ff vraagje over borstvoeding

Hoi,hoi,
Ik kan het nergens terugvinden maar klopt het dat er tussen de borstvoedingen ook meer tijd gaat zitten?! Kaan kwam eerst zo rond de 4 uurtjes maar nu zit er soms 5 a 6 uur tussen. Weet iemand hoe dit werkt?
Alvast bedankt.
Groetjes Guusje

Dat klopt wel volgens mij. Ze gaan van weet ik hoeveel voedingen op een gegeven moment terug naar een kleiner aantal. En dan moet er wel meer tijd tussen zitten. Alleen weet ik niet goed hoeveel tijd bij welke leeftijd. Het borstvoedingsforum heeft daar vast wel info over en anders het cb.
Wel lekker trouwens als je niet meer de hele dag bezig bent met voeden.

greet

Hoi Guusje,

Ja hoor, ook bij borstvoedingen gaat dat automatisch. Idd wel even in de gaten houden dat ze genoeg krijgt aan de hand van genoeg natte luiers! Anders moet je toch wat vaker aanleggen.

groetjes,
Sabine

Hoi Guusje,

Bedoel je de tijd tussen twee voedingen overdag of 's nachts? 's Nachts kun je je baby gerust wat langer laten slapen, maar het is aan te raden om overdag zeker niet meer dan vier uur tussen twee voedingen te laten zitten. Je kunt je zoontje dan gerust wakker maken voor een voeding. Hoe oud is je kindje trouwens op dit moment?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi,hoi,
Kaan is nu 11 weken. Overdag komt hij wel eens om de 5 a 6 uur, en van de week had hij om 19;00 gegeten en kwam hij pas weer om 2 uur s'nachts. Ik had geprobeerd hem wakker te maken om 23;00 maar hij sliep als een blok?!
En vannacht kwam hij om 2 uur en 4 uur?
Hij is heel erg aan het rommellen met de voedingen...zucht.
Groetjes Guusje

yvonneZ weet dit vast het beste, maar volgens mij is het wel normaal.

Bij mij gaat er ook meer tijd tussen de borstvoedingen zitten, hoewel ook wij nog niet een geweldig ritme hebben. Overdag laat ik er maximaal 4, 5 uur tussen zitten, als ik langer wacht is het pijnlijk.

's Nacht zit er 7 uur tussen, maar dat is 's ochtends dan ook echt pijnlijk en elke keer die natte plekken in bed en pyjama zijn ook vervelend...

Ik wil het nog een paar maandjes volhouden en dan wordt het wellicht tijd voor een nieuw matras (ruikt nu al naar karnemelk!! hi hi).

Wat een luxe....!!!
Ik voed nog steeds 7-9 keer per dag... Dat komt ook wel doordat Loek een liesbreuk heeft gehad en huilen pijn deed aan de breuk. We hebben hem heel vaak gevoed om het huilen voor te zijn. Hij slaapt ook weinig en kort, waardoor vaak voeden nog steeds aan de orde is ivm de RRR regels. Ik hoop dat hij langer gaat slapen, dan hoef ik ook minder vaak te voeden. Misschien ervaren jullie dat je vaak moet voeden, maar het lijkt mij pure luxe! Ik zou graag in jullie schoenen staan.

Rosanne

Terug
Bovenaan