ff voorstellen

A

Anoniem

Guest
goedenmorgen allemaal,

na een aantal dagen/ week jullie brichtjes te hebben gelezen zal ik me maar eens even voorstellen.
ik ben Jolanda, 22 jaar(15-10-1982), gelukkig getrouwd en we wonen en Lelystad.
sinds mijn 12 jaar ong. heb ik al last van migraine aanvallen, en na veel geprobeert te hebben (medicijnen enzo) werd een paar jaar geleden toch geadviseert om te stoppen met de pil, kijken of het dan minder zou worden, of dat het weg bleef.  maar ja stoppen doe je ook niet zo snel, vanwege een kans op zwangerschap enzo.
omdat wij allebei graag een kindje willen, hebben we na veel en lange gesprekken en een hoop spreur werk toch de knoop door gehakt.
een moeilijk beslissing dit omdat ik tijdens de zwangerschap helemaal geen medicijnen voor migraine mag slikken, alleen paracetamol.
maar zoals bij zo velen van jullie is ook onze kinder wens groot.
tot nu toe ben ik erg blij dat ik gestopt ben, ik ben gestopt met de pil op 19 augustus, en sinds dien ook gestopt met de andere medicatie.
rond mijn menstruatie (eerste dag 24-08) heb ik drie dagen lang migraine gehad, maar daarna tot nu toe niet meer. ik weet het mag niet te vroeg juichen maar elke dag zonder migraine is mooi mee genomen.

wanneer nu precies mijn nod is weet ik niet, ik weet niet hoelang mijn cyclus is zonder de pil, maar waarschijnlijk/ denk ik zo rond 22 september.

ik wens iedereen heel veel suc6 met klussen en sterkte voor diegene wanneer de nod nadert.

liefs Jolanda

he jolanda,

welkom bij het forum....

ik zal me even voorstellen ik ben brigit en ben ook 22 jaar en woon in emmeloord! wij zitten nu in ronde 7 en hopen dat het snel raak is.

heel veel succes en ik hoop dat je migrane een beetje op de achtergrond blijft..

liefs brigit

hallo jolanda,

Jouwn verhaal klonk mij bekend in de oren, omdat ik het zelfde heb gehad. Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is souraya geboren 10/07/1981 ben dus 24jaar. Ik ben 3jaar geleden getrouwd. Toen slikte ik gewoon netjes mijn pil en met de gedachten NEee ik wil nog geen kind! Ik heb 3jaar last van migraine aanvallen gehad wat bij mij soms tot een week duurde. Het deed vreselijke pijn en ging gepaard met overgeven en soms het gevoel dat ik ging flauwvallen. Ik heb toen alle medicijnen geprobeerd maar niks hielp. 8maanden geleden heb ik besloten om te stoppen met de pil omdat er een stof in wat de boosdoener was van mijn migraine aanvallen. Meid ik voel me geweldig!! Ik heb 8maanden lang geen migraine meer gehad. Nu wij ook een grote kinderwens hebben is het al helemaal voordelig dat ik ben gestopt. We zijn dan wel 8maanden aan het proberen wat helaas niet gelukt is. Ik heb volgende week mijn NOD dus als ik dan ongesteld wordt dan ga ik al mijn 9de maand in. Ik hoop dat ik  niet langer hoef te wachten want ik wil het zooo graag!   Nou ik hoop dat het bij jullie wel snel raak is en dat die migraine maar wegblijft!!

groetjes souraya

hoi hoi,

ik ben bri , 22jaar, en we gaan voor ons 2e kindje en zitten in de 2e ronde.
mijn zus heeft ook migraine is ook om die reden met de pil gestopt.
bij haar is het ook een stuk minder.
ook als ze teveel chocola eet en te veel wijn drinkt krijgt ze t geloof ik ook.
maareh voor zover ik weet is het echt geen pretje als je zo'n migraine aanval hebt.
zij is er dan goed ziek van. (mijn moeder had het overigs ook)
dus ik hoop voor je dat het nu wegblijft en maar snel zwanger mag zijn....net als ik....en de rest van de dames hiero......

groetjes bri

goeiemorgen allemaal

ik heb ook al jaren last van migraine tijdens de menstruatie.
na het stoppen van de pil werd het even minder.
daarna kwam het toch wel weer
maar ik ben ook gewoon heel gevoelig vooor hoofdpijn,ook net als mijn moeder en oma

Hoi,

Welkom op de site!
Dat van die migraine ken ik wel. Tijdens mijn zwangerschap van onze zoon was ik (joepie!) aanvalsvrij. Wel eens een keer hoofdpijn gehad, maar dat kon ik af met paracetamol. Na de bevalling op aanraden van mijn vk een Mirenaspiraal laten plaatsen. Daarvan zou de migraine minder worden of misschien zelfs helemaal verdwijnen. De aanvallen werden idd minder, en minder heftig. Maar zo af en toe had ik er wel 1. Bijkomend voordeel: Ik werd met de spiraal niet meer ongesteld. (Zalig!) Nu is de spiraal er (sinds dec2004) uit. Weer gewoon ongesteld, met bijbehorende migraine. Van de gyn mag ik er wel diclofenac 50mg  voor nemen. Volgens hem is dat niet schadelijk. (1X per dag 1 zetpil) Maar dat doe ik alleen als ik het echt niet uit kan houden. Ik hoop voor jou dat de migraine steeds minder word, en net als bij mij tijdens de zwangerschap wegblijft. Na de bevalling heb ik de schade helaas wel ingehaald.
Ik hoop dat je vlot zwanger bent!

Groetjes, Kat

PS: geef je je gegevens (naam, leeftijd, ronde en NOD) even door voor de lijst?

bedankt voor jullie reactie's, ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige hier ben met migraine.
ik ben dus nog maar pas gestopt met de pil, maar me lichaam doet wel erg raar.
ik weet niet of dit komt doordat ik gestopt ben of.....
paar dagen terug was ik ineens erg moe, beetje duizelig, en soms beetje misselijk, en heel veel kramp onderin me buik, vooral als ik naar voren buig/buk.
en me tepels doen echt ontzettend zeer, zo zeer dat zelfs een bh te zeer doet/zit te strak.
wanneer de rode duivels komen weet ik niet precies, ik denk rond de 22ste van deze maand.

liefs Jolanda

jolanda(22) ronde 2, nod???

HOI Jolanda,
Welkom hier, tis lekker druk hè?
Ik hoop voor je dat de migraineaanvallen minder zullen worden!! Bij mijn vriendin in ieder geval wel want toen zij zwanger was had ze er helemaal geen last van! DUS ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn als je zwanger bent. Ik weet niet of ze last had toen ze gestopt was met de pil, maar dat was ook niet lang want het was meteen raak!! Er zijn altijd geluksballen hè!
Succes met klussen!
Groetjes Suus (29) ronde 8.

Terug
Bovenaan