ff voorstellen :)

Hallo allemaal,

Ik kom van t begin 2005 mama forum maar ben inmiddels zwanger van ons 2e kindje. Ons dochtertje krijgt er dus n broertje of zusje bij als ze net of nog net niet n maand oud/jong is. Wij zijn allebei niet 1 van de jongsten meer dus gingen meteen na de bevalling (ok met na kleine pauze van n maand) aan de slag voor nr 2.
Ik heet Reimara ben 30 jaar en m'n man heet Henk en is 38    en sinds 29 januari trotse  ouders van dochter Zoë. Die "kleine" meid is al aardig bijdehand! met haar "ik ben nog geen 5 maanden" wil ze al staan, denkt ze zelf te kunnen zitten en zelf de lepel te kunnen gebruiken voor dr fruithap! Ben benieuwd hoe dat strax gaat als nr 2 er is. Zal wel ff druk zijn. Groetjes en ik hou jullie op de hoogte
 
Hoi Reimara,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Inderdaad snel achter elkaar!
Hoezo niet een van de jongsten meer... Ik geloof toch dat dat aardig gemiddeld is hoor!

Zelf ben ik 32 jaar en 31 weken zwanger van de derde. Ik heb twee lieve meiden van 7 en 9 jaar uit een eerder huwelijk. Mijn man is 35 jaar en voor hem is het de eerste. Spannend!!!

Nou geniet lekker van je nieuwe zwangerschap en wellicht lees ik hier nog eens wat van je!

Groetjes, Hille
 
Hoi Reimara,

Ik ben Josien, bijna 33 jaar, en begin 2005 (eind feb) bevallen van een  prachtige dochter, en inmiddels ook alweer zwanger van de tweede. Deze zal ook  geboren worden als onze dochter nog geen 1 jaar is. Ik weet nog niet precies wanneer ik ben uitgerekend, want heb na de bevalling niet meer gemenstrueerd. Wij zijn ook gelijk doorgegaan, maar hadden niet durven hopen dat het zo snel zou gaan! We zijn er allebei superblij mee. Ik voel het als zo'n ontzettend groot  geluk dat ik nu weer zwanger ben!

Ik vind de komende weken nog wel heel spannend, ik  heb namelijk een paar jaar geleden een "missed abortion" gehad (een miskraam waarbij het vruchtje overlijdt maar er geen bloedverlies optreedt - ik kwam er pas achter bij de eerste controle bij de VK) en ik vind dat ik nu zo weinig zwangerschapsverschijnselen heb. Ik heb geen gespannen borsten, ben niet misselijk, en ben eigenlijk alleen maar ontzettend moe.

Ik blijf dus heel hard duimen dat het goed gaat, en dat ik begin 2006 mijn  tweede kindje in mijn armen mag sluiten! Voor mijn vriend wordt het trouwens de vierde...

Doeg!
Josien
 
Hoi Josien,

Grappig eigenlijk dat we allebei meteen voor nr 2 zijn gegaan,rond de 30 zijn en dat t t 4e kindje word van onze partner maar voor ons de 2e! Nog meer overeenkomsten?
Ik hoop voor je dat t goed zal blijven gaan idd. Ik zal iig voor je duimen. Ik heb nu ook totaal geen klachten. Vorige zwangerschap had ik ook weinig last hoor, ja ik was verschrikkelijk sjagerijnig maar verder zo goed als niets aan de hand en nu ben ik zelfs vrolijk!
Vraagje... hoe heb je je ouders/schoonouders (als je die hebt of niet) vertelt dat jullie nr2 zich begin volgend jaar aankondigt? Wij moeten nog ff wat verzinnen namelijk. De 1e keer gaven  wij mn pa n speentje, als n mega sukkel zat ie te kijken en zich af te vragen wat ie dr mee moest  mn ma zag die speen en begon onderhand meteen   n vreugdesdans te doen!   Bij nr2 dacht mn man weer n speen te geven maarik dacht om de kleine maar n briefje aan opa en oma te geven met de tekst "volgend jaar krijg ik n broertje of zusje van papa en mama" of iets in de trant van dat we iets voor de kleine meid hebben gemaakt. Stom he dat ik daar zo moeilijk over kan doen  Gewoon zeggen hey in februari/maart komt dr nog n kleintje bij?
Groetjes
 
Hoi Xaja,

Er was al eerder een soort onderwerp over hoe vertellen aan je (schoon)ouders en daar vond ik dit idee het leukste uit (snap dat je het niet allemaal gaat lezen...Heb ik ook niet gedaan).

Ze maakten een t-shirt (met kledingstiften of laten drukken) met iets erop van ik krijg een broertje of zusje en trokken dat hun kindje aan. Lijkt mij heel leuk om het zo te zeggen..alleen hadden wij het toen al verteld.

Misschien heb je er wat aan en misschien ook niet.

Groetjes Renske
 
Hoi Reimara,

He, onze verhalen lijken inderdaad behoorlijk op elkaar!

Over het hoe te vertellen; bij mijn vorige zwangerschap hebben we de echo-foto tussen de vakantiefoto's gesmokkeld, en het op die manier verteld. Was een grote verrassing, maar natuurlijk niet super-origineel.

Ik las gisteren bij een ander berichtje dat iemand er op vakantie achterkwam dat ze weer zwanger was, en dat ze toen naast hun eerste kindje in het zand hadden geschreven "ik krijg er een broertje of zusje bij" en daar een foto van hadden gemaakt. Dus ook tussen de vakantiefoto's... Dat vond ik een erg leuk idee, maar wij gaan dit jaar pas laat op vakantie dus dat zit er niet in.

Maar ik ga nog wel hard nadenken over een originele manier om het te vertellen, want dat vind ik veel leuker dan het gewoon maar te melden... Als ik een leuk idee krijg laat ik het wel horen. Dat t'shirtje vond ik trouwens ook een erg sterk plan! En dan wachten tot het de ouders/grootouders opvalt...

Groetjes,
Josien
 
Terug
Bovenaan