ff vraagje over voeding

A

Anoniem

Guest
hey meiden

Ik heb even een vraagje,

Lynn is nu bijna 2 mnd en weegt 4750 gram! Ze krijgt nu 5 x 180 cc (160 + 5 scheppen)
maar van de laatste voeding maakt ze een potje (maakt niet uit hoelaat ze krijgt 21.00/23.00) Moet haar daarvoor egt uit diepe slaap halen! Nou zit ik eraan te denken om haar 4 x 200cc te geven (180 + 6 scheppen) te geven en te kijken hoe dat gaat!

wat zouden jullie doen????

gr cora

Hoi Cora,

doen wat je zelf voorstelt! Lars is nu 4,5 maanden en het CB adviseerde ons om hem gewoon te laten slapen, als hij moeilijk wakker te maken is (is tot nu toe nog maar 1x gebeurd). Als je de andere voedingen meer geeft (en ze eet er voldoende van), zou dat toch geen probleem moeten zijn.
En anders bel je morgen gewoon even met het CB. Daar zijn ze voor.

Groetjes en slaap lekker , Marijon

hoi,

wij zijn ook snel overgegaan naar 4 voedingen......(rond 2.5 maand)
wij moeste onze dochter ook echt wakker maken voor de laatste voeding en nou krijgt ze de laatste fles om 21.30 en dan moet ik haar nog de volgende ochtend wakker maken rond 8.00. Echte slaapkop is het!
Ik heb het eerst wel gevraagd bij het CB  en ik kreeg van hun te horen dat je kindje toch wel min. 5500 gram moet wegen (liefts 6000) Onze dochter zat toen net aan de 5500 gram toen wij overgingen van 5 naar 4 voedingen. We hebben toen ook de voedingen verhoogd. Ze is nu ruim 3.5 maand en krijgt nu 4 flessen van 210 cc (240cc) en in een fles doen we zelfs al wat rijstebloem want ze is echt toe aan bijvoeding (fruit en groente) maar daar wil ik nog ff een paar weekjes mee wachten totdat ze 4 maand is.

Maar je vooral doen wat je eigen gevoel zegt!!! En als je kleine niet genoeg heeft aan 4 voedingen merk je het snel genoeg!

groetjes kim

gewoon doen door laten slapen!als je haar echt daarvoor wakker moet maken zal je kindje die nie nodig hebben!mijn dochtertje is 13 weken en die slaapt vanaf 8 weken ongeveer door van 7 's avonds tot 7 's ochtends omdat ik hetzelfde had als jij!

gewoon doen door laten slapen!als je haar echt daarvoor wakker moet maken zal je kindje die nie nodig hebben!mijn dochtertje is 13 weken en die slaapt vanaf 8 weken ongeveer door van 7 's avonds tot 7 's ochtends omdat ik hetzelfde had als jij!

Hoi Cora,

Onze dochter is sinds gisteren ook over op 4 voedingen van 200 cc. Ook omdat ze er een potje van maakte met de laatste voeding. Ze woog 2 weken geleden bij het CB ook 4750 gram en is nu 3 maanden oud (20 december).

En het gaat prima. Alleen gistermiddag kreeg ze om 4 uur de fles en vervolgens zou ze zich dan rond 21.00 uur moeten melden voor de laatste fles maar ook dat deed ze weer niet. Ik heb haar vervolgens om 21.30 uur toch maar wakker gemaakt en haar de 4e fles gegeven.

Daarna naar bed en ik moest haar vanochtend om 7 uur wakker maken voor de fles anders had ze volgens mij nog wel een tijdje geslapen.

Dus gewoon proberen inderdaad (stond toevallig in het maandblad kinderen van vorige maand ook nog een stukje over om de kleine door te laten slapen).

Succes!!

Groetjes,
Rosanne

hey meiden

dank jullie voor jullie antwoorden!

We hebben nu ong een weekje de laatste fles eraf gehaald en dat gaat super!!
Lynn is een dikke slaapkop en krijgt om ong 19/1930 de laatste fles (kan soms afwijken) en dan slaapt ze door tot 08.30/09.00 en soms zelfs 09.30/10.00!

Ze krijgt nu dus 4 flessen van 200 en soms wil ze de laatste fles iets meer dus dan maak ik 30 cc extra!!

groetjes cora en Lynn 11-01-08

Terug
Bovenaan