weekend mee weg te moeten...liever niet.
Daar kwam nog bij dat het kostenplaatje behoorlijk hoog was.
Ik heb dat toen eerlijk aangegeven,mijn broer kon dat jaar ook niet mee omdat hij een vakantie geboekt had.
Ik was ook bang dat ik 'over' zou zijn omdat de rest wel broers en zussen had om mee op te trekken en mijn broer er dus niet bij zou zijn.
Vergeet niet,dit was 10 jaar geleden,ik was onzeker,bang om buiten de groep te vallen.
Jullie moeten begrijpen dat mijn familie een familie is waar er geen één bij zit die niet op zijn mondje is gevallen.
Maar goed,wij gingen dus niet mee...
Nu heb ik sinds een paar jaar weinig tot geen contact meer met mijn vader(zijn broers en zussen overigens ook niet) en zie ik de familie dus ook weinig.
Zij zien elkaar allemaal geregeld en een deel loopt bij elkaar de deur plat,zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar.
Meestal is er elk jaar wel een feestje,zoveel jaar getrouwd,50 jaar geworden etc...wat altijd gevierd wordt in een afgehuurd zaaltje omdat de familie zo groot is,en daar zijn we altijd van de partij en dat is altijd erg gezellig.
Nu is mijn neefje gaan samenwonen,ik heb hem al jaren niet gezien overigens,en heeft de heeeeele familie een uitnodiging gehad om dit te komen vieren in een zaaltje....behalve wij!
De reden blijkt volgens twee nichtjes waar ik wel veel contact mee heb,dat we ook nooit op het familie weekend komen en ik de vriendin van mijn neef nog nooit gezien heb!
Mijn tante(de moeder van het neefje) heeft de uitnodigingen verstuurd en geschreven en die heeft dat zo beslist.
Nou ja zeg,dat is toch belachelijk?
Hoe denken jullie dat het voelt dat mijn broer,mijn moeder,en AL mijn neefjes en nichtjes,ooms en tantes zijn uitgenodigd behalve wij?
Mijn nicht vond dit ook belachelijk en heeft dit ook gezegd.
Mijn tante denkt volgens mij  dat ik nooit ergens van wakker lig en ik het te hoog in mijn bol heb,die conclusie hebben ze blijkbaar getrokken omdat we niet mee gaan op het familie weekend.
Ik ben NIET arrogant,echt niet!
Ik voel me zo rot,het hele weekend staan die tranen te branden...
Pfff,dit is toch niet terecht,of ben ik gek?
Jeetje wat een verhaal,bah,ben blij dat ik 't even kwijt kan,al beginnen de waterlanders nu wel te komen.
Groetjes Tanja

Hoi Tanja,
Ik kan me voorstellen dat je je daar niet lekker bij voelt, mensen hebben van mij ok vaak een totaal verkeerd beeld!

Maar, waarom praat je niet met die neef en tante en vertel je hun precies wat je nu op het forum hebt gezet?
Dan heb jij gezegd wat je wilde en is het aan hun om er al dan niet iets mee te doen.
Doen ze er niks mee dan zegt dat veel meer over hen dan over jou en zou ik er verder niet meer over wakker liggen. Dan heb je het geprobeerd...

Ik ben daar in de loop der jaren erg makkelijk in geworden.
Als mensen niet de moeite nemen om mij goed te leren kennen en daardoor totaal verkeerde conclusies trekken dan ga ik helemaal niet meer de moeite nemen om het tegendeel te bewijzen en steek ik mijn energie in degene die mij wel nemen zoals ik echt ben.....

succes er mee hoor!

Groetjes van Cissy

hey meis,

wat een verhaal zeg.....en ik moet zeggen dat ik het echt belachelijk vind.....ten eerste vind ik dat je neef zelf zn keuzes moet maken, hij is zelfstandig genoeg om samen te gaan wonen dus ook zelfstandig genoeg om iemand wel/niet uit te nodigen.....grrr....mijn tante zou tevens hetzelfde doen...wij hebben nl net zo`n soort verhaal in de familie....bleghhh....moet er echt van op de pot soms hoor....

maar ik vind de reden waarom jij niet met dat weekend mee bent gegaan echt een goede reden....waarom veel geld uitgeven als je ook gewoon veel plezier kunt hebben aan 1 familiedag....dat hoeft toch niet direct groots met de gehele familie.....

en jij bent echt niet een kreng etc etc....je bent een lieve rechtvaardige meid die voor zichzelf opkomt en anderen zijn daar miss. wel jaloers op en zien je direct als iemand die de hele wereld aan kan.....(ik zit nl precies zo in elkaar.....kan alles hebben zo lijkt het maar eenmaal alleen met manlief of mijn ouders dan zit alles me hoog en ben verdrietig)

van de ene kant zou ik die neef gaan bellen....maar van de andere kant ook weer niet want dan krijg je een gezeur van heb ik jou daar.....

Maar wat zeggen je ouders en je broer ervan dan????

Sterkte meis....en laat je niet gek maken hoor...

Liefs en een dikke knuffel van mij

Hoi Tanja,

Vervelend dat dat waar je zo bang voor was nu is uitgekomen; je wilde niet het buitenbeentje zijn en zo voel je je nu wel. Logisch natuurlijk, als iedereen wordt uitgenodigd behalve jij.

