ff update..

hey dames,
hier even een stukje van mij.
Ik voel me op het moment niet zo fit,ben veel misselijk en moe..dus ook niet zo veel puf om achter de pc te zitten.
Ook is Mila al 2 weken aan het kwakkelen, koorts en verkouden..
afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst bij de verloskundige geweest.
Op   de echo waren twee dingen te zien.Een daarvan zag er niet goed uit en het andere wel.Wat betekent dat het ws een tweeling was..een rare gewaarwording..
Ik ben nu   bijna 8 weken zwanger van  1 kindje,waar we natuurlijk heel blij mee zijn.
Ik hoop echt dat dit goed blijft gaan.ik moet 3 febr weer een echo om te kijken wat er met het andere 'zakje''is gebeurd,als het onduidelijk is moet ik naar de gynecoloog.
Heeft een van jullie ook eens zoiets meegemaakt?
liefs piewie,mv Mila en ?

Jeetje,dat zal zeker een rare gewaarwording zijn geweest.
Gelukkig is met het andere vruchtje alles goed.
Hopelijk voel je je iig snel wat fitter,zo moe zijn is ook niet alles!
Groetjes Tanja

Hoi.
Heb dit zelf niet meegemaakt maar ken wel iemand. Bij haar waren ook twee vruchtzakjes te zien, maar eentje was al aan het 'verschrompelen'. Zo vertelde zij mij het.
De andere was wel helemaal goed aangelegd! Het was ook bij haar afwachten wat er met het 'niet goede' vruchtzakje zou gebeuren... maar bij haar is dat gewoon door het lichaam opgeruimd. Het was na een tijd niet meer te zien op de echo... zij stond inderdaad ook onder controle van een gynaecoloog. Nu is ze inmiddels 32 weken zwanger en alles gaat heel goed.
Succes, toch spannend denk ik.
Groetjes, Noor

Ja ikke..

Bij deze zwangerschap waren ook twee vruchtzakjes te zien, maar in één zat geen vruchtje. Het 2e vruchtzakje was dan ook al een heel  stuk kleiner/vager dan die andere. Dus al aan het "oplossen". Het is ook nog goed te zien op de echofoto hier beneden.. ik was toen dus ook 8,5 week zwanger.

De 2e vruchtzak lost dus gewoon vanzelf op..

Ik heb dan wel een enorme bloeding (incl krampen)  gehad met de 7 weken, en men weet nog steeds niet zeker of bovenstaande daarmee te maken heeft gehad. Misschien dat het krampen van de baarmoeder eem bloeding heeft veroorzaakt destijds, want het is daar zo doorbloed! en daarbij zit mijn placenta laag en dat bloed nogal snel.

Je hoeft hoer dus verder helemaal niks van te merken voelen,.. het gaat vanzelf "weg"..

Maar het is, net als wat je zegt, een rare gewaarwording. Jammer dat er maar eentje levensvatbaar is, maar tevens in de 7e hemel dat er teminste een kleine frummel het goed maakt!!

Al in dit stadium al niks is te zien in het vruchtzakje dan is het ook niet verder gekomen dan het vrichtzakje. Dus is het voor de celdeling al niet goed gegaan.. Dat is een "fijne" gedachte..

Daarbij overkomt dit veel moeders ide net zwanger zijn. Dus eerst zwanger zijn van een tweeling.

Maar tegen de tijd dat de eerste echo plaats vind, zo rond de 10 weken, is er vaak al niks meer van te zien. Dus weet je het vaak niet..

Probeer lekker te genieten van het moois in je buik, je kleine frummel die het goed maakt en het lekkere fantaseren over de toekomst!!

Gr Esmé mv Kay en ???

meiden, bedankt voor jullie reacties.
Esmee, bijzonder om jouw verhaal te lezen.hoe je het verwoordt schept toch meer duidelijkheid voor mij.je zit daar bij de verloskundige en denkt dat je het begrijpt,maar dan kom je thuis...het raakt je toch wel..
3 febr hoop ik dat er meer duidelijkheid komt.ik hoop dat het gewoon is opgelost in mijn lichaam.We gaan ons richten op ons wondertje(ondanks de kwalen haha)..
Zal als ik meer weet weer een update doen.
liefs piewie,mv Mila en ?

Hoi Piewie,

Jeetje meid, kan me voorstellen dat je er van onder de indruk bent.... Het lijkt me in ieder geval een hele rare gewaarwording.

Hopelijk geniet je verder lekker van de zwangerschap, tis je uiteraard heel erg gegund!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan