A
Anoniem
Guest
Vast ook al vaak over gesproken over dit onderwerp. Maar ik geloof echt dat ik het toppunt heb van een vreselijke schoonmoeder. Even bij het begin beginnen.
Toen ik mijn vriend net leerde kennen had hij geen contact meer met zijn ouders. Ik heb m toen gestimuleerd om toch weer contact te zoeken omdat ik zag dat hij er best veel moeite mee had. Al goed het contact werd hersteld toen raakte ik zwanger van jaycee dat was maar zozozo. Toen werd jaycee geboren en als eerst commentaar werd er gegeven toen ze na haar geboorte kwamen ach ja het is nr. 10 al dus het is gewoon he. Dan denk ik je kunt toch blij zijn voor je zoon het is zijn eerste kind en hun 2e kleindochter verder zijn het allemaal jochies (niet dat dat uitmaakt maar toch). Kraamverzorgster heeft haar ook zo'n beetje de deur uitgekeken omdat ik net bevallen uitgeput was en lag te slapen ze gewoon mijn slaapkamer binnen denderde terwijl de kraamverzorgster pas ongeveer 10 x had gezegd dat ik sliep.
Er is nog veel meer de revue gepasseerd waar ik jullie niet mee zal vermoeien. Maar nu komt het ben ik zwanger van kahlyn. Zit ze echt iedere keer als we elkaar zien en gelukkig is dat niet zo vaak. "En jaycee wanneer komt het broertje". Ben ik bevallen van een prachtige meid komen ze op kraamvisite en wat krijg je dan ja we moesten terug naar de prenetal want ik had jongenskleertjes gekocht en ik moest een andere strik kopen voor het hobbelpaard want daar had ik een blauwe strik om. Alsof je na een meisje automatisch een jongetje krijgt. En dat je dat ook nog gaat zitten vertellen dat je jongenskleren hebt gekocht omdat je verwacht dat ik wel zou bevallen van een jochie???? En nu blijft ze dus al vanaf dag 1 dat kahlyn er is en wanneer komt de derde en wanneer komt je broertje jaycee. Het is toch verschrikkelijk. Je mag gewoon blij zijn als je een kindje krijgt/kunt krijgen en dat het gezond is wat maakt het dan in vredesnaam uit of het een jochie of een meissie is.
Nu geef ik dus als standaard antwoord: Als er een derde komt en dan echt als dan hoop ik dat het een meid is. (niet dat het me zou uitmaken als er ooit een derde komt).
Ook ligt jaycee nu helemaal uit de gratie want kahlyn lijkt toch zoveel op hendri.
Soms heb ik echt heel veel spijt dat ik mijn vriend het contact heb laten herstellen. Want als hij daar is dan wordt ie zo klein zo ontzettend klein omdat hij in hun ogen nooit iets goed kan doen. En zijn oudste broer is echt alles. Ik wordt ook standaar annette genoemd (dat is de vrouw van zijn broer). En het is echt voor de kindjes dat ik nog contact met ze wil hebben omdat ik ze zowel mijn ouders als opa en oma gun maar ook zijn ouders. En toch voelen ze aan dat er een verschil is. Zo klein als dat ze was (1 1/2 als we dan stopte voor het huis van zijn ouders, dan ging jaycee maar ik wil niet naar die opa en oma) en dat is nu nog. En dan maar met een stalen gezicht zeggen nee joh die zijn ook hardstikke lief. (ahum).
Nou snap ik best dat het bovenstaande misschien nog mee valt maar dat is maar een klein topje van de ijsberg. Soms denk ik ligt het aan mij en daarom doe ik mijn verhaal hier maar eens een keer.
grt nathalie (mv jaycee 11-01-04 en kahlyn 23-08-06)