fff spuien

Hoi Allemaal,

Gisteren een rot dag gehad.
Was maandag al met 120ml in de fles begonnen, geen probleem.
Maar gisteren!!!!
Bij iedere fles die Nikki gisteren dronk spuugde ze na 1 uur!!!  .
En na 15.00 wilde ze niet meer slapen, althans ze sliep een uur en zetten het daarna op een krijsen ( echt hart verscheurend.daar kan ik niet tegen)
En Koen kwam maar niet op tijd thuis. Uit eindelijk om 22.00 kwam ie thuis en heeft ie het van mij over genomen. Uit eindelijk sliep ze om 1.00.
En kwam ze vanochtend om 6.30. Dat was dan weer luxe. Ben maar weer 100ml gaan geven en nu spuugt ze niet. Weet iemand hoe je die overgang het beste kan maken( van ene hoevelheid naar andere hoeveelheid)

Groetjes van Anouschka
                                         mama van Nikki   ( 3 wkn en 5 dgn )

hey meid, weet je wat ze zou kunnen doen?? ipv gelijk naar de 120 eerst 110. en dan gewoon vullen met water. zodat je kleintje rustig kan wennen.
en euh dat huilen. vreselijk he. ken het. en als manlief moet oppassen omdat ik aan het werk ben alleen maar huilen en als ik thuis ben. stil.
hoe bedoel je mamma's kindje
maar het is echt vermoeiend. maar ja ga toch maar weer proberen dat het over gaat over een tijdje.

knuff jantine

Wat erg he dat gehuil. Ja ik kan er ook niet tegen hoor. Maar ja ook dat hoort erbij.

En ik zou inderdaad ook de fles verhogen met 10 cc per keer en niet gelijk 20 cc. Dit kan dan net eventjes te veel zijn.

Succes.

Groetjes Natasja

De tips van de andere dames zijn erg goed. Verder had ik dit 'probleem' met Tyche ook. Nu stop ik af en toe even tijdens de fles.. eventueel een boertje. Dan ga ik weer door. Dit hielp bij ons.. Meestal dan he?.. want ooit spuugt ze nog wel hoor. Ik zou ook eerst met 10cc verhogen... en dan nog eens.. en misschien deze tip eens proberen. proberen kan geen kwaad!

En leg je er ook bij neer als ze 120 gewoon niet op krijgt.. probeer het dan over een week weer.. ieder kind is anders en als het teveel voor haar is dan spuugt ze toch.

Succes,
Groetjes Kirsten, mama van Tyche

Toen ik voor het eerst, en een tijdje erna, de fles verhoogde naar 120 ml spuwde Kay ook een enorme hoeveelheid terug na een uur!

Dit heeft hij een tijdje gedaan en nu spuwt hij amper meer. Ik heb wel wat tips in acht genomen en misschien helpt het bij jullie ook;

- De kleine niet te actief/gek maken voor de voeding. Dus niet vollop lopen spelen en blij maken. Dan drinken ze te gulzig en krijgen teveel lucht binnen.
- Niet de fles geven als de kleine net heel erg heeft lopen huilen. Dan 15 minuten wachten ivm teveel lucht in het maagje.
- Na de fles ruime tijd de kleine wat rechterop houden. Dus zeker een half uurtje de kleine op je schouder of meer omhoog op je arm voordat je hem weer vlak neerlegt. Té snel plat neerleggen zorgt voor spuwen!
- Niet meer laten drinken dan dat ze aangeven. Kay liet de eerste tijd ook vaker 10, 20 en soms 30 ml voor wat het was. Het hoeft niet helemaal leeg.

Misschien doen jullie dit allemaal al, en anders zit er misschien wel een bruikbare tip bij. Bij mij heeft het érg geholpen!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan