ff voorstellen en een vraag

hoi allemaal,
dit is voor mij de eerste keer dat ik hier weer ben. op de oude site zat ik ook regelmatig op het forum. maar na een hele lange tijd geen computter te hebben gehad kan ik nu weer van de party zijn.
ik ben veroeska 25 jaar getrouwd met rowdy en heb een zoontje van bijna 2 jaar.

mijn zoontje is geboren met een hartafwijking. maar hij doet het uitstekend,

ik heb een vraag hoe groot en zwaar jullie kindjes zijn:
tygo was klein bij de geboorte 2875 gram en 47 cm groot.

maar nun is hij echt een reus aan het worden.
hij is 21 maand oud 89 cm groot weegt 14,5 kilo heeft kledingmaat boven 98-104 en broek 92/98 aan maar hij heeft redelijke grote voeten net een paar nieuwe schoenen maat 27.

groetjes veroeska en tygo
 

Hoi Veroeska,

Ik heb ook zo'n beer hoor! Onze zoon Luuk,net 2 (24-12), is ongeveer 91 cm en weegt ook 14,5 kg.
Hij woog bij z'n geboorte 3750gr en was 53 cm. Vrij "normaal" dus.
Hij heeft altijd vrij aan de bovenkant van de curve gezeten.
Alleen heeft hij niet van die grote voetjes. Maatje 23.

 Maar vandaar eigenlijk je vraag? Maak je je zorgen om z'n lengte en gewicht dan?
Groetjes Mirella
 
Hallo

Mijn dochter 2 jaar was bij haar geboorte 2315 gram en 44 cm.
En nu weegt ze 13,5 kilo en is 88 cm groot en dat voor een meisje.
Ik zou me in elk geval niet druk maken over zijn lengte en gewicht.
Geniet gewoon van je mannetje en vooral het feit dat hij lichaamelijk iets mankeert,
en het nu zo goed doet moet je echt van genieten.
 
hoi

nee hoor maak me geen zorgen om zijn groei, dat wordt nauwkeurig in de gaten gehaden, door de artsen waar hij loopt voor zijn hart.
maar het valt mij op dat redelijk wat kinderen toch een stukkie kleiner zijn.
veel leeftijdsgenootjes zijn toch een stukkie kleiner.
en doordat iedereen dat hij redelijk groot is voor zijn leeftijd was ik gewoon nieuwsgierig.

groetjes veroeska en tygo
 
Hoi!

Hier ook een reus hoor! Justin wordt volgende week 2. Hij was bij de geboorte 50 cm en 3730 gram.Nu is hij 95 cm en 15,4 kilo. Hij heeft schoenmaat 26 en van kleding 92 en soms 98.
 
Mijn zoontje mika woog bij de geboorte, 2780 gram en was 48 cm lang.
Nu is hij 28 maanden en weegt 14 kg en is 93 cm lang.
En iedereen vind hem echt heel groot altijd, tot vervelens van mij toe.
Want gezien de groeicurve is dit gewoon gemiddeld, maar dat vind men blijkbaar niet.
Het jammere als je een groter kindje hebt, is dat mensen hem snel overschatten.

Zo zat ik laatst op de nightcare, een dokterspost voor in het weekend, en de arts bleef maar tegen mijn huilende zoontje zeggen, wees nou even stil want ik moet met je moeder praten!
Ik vond het al vreemd want, een kind van twee stopt echt niet met huilen omdat een vreemde dat zegt, zeker niet als het ziek is.
Vraagt dezelfde arts aan mijn man, hoe oud is ie, vijf, zes?
Ik heb die man even heel duidelijk laten weten dat ie pas twee was!
Nou vraag ik je een arts moet dat verschil toch wel zien!

In ieder geval wees alert dat je je eigen kindje niet overschat, want het gebeurt zo snel.

Liefs, weel
 
Hallo,

Mijn zoontje Thomas woog bij de geboorte 4210 gr en 54 cm. Geen kleintje, maar dat was te verwachten aangezien mijn man twee meter is!!!!! Thomas is nu 15 kg en 96 cm en 23 maanden (hij is geboren op 29 februari 2004) Hij draagt mt 98-104 en maat 92 van broeken. Hij is lang maar heeft wel kleine beentjes en niet zo super grote voeten, mt 24 ongeveer. Hij heeft een erg lang bovenlichaam en dat heeft ie echt van mijn partner, Ik ben zelf niet zo groot 1,65 meter. Het valt mij ook op dat er veel kleine kindjes zijn, vooral in zijn groep op de kdv.

Gr. Jeannette en Thomas
 
Terug
Bovenaan