ff stoom afblazen!!!

A

Anoniem

Guest
Vandaag naar het CB geweest en ben ff over de zeik!!!

Benthe is een lief en tevreden meisje, dus ik ga er dan van uit dat alles goed met haar gaat.

Ze drinkt wel niet zo goed, laat er veel naast lopen. Dus ik vertelde dat aan het CB en die vertrouwde het niet! Daarom komt nu van de week de wijkverpleegkundige langs en die gaat kijken of het nodig is dat Benthe naar de logopediste gaat. Zie je het voor je, een kleinte bij de logopediste!!

Daarna kregen we de gebruikelijke tests en controles en toen ze Benthe bij haar beentjes pakte en oefende met haar beentjes naar buiten, gilde ze het ineens uit van de pijn!! Shit, dacht ik nog, dads niet goed!! Toen zag ik die zorgelijke blik van de arts en dacht, dit kan niet goed zijn.

En inderdaad. Benthe had al een extra plooi, maar ze zeiden bij vorige consults dat het niet ernstig was!

Helaas moet ze nu dus wel met spoed naar het ziekenhuis voor foto's en dan misschien een spreidbroekje of gipsbroekje!

Dus ik ben benieuwd. Tuurlijk., tis niet het einde van de wereld, maar als moeder niet leuk om te horen, vooral omdat ik aan Benthe nooit iets merk!! Ze is altijd zo lief, tevreden en vrolijk!!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Martine

Hoi Martine,

Nou meid, ik snap je reactie wel hoor! Maar laat niet over je heen lopen hoor.
Ik weet niet hoe oud je  dochter is, maar ik vind het cb vaak zo kortzichtig. Ook al kom je er met een kleine "regelmatig"het is en blijft een moment opname.
Als voorbeeld wil ik je geven...
Bij mijn zoon van 6 maanden kan ik thuis rustig zijn beentjes / heupjes spreiden (nooit met kracht doen hoor!) op het cb zie ik aan heel zijn houding dat hij tegenwerkt. Bij de laatste controle zei de arts dat het misschien een strak bekken heeft. Ik gaf als tegenreactie de vraag of het misschien ook het moment kan zijn. Het gevlog was dat ze wat meer tijd aan hem besteed en met hem speelt en vervolgens spelender wijs nog een keer test Ja hoor zo soepeltjes als wat Ik bedoel maar....
Daarmee wil ik niet zeggen dat er bij jouw dochter niets aan de hand is, ik ben zelf alleen van mening dat  er soms paniek wordt gezaaid terwijl dat later allemaal onnodig geweest blijkt te zijn.

Sterkte,

Achnita  

Hoi meid,

ook ken je reactie goed voorstellen hoor.
Ze hadden gwn veel eerder aan de bel moeten trekken, dan had dit mss voorkomen kunnen worden.
Dus in mijn ogen heb je alle recht om kwaad en teleurgesteld te zijn.
En hun krijgen daar dan goed voor betaald ook nog. Dat vind ik echt schandalig!
Ik hoop dat Benthe er niet zoveel last van gaat krijgen.

Liefs Debby.

Hoi Martine,

Weer zo'n heerlijk voorbeeld van hoe een CB te werk gaat. Wat balen voor je dat ze zo doen. Het lijkt ook zo belerend!

Was ze goed gegroeid? Dan krijgt ze echt wel voldoende binnen! Zo'n logopediste is trouwens héél leuk met kleintjes. Ze heeft misschien tips hoe Benthe beter zou kunnen drinken. Een paar milimeter verschil of een andere fles/speen doet soms al wonderen.

En wat die heupjes betreft. Ik hoop voor je dat alles goed is. Zo'n spreidbroek is niet leuk, maar inderdaad niet het einde van de wereld.
Wij hebben het drama van extra bilplooien en verschil in beenbeweging ook doorlopen....
De huisarts had haar gecontroleerd en vond dat het er goed uitzag. Tot we bij die Miep van het CB kwamen. Ze zag een duidelijk verschil! Nog dezelfde week zaten we in het ZH. Echo gemaakt, niets aan de hand. Twee maanden later zijn we weer bij dezelfde Miep. Ze vertrouwde het nog steeds niet! Weer naar het ZH. Voor een röntgenfoto deze keer. Weer niets aan de hand. Maar Miep bleef vasthoudend. Eva deed het er op een gegeven moment om. Zodra we dat hokje binnen kwamen hield ze haar rechterbeen stil, terwijl ze thuis met beide beentjes trappelde. Gewoon mama lekker stangen. Miep schreef Fysio voor. Na één behandeling is die weer gestopt, want er was niks met Eva aan de hand.

Wij hebben ook nog het drama van voorkeurshouding gehad. Eva had een platte plek! Drama natuurlijk. Ook een wijkverpleegkundige op bezoek gehad. Allerlei tips gekregen. Ik moet eerlijk zeggen dat dat een leuk mens was en Eva had al snel geen platte plek meer.

Durf te vertrouwen op je gevoel. Laat ze je moederinstinct niet 'omver' praten. Jij kent Benthe (ik zou bijna willen zeggen: Jij bént Benthe) het beste.

Succes,
Karin

mmm fijn weer, dat consternatiebureau...

Ik ben heel benieuwd wat die logopediste gaat doen. ...ik bedoel, hoeveel spraakoefeningen kun je gaan doen met een baby???? of misschien komt ze alleen maar kijken waar het probleem misschien vandaan komt.

Ik vind het wel vreemd dat als je aangeeft dat je je ergens zorgen om maakt, dat ze het afwimpelen, en vervolgens later op deze manier erop terug komen.

Zo had Eline een extreme voorkeurshouding. Dit heb ik bij het eerste consult aangegeven dat ik me daar zorgen om maakte. Dit was volgens arts helemaaaaaaal niet nodig. Kreeg wat standaard tips mee naar huis en fysio was volgens haar ook helemaaaaaaaaal niet nodig. Eigenwijze Ik heb zelf toen een fysio laten komen (tegenwoordig heb je geen doorverwijzing meer nodig), en die is tot vorige week (ze is nu 5 1/2  maand) bezig geweest om die voorkeur eruit te krijgen. Dus zo zie je maar...  

Terug
Bovenaan