Ff voorstellen

Hoi allemaal,

Na lang twijfelen heb ik dan nu toch maar besloten om ook deel te nemen aan dit forum om ervaringen te kunnen delen, steun te vinden en tips op te doen. Ik ben 27 jr, word vlg mnd 28, en mijn vriend (ook 27) en ik zijn nu dik 8 jr bij elkaar en sinds 2 jr. echt bezig. Idd helaas nog steeds zonder suc6  .

Als jullie het goed vinden wil ik graag in dit forum mee gaan, ook al gaan wij dan nu pas het onderzoeksstadium in.

We hebben nu eindelijk de stap genomen om toch naar de ha te gaan en deze heeft ons meteen doorverwezen naar de gyn-. We zitten nu in de formulieren invul fase en wachten op onze eerste uitnodiging.
De reden dat we nu pas naar de huisarts zijn gegaan is dat ik behoorlijk ziek ben geweest toen we net begonnen wat een enorme impact op mijn lijf heeft gehad met alle gevolgen van dien. NIet echt bevordelijk dus. Echter sinds sept vorig jaar was ik echt super hersteld en fit dus zou je denken... Niet dus nog steeds niks. Het verdriet en de onzekerheid nemen elke ongest. meer toe. Helemaal nu in mijn omgeving de 1 na de ander weer zonder moeite de 1e keer zwanger raken, om  van te worden. Weet ik wel, niet eerlijk om dat te denken-voelen maar toch...je kan het niet helpen.
M ´n vriend heeft voor de stap naar de ha wel al zijn sperma laten testen en dat zag er allemaal goed uit, dat is in elk geval een zorg minder.

Wat ik nu graag zou willen weten is, kan iemand mij al tips meegeven waar ik aan moet denken, vragen die ik moet stellen, als we eenmaal bij de gyn. terecht kunnen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie(s)

Hoi Scorpy,

Welkom op dit forum ( als is dit niet echt het forum waar je graag op wilt vertoeven)
Zodra je bij de gyn loopt volgen er allemaal onderzoeken om te kijken hoe je cycus is of je wel een eisprong hebt en dat soort dingen. Na alle onderzoeken krijg je een uitslag en weet je ook waarom het moeilijker gaat om zwanger te worden dan verteld de gyn wel hoe nou verder.
Ik zelf ben er blanco ingegaan want ik wat me te wachten stond. Het is wel een gevoel van opluchting omdat je zo lang bezig bent dat er eindelijk vaart in zit.

Veel succes!

Groetjes sabine

Welkom op het forum al is de reden natuurlijk minder leuk.
Ik denk dat het inderdaad het beste is om gewoon blanco de onderzoeken in te gaan. Als ze iets vinden (wat lang niet altijd zo is) dan hoor je dat aan het einde vaak. Het is in ieder geval heel goed dat je man goed zaad heeft. Het onderzoekstraject is echt goed te doen hoor (heb alles 2 x doorstaan incl. operatie). Het gaf ons veel rust dat alles eens even goed werd onderzocht.
Succes!
gr.Inge

Hoi Scorpy

Welkom hier!
Hopelijk kun je hier veel vragen beantwoord krijgen. Kan me niet voorstellen dat het niet gaat lukken want er zijn hier zoveel...deskundigen(helaas).
Ik ben trouwens ook 27 en mijn vriend ook....wij worden beide volgende maand 28. Ik 26 nov en hij 27 nov. Jij en ik zijn dus even oud...jong.
Wij zijn 1,5 jaar bezig. Ik ben in het begin 2x vrij snel zwanger geraakt, helaas beide keren een miskraam. Nu lukt het 10 maanden niet, op zich erg vreemd vorig jaar 2x direct achter elkaar.
Vanaf januari gaan wij de medische molen in tenzij we vantevoren zwanger worden natuurlijk.
Ik kan je qua onderzoeken niet veel vertellen.
Succes in ieder geval.
Liefs van mij.

Hoi allemaal,

Dank je wel voor jullie reacties en bemoedigende woorden.
We gaan er idd maar blanco in en hopen natuurlijk dat er ondertussen nog een wonder gaat gebeuren, dat zou toch wel heel mooi zijn. Maar daar hopen we allemaal op nietwaar. We beginnen nu ook langzamerhand onze omgeving eens goed in te lichten want elke keer de vraag "en ben je al zwanger of word je niet te oud om eraan te beginnen" te beantwoorden wordt niet gemakkelijker. Moet wel zeggen dat veel mensen niet nadenken over de mogelijke antwoorden als ze dit  soort vragen stellen. Beetje botte boeren noem ik dat dan. Heb dan soms echt de neiging om ze eens goed te laten schrikken en te laten zien wat zo ´n vraag met mij doet. Maar ja dat is niet echt eerlijk, ze weten immers niet van de situatie af.
Nou allemaal succes en we horen van elkaar!!

Hallo Scorpy,

Wij zijn net zoals jullie ook net in de medische molen gestapt. We zijn deze maand voor de eerste keer naar de gyneacoloog geweest. Ik vond het erg spannend maar het gaf me ook een heel gerustgesteld gevoel dat er nu eindelijk actie zou worden ondernomen.
Wij gingen vrijwel blanco naar het ziekenhuis en we kwamen er heel wat "wijzer" uit. We hebben gelijk deze eerste keer heel veel te horen gekregen; namelijk dat ik zeer waarschijnlijk PCOS heb en dat ik hiervoor zal worden behandeld met Clomid. Ik moet eerst nog 2 keer naar het lab voor bloedonderzoek, dan weet de gyn. het zeker.
Ook hebben ze een inwendige echo gedaan, waarbij de gyn iets zag zitten op mijn baarmoeder. Om er achter te komen wat dit is moet ik 3 nov voor kijkoperatie. Mijn man zijn zaad hebben we ook ingeleverd en hier krijgen we donderdag de uitslag van. Erg spannend allemaal en ook wat eng!
Maar we weten dus gelijk heel veel.
Wij hebben nu ook de meeste mensen die dichtbij ons staan ingelicht over onze situatie.
Ik hoop voor jou dat jullie snel bij de gyneacoloog terecht kunnen en dat jullie dan ook meer te weten komen. Het is in ieder geval mooi dat het zaad van je man van goede kwaliteit is! Heel veel succes!!
Liefs Berber
Mij

Terug
Bovenaan