ff voorstellen

hallo allemaal,

ik ben kim,25 jaar (over 1 week 26)en mijn vriend (jim, 33)zijn nu bijna 1 jaar bezig om zwanger te worden.
Ik heb endometriose, en heb 4 jaar orgametril geslikt waardoor ik niet ongi werd. sinds ik gestopt ben hiermee (eind juli 2003) gaat het wat betreft de endometriose erg goed.

ik loop nu zo'n 7 jaar bij de gyn door mijn endo, en omdat we nu zwanger willen worden wilde mijn gyn wat eerder dan pas na een jaar proberen wat testen doen.
ik heb nu net voor mijn vruchtbare dagen 2 echo's gehad om te kijken of mijn eitje voldoende groeide, en een paar dagen later of hij "was gesprongen". alles was goed (gelukkig) nu nog afwachten tot mijn nod (21 juni).
ik heb net bloed geprikt voor progesteron (uitslag 23 juni, mijn verjaardag dus hopelijk goed nieuws)
mijn vriend was ooit gesteriliseerd (vorige relatie) maar dat heeft hij 1,5 jr geleden ongedaan laten maken. zijn zaad is getest, en ook dat was na 2 onderzoeken goed.

zoals jullie kunnen lezen hebben wij allebei wat dingetjes die een zwangerschap in de weg kunnen staan, maar ik hoop dat alles goed gaat komen. ik ben nu positief gestemd over mijn nod 21 juni....

ik heb net jullie ervaringen van de afgelopen dagen gelezen, en heb veel herkenning gevonden en ook erg gelachen over jullie manier van schrijven, errug gezellig hier, leuk!!
hopelijk kan ik hier ook iets voor iemand betekenen.

xx kimpansee

Hai kim,

Ook welkom op dit forum, ik ben vandaag van het welkomscommité, en hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Toevallig heeft Maartje hier beneden ook een vraag over endometriose, en onze Lis ook. Dus da's fijn!
Sorry dat ik je per ongeluk 'klimpansee' noemde hoor!
Moest er zelf trouwens erg om grinniken, hihi :)
Maar lachen doen we hier ook veel dus da's een goeie binnenkomer, maar dat was je al opgevallen.
Spannend dat je nod op je verjaardag valt, zou wel een heel mooi cadeautje zijn, toch?!

Suc6,
groetjes, Suus

Suc6,

hoi kimpansee,
ik ben lis en ik heb ook endometriose, zie het verhaal onder maartjes stukje. goed dat ze alles in de gaten houden zeg, ik ga nu een half jaar proberen zwanger te wordne en zou best ook een beetje begeleiding kunnen gebruiken...maar goed, misschien eerst maar ns zien hoe t gaat. wat fijn voor je dat het zo snel is geconstateerd, ik zou wel eerder aan het proberen zijn geslagen als ik t geweten had (of eigenlijk: dan had ik m'n vriend misschien iets eerder kunnen overhalen, ik wilde het allang!) ik ben nu nog vrij positief maar ik weet niet hoe dat gaat als ik weer gewone periodes heb (zie verhaal bij maartje)
wat is orgametril? heeft dat net zo'n effect als de prikpil? zo zullen er vast nog wel wat vragen opkomen...
dus tot schrijfs en hou je taai! lis

hoi lis,

orgametril is een hormoon pilletje wat je hele cyclus stil legt. ik heb dus 4 jaar lang geen eisprong gehad, en omdat ik dat niet had, kon de endo ook niet verder groeien (alleen verschrompelen).

ben nu dus al bijna 1 jaar ermee gestopt, en heb nog geen endo klachten!!! hopelijk blijft dat ook zo....
khad endo op oa voor en achterzijde baarmoeder.
als je meer wilt weten hoor ik het van je.
jij ook succes ermee.

xx kimpansee

Terug
Bovenaan