FF zeuren

A

Anoniem

Guest
Sorry, moet even zeuren...

Wij willen graag een tweede kindje. Van de eerste was ik in ronde 2 al zwnager...

Net ben ik weer ongesteld geworden en gaan we ronde 11 in!

Ik weet dat sommige mensen er nog veel langer over doen...maar ik begin me toch wel af te vragen of mijn zoontje ooit grote broer mag gaan worden...

Roos

hoi hoi, ja dat is ook gewoon niet leuk,je wilt gewoon graag
een 2e kindje en dat is niet gek dat het je dan niet snel genoeg kan gaan.
Nou vindt ik 11e ronde ookwel lang klinken maar ik was dan ook in 2 keer
in de eerste ronde zwanger.Maar wanhoop niet  het gaan vast snel gebeuren nu.
Succes.

vr gr Esther.

Dag Roos,

Ik herken je gevoel hoor.
Bij de eerste gebeurde het zwanger worden eigenlijk nog voor we echt begonnen waren. Stiekem had ik de hoop dat dat bij nr. 2 ook zo zou zijn. Helaas.

Maar we klussen gewoon verder.
Ben wel blij dat we snel begonnen zijn (nr. 1 is nog geen half jaar). Lange klusperiode is dus ingecalculeerd, zodat leeftijdsverschil niet al te groot wordt.

Succes en hopelijk is het gauw raak!

Dee

Hi, zelf zit ik nu in ronde 3, dus kan wel zeggen dat ik me kan voorstellen hoe je je voelt, maar helemaal waar is dat natuurlijk niet. Moeilijk 11 rondes, heb je een beetje regelmatige cyclus? En jullie hadden dit natuurlijk niet verwacht als jullie eerste kleine in ronde 2 al mocht zijn. Hopelijk kun je het toch een plekje geven en niet te geforceerd zijn in ronde 11. Lekker genieten en zal extra voor je duimen dat het raak mag zijn. Sterkte en als je ff van je af wilt kletsen kom je gewoon ff je vuur spugen hier okay?

Liefs Nathalie

hoi mamaroos,

helaas ken ik het ook wij zijn sinds november 2006 bezig voor een tweede maar helaas vandaag weer ongesteld geworden.
'doordat mijn man schipper is en twee weken van huis is en soms ook wel in de vruchtbare tijd is het moeilijker. ben vandaag begonnen met temperaturen om te kijken wanneer ik ongeveer mij ei heb. ben best onregelmatig ongi tussen de 35  - 40 dagen.
we klussen gewoon door en hopen nog een keer zwanger te mogen worden. we weten dat het kan  we hebben een mooie en gezonde zoon die over 6 weken 3 wordt.
we hebben wel besloten om niet te gaan dokteren , we weten dat het kan en anders houden we heb bij 1. we kijken nog een paar jaar en dan stoppen we mijn man is 40 en ik 28. en mijn man wil  niet  (net als mijn vader die op zijn 54ste  nog een kind kreeg , heb een zusje van net 1 nu.) boven de 50 zijn voor ie weer vader wordt. maar dat duurt nog zolang en hopelijk voor die tijd  lukt het wie weet, we wachten  af en klussen gestaag door zeg maar.  

succes

Hoi mamaroos,

Heel erg herkenbaar! Onze dochter wordt in juli alweer 4 jaar en ik had al graag een broerjte of zusje voor haar willen hebben maar helaas nog steeds niet gelukt.
Wij zijn al sinds april 2006 bezig. Bij onze dochter ging het vrij snel. Ik was na 4 rondes al zwanger. Toen we begonnen aan de tweede  was ik na 5 maanden zwanger maar dat ging na bijna 7 weken mis. Heel vervelend maar dat kan gebeuren. Toen heeft het 8 a 9 rondes geduurd en toen was ik weer zwanger maar helaas ging dat na 18 weken mis. Dit was net voor kerst afgelopen jaar. Een hele zware periode maar het gaat weer een stuk beter. Inmiddels zit ik weer in de 1e ronde. Nu maar hopen dat ik weer snel zwanger wordt EN dat het goed gaat.
Sinds de laatste keer dat het mis ging ben ik wel iets nuchterder geworden. Ik wil er nu ook minder mee bezig zijn dan de vorige keren. Hopen dat het me lukt want jij weet denk ik ook wel dat het moeilijk is om dat uit te schakelen. Helaas is er geen knopje wat je omzet.

Jouw tijd komt vast nog wel en probeer in de tussentijd afleiding te zoeken als je voelt dat je er te veel mee bezig bent. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik weet hoe moeilijk dat is! Sterkte!

Groetjes,
Dile

Wat fijn dat het zo herkenbaar is!

Je hoort het over het algemeen niet zoveel, vind ik!
Mijn cyclus is trouwens  vrij regelmatig. 29/29/30 dagen.

We zijn 8 mei naar de gyn geweest. Bij mij is een inwendig onderzoek en een echo gemaakt. Bij mijn vriend is een uitwendig onderzoek gedaan. Alles zag er goed uit.
Ook had ik in een schriftje van twee cycli de temp, ovutesten en slijm etc bijgehouden. Daaruit dacht de gyn wel te kunnen concluderen dat ik een eisprong hebn.

Afgesporken is dat we tot september wachten. Als ik dan nog niet zwanger ben komen we terug en worden er andere onderzoeken in gang gezet.

Groetjes

Hoi Roos,

Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Wij hebben een mooie dochter van 26 maanden, waar we heel gelukkig mee zijn en erg trots op zijn. Ik was in ronde 3 zwanger van haar. Sinds haar eerste verjaardag, nu ruim een jaar geleden, ben ik gestopt met de pil en willen we een tweede. Tot op heden zonder resultaat, helaas. Wel hebben wehet een tijdje rustiger aan gedaan omdat mijn man werkloos werd, maar inmiddels is hij weer aan het werk. Ik merk dat het me enorm frustreert dat ik nog niet zwanger ben, en dat gevoel wordt iedere maand sterker. Op mijn werk zijn momenteel 4 collega's zwanger, en afgelopen weekend zijn we op kraamvisite geweest bij vrienden. Ik vind dat enerzijds erg leuk voor hun, maar ook heel confronterend. Het gaat er vaak over en ik zie de buiken groeien. Dat maakt me heel verdrietig.
Wij zijn nog niet naar de huisarts gestapt. Ikl gebruik nu voor de derde maand ovulatietesten en houd mijn temperatuur bij. Er speelt ook een soort angst voor onvruchtbaarheid. Misschien was onze dochter wel een toevalstreffer?
Het houdt me in ieder geval erg bezig. Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zullen zijn.

Groetjes,
M.

Terug
Bovenaan