FF temperatuur

hallo,

een vriendin van mij temperatuurde heel veel en het enige wat ik weet van haar is dat je elke dag voor je op staat moet temperaturen rond dezelfde tijd en als je temp een 0,3 ofzo stijgt heb je je ei geloof ik of dat komt je ei zoiets!
maar heb het zelf nog nooit gedaan dus heb je misschien niks aan!

gr saskia

Ha Ilse,

Ik heb zelf ook 1 maand getemperatuurd. Ik kon er eerlijk gezegt niet echt een pijl uit trekken. Het wisselde bij mij per dag. Alleen na de eisprong bleef de temperatuur zo rond de 37.0.

Inderdaad temperaturen voordat je opstaat en een beetje rond de zelfde tijd elke dag. Je kan menstruatiekalender downloaden, hierin kan je het heel makkelijk bijhouden en krijg je een grafiek.

Succes!

Ps. Ik heb dit trouwens gedaan nadat we in de 8ste maand waren van het zwanger worden. En alleen om te kijken of ik echt een eisprong had. In die maand ben ik wel zwanger geworden.

hoi ilse,

Ik heb vanaf ons trouwen getemperatuurd via de nfp methode (natural family planning) en van aug 09 tot nu.

Hier is de link met meer informatie;
http://www.nfp-nederland.nl/default.asp?iId=JMMGD

Het ligt beetje aan je verzekering, maar wij hebben het cursusgeld van onze verzekering teruggehad.
Het beste is om de cursus te doen maar weet niet of je dat helemaal ziet zitten.

Manlief en ik hebben dit het eerste jaar van ons trouwen gedaan om niet zwanger te worden en met behulp van nfp daarna was ik (omdat ik wist wanneer mn eisprong was) snel zwanger, en daarna weer gedaan om zwanger te worden tot nu, nu gaan we er weer voor,

groetjes marina

dank jullie voor reacties...
cursus zie ik op dit moment nog niet zitten, maar misschien veranderd dat als het langer duurt...zit nu namelijk in de derder ronde, ga binnen kort ronde4 in want bruinverlies is begonnen en duid bij mij op aankomende menstruatie...
liefs mij

Als je nog maar 3 rondes bezig bent dan zou ik nog niet beginnen met temperaturen.
Laat de natuur gewoon zijn werk doen.

Ga bijvoorbeeld temperaturen als je in ronde 10 zit, dan kan je met een jaar naar de huisarts en meteen je temperatuurlijsten laten zien.

Even in het kort het werkt zo:
- Elke ochtend om dezelfde tijd meen je je temperatuur op en die vul je in
- Na een aantal dagen zie je een patroon
- Voor je eisprong is je temperatuur 0,3 tot 0,5 graden lager als daarna
- Als je ongesteld wordt dan daalt je temperatuur weer.
Bij mij was mijn temp voor m'n ei 36,6 tot 36,8 en na de eisprong 37,0 tot 37,2

oke thanks...
ik heb nu al drie dagen 37.0
en daarvoor vaak 36,8

maar ben begonnen met temperaturen om inzicht te krijgen in me cyclus...

nu klussen wel als we zin hebben, maar zal fijn zijn als we wat rondes verder zijn dat ik me ei herken...

liefs mij

Zo te horen heb je 3 dagen geleden je ei gehad.
Gewoon doorgaan met temperaturen als je graag inzicht krijgt.

Na 3 maanden zie je waarschijnlijk wel patroon en weet je ongeveer welke dag je je ei kan verwachten.
Dan kan je er weer mee stoppen. Helaas raken sommige meiden haast verslaafd aan het temperaturen en die blijven ermee door gaan. Volgend mij heeft dat niet zo'n zin en raak je dan erg geobserdeerd erdoor.

Mocht je nu je ei helemaal niet kunnen vinden of mocht het lang duren voordat je zwanger bent dan heb je in elk geval iets om aan de huisarts te laten zien.

Terug
Bovenaan