ff weer een beetje luchten hoor.

Ik baal ervan dat ik door mijn vermoeidheid zoveel dingen moet laten liggen. Vanavond niet naar mijn oom en tante voor een gezellig avondje bank hangen. Afgelopen week niet mee met mijn collega's met het team uitje zandsculpturen maken.
Compleet gesloopt te zijn na twee uurtjes stad en dan thuis tot de ontdekking komen dat je meer dan de helft van je boodschapjes niet gedaan hebt. Balen want dan moet je eigenlijk nog een keer, maar met welke energie?
Niet mee kunnen helpen met het behangen van de kinderkamers.
De zooi in huis die zich maar aan het opstapelen is. Iedere dag een middag dutje doen.

En wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat ik niet mijn moeder en mijn opa hebben kunnen ondersteunen tijdens zijn sterfbed de afgelopen week zoals ik dat anders had gedaan. Mijn opa is afgelopen week overleden en mijn moeder heeft de hele week bij hem gewaakt en daar kon ik haar alleen maar mentaal bij ondersteunen. Dit kwam ook door de afstand het was in zwolle.

Ik doe echt mijn best om mij er bij neer te leggen, want ik kan er ook niet aan doen en het nou eenmaal zoals het is. Maar soms werkt het rationele en het emtionele denken niet samen en dan kan ik van het alles alleen maar de pest in hebben en boos zijn dat het zo is.

Zo dat en ff janken lucht lekker op hopelijk kan ik zo weer lekker slapen.

Ten eerste gecondoleerd met je opa. Wat naar voor je dat het allemaal zo moeizaam gaat. Jammer dat het niet zo gaat als je graag zou willen maar het einde van je zwangerschap is in zicht en daar moeten we allemaal rekening mee houden en tja daardoor gaan veel dingen niet meer zoals we graag zouden willen. Sterkte de komende tijd en je mag best egoïstisch zijn en veel aan jezelf denken.

Groetjes Jojanneke

Hoi,

Gecondoleerd met je opa...

Jammer dat de vermoeidheid zo bij je toegeslagen is, maar het hoort er echt bij, die laatste weekjes. Kun je niet boodschappen doen door een ander laten doen? Ik haal soms wel eens alleen boodschappen voor het avondeten op de maandag, en dan gaat manlief naar de supermarkt om boodschappen voor de hele week te halen. Verder: schroom niet om hulp uit je omgeving te vragen! Ik heb al diverse vriendinnen die aangegeven hebben te komen helpen met poetsen, danwel ze willen de oudste twee wel een nachtje te logeren hebben in het weekend zodat manlief en ik een keer weg kunnen.

heerlijk om die hulp te hebben. Ik vind het ten eerste moeilijk om hulp te vragen en de mensen die ik normaal om hulp vraag hebben al een beetje te veel op hun eigen bordje hebben.
Een vriendin heeft wel aangeboden het huis een keer te komen poetsen van onder tot boven, daar kijk ik erg naar uit.
Wel een goed idee om de oudste te laten logeren ik ga eens rond vragen.

Terug
Bovenaan