ff voorstellen....

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik ben Kristel, 26 jaar en ik ben net gestopt met de pil... Spannend hoor!! Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!!
Ik heb eigenlijk een vraagje, wat betekend NOD? Ik heb jullie verhalen wat gelezen, maar ik kwam er nog niet achter.
Succes allemaal.... en ik hoop veel van jullie te kunnen leren!
alvast bedankt,

Krisje

Hoi Krisje,

Welkom bij de -wij willen zwanger worden- club! :-D
Ik ben W. en ik ben 28 jaar oud, bijna 29. Ik zit in mijn 3e ronde en ben dus in september gestopt met de pil. Helaas voor ons nog geen succes, maar proberen er iedere maand vol goede moed er weer voor te gaan, hoe moeilijk het soms ook is met de teleurstelling dat het niet gelukt is. Ik had gedacht dat het veel sneller zou gaan. NOD betekend Niet Ongestelheids Dag, de dag dat je ongesteld moet worden, maar Niet wilt.

Veel plezier op het forum en heel veel succes met zwanger worden!!

Liefs W

hoi krisje & w,

leuk dat jullie ook meepraten hier, ik hoop dat jullie allebei snel zwanger zijn!
wees alleen niet bang als het niet in een of twee maanden zover is, dat is heel gewoon. je hebt ongeveer 15% kans per maand dat het lukt als je onder of rond de 30 jaar  bent. dus 85% kans dat het niet lukt die maand. wees dus niet al te teleurgesteld als het niet supersnel gaat, maar bedenk dat 70% na een half jaar zwanger is en 80% binnen het jaar. en in het tweede jaar 90%, dus voor de meesten wordt het geduld uiteindelijk beloond!
bij mij duurde het overigens 11 maanden voor ik zwanger was van mijn zoontje, en nu zit ik in ronde 1 voor de tweede.

heel veel succes & plezier met zwanger worden!!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

Nee, ik realiseer me ook wel dat het niet meteen raak is, (anders was dat wel zo geweest) maar toch hoop je wel bij die paar procent te horen bij wie het binnen een half jaar raak is. Ik ben eigenlijk nog maar heel kort bezig, 3 maanden en de tijd gaat best snel. Het spannende is dat ik 75% kans heb op een tweeling gezien het bij ons in de familie zit van beide kanten en ik zelf ook een van een tweeling ben. Mijn broers en zusjes zijn ook tweeling. Dat maakt het nog een klein beetje spannender..

Hallo Krisje en W,
Mag ik me bij jullie aansluiten.we gaan  in januari voor ons eerste kindje, nog 8 weken te gaan, kan haast niet wachten. Ik ben vandaag begonnen met het slikken van foliumzuur. Ik ben 27 jaar.

Als ik het goed begrepen heb gaan proberen jullie zwanger te worden van je 1 kindje. Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden.

Houd het zwanger worden jullie ook de hele dag bezig? Hoe ga je daarmee om? Ik kan aan niets anders meer denken. Ik heb al 1,5 jaar een kinderwens, maar mijn vriend wilde nog even wachten, vandaar dat we er in januari 2009 voor het echt voor gaan.
Ik ben wel al sinds mei 2007 gestopt met de pil en vrijen nog veilig (condoom).

In mijn familie/vriendenkring is een heuse babyboom. Elke keer dat een vriendin/familielid meedeelt dat ze zwanger is voel ik een steek in mijn hart. Ik gun het iedereen van harte, maar och doet het pijn.  

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Liefs Karin

hallo dames,

wij zijn ook bezig voor de 1e!! sinds augustus dit jaar gestopt,maar helaas wat problemen met de cylcus die niet op gang wil komen...ben nu dus al 53 dagen niet meer ongesteld geworden...ik weet dat terugkijken geen zin heeft, maar als ik wist dat dit ook kon dan was ik veel eerder gestopt met de pil!! Ik had hier echt geen rekening mee gehouden.....gek he maar wordt een beetje angstig nu...soort van falen....

dus kortom ik zou niet te lang wachten met beginnen....

iedereen veel succes met klussen en hopelijk zijn er snel  te zien bij iedereen...

liefs mij

Hey Karin,
Wat goed dat je al zo lang met de pil bent gestopt, daardoor weet je vast al wel goed wat je cyclus is, zo niet zou ik dan de komende twee maanden even opschrijven.
Het houdt mij (bijna) de hele dag wel bezig, maar op een gegeven moment gaat het gewone leven ook weer door. De vruchtbare periode en het moment dat je wel/niet ongi gaat worden vindt ik het spannendst. Die babyboom is inderdaad niet altijd leuk. Op hyves zie ik ook veel oud-klasgenootjes en vriendinnen en vrienden met een baby op de arm. Sommige hebben er al 3...
Ik denk maar zo: ik  ben vorig jaar afgestudeert  en ben nu dus iets ouder (bijna 29) maar nu is het mijn tijd, mijn kans en mijn ronde. Ik mag het allemaal nog gaan ervaren! Positief denken is ook heel belangrijk! Succes met zwanger worden!

Liefs W

Hallo Dames,

Wij zijn inderdaad bezig voor ons 1e kindje... en tja ik ben er ook dag en nacht mee bezig...
Ik vind het fijn om er met jullie over te praten, want er zijn veel dingen waar ik nog niet alles van af weet!!
Wanneer is jullie NOD?

De mijn als het goed is 2 december.... spannend

groetjes en succes
krisje

Terug
Bovenaan