Maar even naar die neef: wat een klein kind zeg, dat hij zijn moeder dat allemaal laat regelen (en wat een regeltante zeg!). Erg onvolwassen.

Maar goed. Weet je wat het is? Grote families vallen vroeg of laat altijd uit elkaar. Hoe zonde dat misschien ook is, in de loop van de tijd gaan mensen hun eigen weg en wat je vaak ziet is dat de bindende factor(en) (vaak een opa en oma) dood gaat (gaan). In het begin wordt dan nog wel steun bij elkaar gezocht, maar iedereen heeft op den duur zijn eigen gezinnetje (en schoonfamilie).

Vroeger had ik zelf ook een grote familie, maar daar is nog maar weinig van over. De vaste bijeenkomsten (verjaardagen, nieuwjaarsdag etc.) gaan nu heel anders dan toen, omdat veel mensen van mijn familie niet meer leven. Daar komt bij dat ik geen broers of zussen heb. Ik heb het daar best moeilijk mee gehad, totdat iemand tegen mij zei dat ik me volledig moest gaan richten op mijn eigen relatie en nu dus gezin.   Dit is nu mijn thuis, mijn familie. En die persoon had gelijk; niks is belangrijker dan  Gert en Julian.

Je kunt 2 dingen doen:
of je laat het hierbij en accepteert dat je neef (of zijn moeder) niet beter weet;
of je belt je neef (niet zijn moeder!) en legt hem uit hoe je je voelt.

Wat je ook doet; vergeet niet dat zij "maar" bijzaak zijn: je "echte' familie zit vanavond weer met je aan tafel te eten!

Succes met de situatie.

Ellen mv Julian

Ik denk dat ik ook m'n neef zou bellen om te vragen of het een vergissing is omdat je het jammer zou vinden als je bewust geen kaartje gehad had. Ook al denk je te wetendat het geen vergissing is, maar dan kom je niet aanvallend over. Natuurlijk voel je het wel alsof je 'm wel wil aanvallen, maar als je zo het gesprek ingaat weet je zeker dat hij dichtklapt en dat het gesprek ofwel over is, of dat je familie de bevestiging heeft dat je inderdaad een arrogant wijf bent (dat vind ik uiteraard niet, maar mensen leggen situaties uit zoals ze willen dat het in hun straatje past).
Doe of je neus bloed en geef hem de mogelijkheid te zeggen: "sorry dat het zo gelopen is, ik stuur je een nieuwe uitnodiging".
Je mag best een beetje voor jezelf opkomen, dat ben je waard. Maar voorkom een hele heisa want daar gaat je zelfvertrouwen echt niet op vooruit.
En bedenk inderdaad dat dit een tweede-lijns (of derde- of vierde-) relatie is. Jouw gezin is jouw aandachtspunt 1. En de rest komt daarna. Sta mensen van verder af niet toe jou te kwetsen. Daarvoor staan ze te ver weg van jouw hart (ook al is het zelfs jammer als een onbekende uit timboektoe je niet leuk zou vinden, het is niet zo belangrijk als de mening van je man en topgozertjes! die jou ongetwijfeld een topwijf vinden!)

JEetje wat een lang antwoord, sorry hoor daarvoor. HEel veel sterkte!
Liefs NElleke

Jeetje Tanja, wat vervelend dat je je zo naar voelt hierdoor.
Er zijn al veel dingen gezegd, maar Ellen zegt het wel érg mooi:
Je echte familie zit vanavond weer met je aan tafel te eten!

Keep that in mind, en als je contact opneemt met je neef voel je je met die gedachte in je achterhoofd vast een stuk minder kwetsbaar!

Succes!
Liefs
Susan

Bedankt dames!
Ik heb beloten helemaal niets te doen aan deze situatie.
Mijn tante of neefje bellen is mij de eer te na,daar ben ik dan weer te trots voor.
Ik weet van verschillende familieleden dat ook zij het belachelijk vonden dat we geen uitnodiging hebben gekregen,dat is dan wel weer fijn!
Mijn moeder vindt het heel vervelend en had achteraf spijt dat ze wel heen is gegaan(het feestje was afgelopen zaterdag).
Ze zei dat ze eigenlijk af had moet bellen en had moeten zeggen dat als haar dochter niet welkom was,zij ook niet zou komen.
Dit heeft ze dus niet gedaan en dat is ook maar beter,dan wordt het helemaal hommeles in de familie.
Mijn broer zegt nooit wat hij denkt dus ik heb geen idee wat hij ervan vindt,al weet ik wel dat hij het niet leuk vindt natuurlijk.
Maar goed,ik laat het maar zo,wel heb ik besloten op geen enkel feestje van de familie meer te komen.
Mijn moeder vind dit weer onredelijk omdat de rest van de familie hier geen part of deel aan had maar mij kan het niet meer schelen.
Ik kan me dan toch niet stil houden tegen mijn tante en neefje en dan is er ruzie want ook mijn tante is de makkelijkste niet.
Om dit te voorkomen trek ik mijn handen ervan af.
Wel stuur ik dan een kaart natuurlijk met een vriendelijk  berichtje erbij dat we niet komen.
Zo,weer een heel verhaal geworden maar ben blij dat ik mijn hartje weer heb kunnen luchten!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan