ff voorstellen

hai hai

ff voorstellen. Ik ben Yvonne. 23 jaar en zwanger van me eerste.  Weten het nu net een  paar daagjes en zijn helemaal door de dolle heen.
Ben rond 14 april uitgerekend.

Nou vroeg ik me af wie  verteld het allemaal al voor de 3 maanden.. wij twijfelen een beetje omdat in  de eerste 3 maanden veel kan gebeuren.

Groetjes

Hey Yvonne, welkom en van harte! Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben, spannend allemaal hoor. Wij gaan het onze ouders/broers/zussen wel binnen 3 maanden vertellen, want als het mis gaat delen we dat ook met hen. Misschien ook nog onze beste vrienden, maar voor de rest houden we het stil.
Groetjes!

heey welkom hier,

wij weten sinds maandag dat we weer inverwachting zijn. goede vrienden van ons wisten het meteen ( sommige vrienden hebben gelijk alles door ) en gisteren hebben we de ouders, broers en zussen  op de hoogte gesteld. voor de rest wachten we met vertellen tot we meer zekerheid hebben.
net zoals bleyes ook al zei: als het mis gaat wil je het ook met je naasten delen.

ik vind het zelf wel fijn dat je ook met andere je vreugde kunt delen. maar dat is ieder voor zich.

gr. mama van elmar

Hoi,

Bij de eerste hebben we het na 6 weken verteld. Ik weet dat het heel erg moeilijk is als je de naaste familie hebt verteld om het voor de rest geheim te houden.
Hierna heb ik een miskraam gehad, en toen hadden we het nog niet verteld, pas toen het misging. Ik heb toen toch  heel veel steun gekregen van de familie.
Toen ik weer zwanger was heb ik het bewust pas verteld toen ik de echo had gehad. Ik wilde zeker weten dat het deze keer "goed"was, voor zover je dat dan kunt zien.
Ook deze keer willen we weer wachten tot we de echo hebben gehad.
Dan is het voor ons gevoel zekerder.

Groetjes Lucielle

Hallo allemaal!
Ik ben nog niet zo lang actief als forummer op deze site, dus zal me ff voorstellen; ik ben 26 jaar en inmiddels 5 weken en 3 dagen zwanger. Dit is de 2e zwangerschap, de vorige ging na 9 weken mis, op 21 april. Ik vind t allemaal erg spannend(heb ook een topic bij zwanger zijn, waar ik mijn ervaringen ook kan delen). Ik probeer zo optimistisch mogelijk te blijven en het lijkt mij leuk om evaringen te delen met andere meiden die in dezelfde tijd hun kindje verwachten. Ik ben op 7 april uitgerekend, volgens mijn eigen berekening.
Tijdens onze vorige zwangerschap wisten alleen onze ouders, broers en schoonzussen dat we zwanger waren. Toen we een miskraam kregen hebben we onze verdere families en vrienden en collega's  ingelicht. Mijn vriend en ik vonden dat allebei heel fijn, we hebben veel steun gehad van de mensen om ons heen, maar ook veel lieve reacties van mensen die we zijdelings kennen.
Deze keer hebben wij besloten er geen geheim meer van te maken. Onze naaste familie en beste vrienden hebben we ingelicht en tijdens een familiedag afgelopen zaterdag is mijn hele familie op de hoogte gebracht(sommige mensen lijken zwangere vrouwen te ruiken ofzo....). We voelen ons er heel fijn bij dat iedereen het mag weten, juist omdat iedereen dan ook rekening kan houden met ons en ons kan steunen in de komende spannende periode.
Op 19 augustus moet ik voor het eerst naar de VK, ws 2 weken daarna krijgen we de eerste echo. Heel spannend allemaal.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en zal hier vaak te vinden zijn.
Succes allemaal en tot de volgende keer!
Lfs Ka Rosie

Heyy hallo,

Gefeliciteerd he!
Wij zitten ook met zo'n dilema, maar dat komt omdat familie en collega's en een aantal goeie vrienden van ons weten dat we met de tweede poging ivf bezig zijn.
Dus die zitten vandaag allemaal in spanning.
En vanavond gaan we het onze ouders vertellen, en dna ook op ons werk morgen.
Nu wou ik het tegen de rest van onze vrienden het liever pas zeggen als ik bewijs heb gezien van een kloppend hartje.
Maar mijn vriend is bang dat aangezien onze familie, collega's en een paar goeie vrienden die het dna weten, dat het dan perongeluk uitlekt en dat vind hij weer erg vervelend....
Dus we vinden het erg moeilijk. En zondag hebben we en Barbeque met onze vrienden groep, dus het zal wel een mooie timing zijn om het te vertellen.
Letten ze tenminste ook niet zo meer op me als ik geen alcohol neem

En idd wat jullie zeggen, mocht het nog fout gaan. je kan dan wel heel veel steun hebben aan je vrienden.
En het blijft een feit er zit nu toch een heel inimini klein mensje in je buik.

Liefs M

Hai

Nou wij hebben toch ook maar besloten om het te gaan vertellen... zijn allebei niet zo goed in geheimpjes bewaren. En gister kregen we ook te horen dat zijn goede vriend ook +/- 6 weken zwanger zijn dus nu zijn we met z'n vieren zwanger.

Zaterdag gaan we het aan zijn familie vertellen en later aan de mijne. Vindt het wel spannend hoe ze gaan reageren, het is behoorlijk onverwachts. De trouwplannen hadden we wel al verteld maar baby plannen niet omdat wij dachten dat het allemaal iets langer zou duren. In juni gestopt met de pil dus binnen 2 maanden is het gelukt. Ik had er 6 maanden voor gedacht.

Ik moet maandag naar de huisarts en die zal me dan denk   ik wel doorsturen ofzow. Ben benieuwd. Kan niet wachten op de echo!!!!

Oja en dan nog een vraagje: bij sommige aanstaande mama's zie ik zo;n balkje met hoe lang ze precies zwanger zijn waar kan ik dat vinden.

Dikke kus Yvonne

Hoi yvonne welkom!
en van harte!!
ja met het grote nieuws naar buiten brengen.....ik wou deze rit wachten tot een week of 11/12 maar o zo moeilijk! en dan moet je ook mijn man hebben die hangt het nieuws gelijk het liefst aan de grote klok!
bij mijn zoon moest ik op mijn werk ook al vroeg vertellen ik was steeds erg misselijk en werkte toen nog fulltime...nou ja dan heb je geen andere keus
En sommige mensen hebben het bij mij ook al geraden raar maar waar en zie dan ook maar eens te ontkennen!

Terug
Bovenaan