ff voorstellen en aantal(voor mij) belangrijke vragen...

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Ik heb deze site gisteren ontdekt en vind hem echt super, dingen die besproken worden helpen je echt.

Ik ben 19 jaar oud (juni 20) en heb nu 4 jaar een relatie.

Wij proberen sinds 2 maanden zwanger te worden.

Heb even een aantal vraagjes, ik hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven.

Toen ik 2 maanden geleden stopte met de pil was mijn eerste menstruatie die volgede echt veel erger en langer (ook voordat ik de pil gebruikte)  als voorheen, is dit normaal?

Heb al meerdere soorten gebruikt waaronder, microginon, de prikpil en als laatste femodeen.
Zijn er mensen die ook meerdere malen zijn geswitched van pil en ook de prikpil hebben gebruikt?
Ik ben nu ongeveer 2 jaar van de prikpil af en heb redelijk vaak mij pil doorgeslikt wegens hevige menstruatie.
Beperkt dit je kans op een zwangerschap?
En hoelang heeft het bij deze mensen geduurt voordat zij zwanger waren?

Sorry voor het vele vragen stellen maar heb er geen goed gevoel bij, ondanks dat mij gyneacoloog zei dat alles perfect eruitzag en dat mijn eisprong woensdag of donderdag zou plaatsvinden.

Hoeveel dagen voor of na je eisprong is het het beste om bezig te gaan?ben nu al 3 dagen flink aant klussen(dus vanaf maandag).

Hoop snel een reactie te krijgen

Groetjes naverona

Hoi hoi,

Even in het kort. Ben daan mama van 2 meiden, oudste ( nu 2,5 jaar) en via ISCI ( 2,5 jaar voor bezig geweest) en jongste ( bijna 1 jaar) en spontaan. Nu 1e maand weer bezig voor 3e.

Je lichaam heeft een tijd nodig om te ontslakken. ( zo kun je het noemen) Bij de ene is dat 2 maanden bij de andere een half jaar. Ik weet niet hoe je menstruatie was voordat je aan de pil begon maar meestal is dit zodra je lichaam weer ontslakt is ongeveer het zelfde.
Ik zou voor je zelf even bij gaan houden hoelang er tussen zit ( je cyclus) dan heb je altijd een beetje een idee wanneer je voorzorgsmaatregelen mee moet nemen.

Staar je er niet op blind dat het even kan duren voor je zwanger bent. Laat als het te lang duurt ( na jaar kun je vaak pas bij de Huisarts terecht) niet afschepen met dat je nog zo jong bent ( dit hebben ze bij ons gedaan terwijl er echt iets mis was).

Heel veel succes en veel plezier met oefenen ( hou het leuk en spannend).

Dikke kus daan

Hoi Daan,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Mijn menstruatie was altijd al erg hevig met veel pijn en hevig bloeden.
Ben nu in totaal bijna 9 jaar aan de pil geweest en verschillende soorten.
Ben daarom ook bij de gynacoloog geweest.Hij zij dat alles er perfect uitzag.
Ik weet ook dat ik vandaag ong mijn eisprong zou moeten hebben, dat heeft hij kunnen zien.
Wel heb ik eerder (januari 2005)baarmoedermond bevriezing gehad en heb volgens hem nu meer kans op zwangerschap als voorheen.

Dus laten we op het goede hopen he.

En als het mis is laat ik me ook zeker niet afschepen door mijn huisarts, dat is me nl al iets te vaak gebeurt bij hem.

Groetjes Naverona

Terug
Bovenaan