ff mijn verhaal kwijt

Hoi allemaal

Ik zal me eerst ff voorstellen, dat praat iets makkelijker. Ik ben carol, 28 jaar en heb een zoontje van 2, Lees regelmatig hier op het forum, maar schrijf eigenlijk nooit meer, heb wel ff geschreven toen we bezig waar voor nr 1.

Nu zijn we bezig voor nr 2, sinds juni vorig jaar. Ik heb het pco-syndroom, dat betekent dat je niet heel vaak een eisprong aanmaakt. Bij ons zoontje heb ik ook allerlei behandelingen ondergaan en ben uiteindelijk spontaan zwanger geraakt.

Sinds 6 febr dit jaar, zijn we weer onder behandeling van de gyn. en heb pas de eerste dosis clomid geslikt. Ik moet dan om de dag naar het zkh om mijn ei(sprong) te volgen.
Clomid slik je van dag 3 tm 7.
6 febr dys bij gyn geweest, zou mijn menstruatie moeten afwachten, zat toen midden in mijn cyclus en zat al op dag 40.
11 febr heb ik toen menstruatie gehad (tenminste dat meende ik), ben toen netjes vlgs afspraak begonnen met de clomid op dag drie. Netjes naar het zkh gegaan om de echo's te maken om mijn ei te volgen.
24 febr zat er eindelijk een ei wat vlgs de gyn op springen stond en kregen huiswerk mee. vrijdag 27 febr moest ik terugkomen.
Donderdag 26 febr kreeg ik heftige buikpijn, was niet op vol te houden. Ben toen meteen naar het zkh gegaan. daar hebben ze een echo gemaakt, waar mijn ei nog steeds op te zien was. en in eerste instantie dacht de gyn dat ik nu op het punt van vruchtbaarheid was. nou aan sex moest ik op dat moment helemaal niet denken. zoveel pijn had ik.
de gyn vroeg nog of ik zwanger was, ik zei volmondig NEE. wat had immers mijn menstruatie gehad. toch wilde ze voor alle zekerheid wel een test doen.
Die bleek dus positief te zijn. toen moest ik weer terug om bloed te prikken, want toen dachten ze aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. gelukkig was dat niet het geval. ik zou dus zwanger zijn, maar ik had zoveel pijn dat ik ook niet echt blij kon zijn. zondags weer terug voor een echo, maar ook toen was nog niks te zien. dat zou kunnen vlgs de gyn, als ik net pas zwanger was. ondertussen was mijn bloedverlies ook een stuk minder. toen moest ik donderdags weer terug en ook bloedprikken om mijn hcg waarde nog eens te bepalen. Op het spreekuur bleek dat mijn hcg waarde helaas gezakt was en had dus een miskraam gehad. Erg balen uiteraard, maar ik had nog steeds niet echt het gevoel gehad dat ik zwanger was geweest. Volgens de gyn moest ik nu 4-6 wachten en dan zou menstruatie weer op gang komen.
nu heb ik sinds gisteren weer bloedverlies, kan niet zeggen of het nou een echte menstruatie is. Nu heb ik afgelopen maandag aan mijn rechterzijde een dagje pijn gehad, soort stekend gevoel, was best wel gevoelig, toevallig ook sex gehad die dag. Kan dat nu al een eisprong zijn?? en kan dit dat een innestelingsbloeding zijn?? Ik weet het namelijk ff niet meer.
Heb gelezen en gehoord dat je na een miskraam vruchtbaarder bent, weet alleen niet of dit waar is.

Kunnen jullie me mss helpen, advies geven??

is ondertussen wel een heel verhaal geworden, maar lucht wel op, dat ik mijn verhaal ff kwijt kan.

Groetjes

Hoi Carol,

Wat een verhaal zeg! Jeetje!
Ben je zwanger zonder dat je dat in de gaten hebt, maar gaat het helaas toch nog mis.
Ik vrees dat ik je niet echt verder kan helpen. Zit zelf in een klein beetje zelfde situatie. Heb namelijk 19 feb na een korte zwangerschap (6+2) een MK gehad.
Ben zelf na 2 weken gaan tempen om te kijken of ik zo mijn eisprong zou kunnen ontdekken. Omdat ik zo graag meteen weer zwanger zou willen zijn.
Ik heb ook het verhaaltje gehoord dat je wel eens vruchtbaarder zou kunnen zijn na een MK, dus wij doen ons best.
Wij zijn bezig voor nr 3. Nr 1 en 2 kwamen allebei vrij snel (na 6 en 4 mnd) maar had wel een hele korte cyclus (21 dagen) terwijl achteraf bleek dat ik juist bij mijn dochter een cyclus van 5 weken had gehad (dus na 21 dagen pas een ei).
Nu voor nr 3 al 1,5 jaar bezig geweest, waarvan ik het eerste jaar maar 4x ongesteld ben geweest, waarvan 1x onder invloed van medicijnen om ongi op te wekken. Sindsdien wel weer iets regelmatiger (4-6 weken).
Maar ik twijfel dus aan mijn eisprong. Ik heb in het verleden regelmatig ovu testen gebruikt, maar nog nooit een positieve test in mijn handen gehad.
Nu heeft mijn zus een hele lichte mate van pco en is het idee gerezen dat ik misschien ook wel pco heb.
Heb afgesproken met de HA dat als ik nu na 3 mnd niet zwanger ben, ik wordt doorverwezen naar de gyn. Waarschijnlijk dat ik dan ook met clomid wel een eisprong kan gaan krijgen, zodat de kans op een zwangerschap groter wordt.

Nu heb ik dus dinsdag erg veel buikpijn gehad in de streek van beide eierstokken en daarna is mijn temp omhoog gegaan, waardoor ik dus denk dat ik een eisprong heb gehad. We hebben netjes om de dag geklust en nu maar hopen dat het echt zo was! En dat het blijft zitten deze keer.
Maar toch ook onzekerheid hoor!

Ik wil je heel veel sterkte wensen!
En als je twijfelt over eisprong of innesteling, zou ik gewoon als ik jou was over 1 á 2 weken een testje doen. En anders de gyn vragen om een echo of bloedprikken om te kijken of je eisprong geweest is.
Hopelijk heb je snel goed nieuws te vertellen!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan