Fiets-tips gevraagd!!!!!

A

Anoniem

Guest
Ik heb vandaag een baaldag en dat allemaal vanwege mijn mooie, maar verder irritante mama-fiets.
Vanmorgen Roos naar school gebracht, kom ik thuis breekt de standaard af.
Er zijn ook al veel spaken gesneuveld in de paar jaar dat ik 'm heb, en het stuur zit te los en is niet vast te zetten.
Ben er helemaal klaar mee en zit al de halve ochtend fietsen te kijken op de pc maar wordt daar niet veel wijzer van.
Dus wie heeft goede ervaringen met een fiets, moet echt een stevige zijn die mama + 2 kids kan vervoeren. Een mamafiets hoeft het niet te zijn, ik zit nu zelf te denken aan een oma-fiets, lekker oer-degelijk + fiets lekker ik heb er alleen geen ervaring  mee met kinderzitjes.
Dus als er iemand een tip heeft graag, ondertussen zoek ik nog even verder!!!!

groetjes Daniëlle.

Hoi Danielle

Wat zul je inderdaad balen zeg! Vakantie voorbij, fiets kapot, niet helemaal jouw dag dus... Ging het wel oke met Roos vanochtend?

Anyway, terug naar de topic: ik heb zelf een Gazelle Bloom (een mamafiets dus) en ben er erg blij mee, en dan met name met het stuur dat je vast kunt zetten en de fijne instap. Voor de rest blijft het gewoon oppassen met 2 kinderen op de fiets. Nadeel vind ik dat ie zo zwaaaaar is. Dus zeker nu met 2 kleintjes vind ik veiligheid nog voor alles... Zodra de oudste alleen fietst, gaat ie er weer uit voor een lichter en sportiever model, maar dat duurt nog wel even dus.

Niet echt tips dus, maar als allerlei onderdelen zo gauw stuk gaan, zou ik toch eens teruggaan naar je leverancier om te klagen, want dat mag toch eigenlijk niet, die dingen zijn er duur genoeg voor om een paar jaar mee te gaan zónder dat er iets afbreekt......

Succes ermee
Groetjes, Susan

Hoi Danielle,

Ik heb een gewone opoe fiets met een zitje voor en achterop!
Voor de veiligheid heb ik er zo'n brommer-standaard
(was wel prijzig, geloof 30-40 euro)  onder laten zetten en mijn bagage drager laten verlengen, zodat er ook nog fietstassen op passen.
Ik wil ook nog een veer aan mijn stuur laten zetten, maar was toen niet op voorraad.
Hierdoor kan je stuur niet meer omslaan. (17,50 euro)

Het is wel zwaar zo alles bijelkaar, maar het fietst prima!
Ik denk dat elke fiets met 2 zitjes zwaar is.

Je kunt dus gerust een gewone opoefiets laten ombouwen.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Angela

Dank jullie voor de tips!!!
Mijn fiets is van de Hema en heeft geen supergarantie, toevallig sprak ik  vandaag bij school een andere mama met een  Hema-fiets en zij had hetzelfde probleem.
Ik heb besloten om voor een omafiets te gaan, die had ik vroeger ook altijd en vind ik nog steeds super. Roos zal  straks toch zelf gaan fietsen (nou ja, zal nog wel een jaartje duren  misschien!)  en dan heb ik nog maar een kindje te vervoeren.
Inderdaad andere standaard eronder + stuur vastzetten.
Ik ga morgen even langs de fietswinkel, navragen voor een nieuwe standaard want 30-40 euro vind ik wel heel veel.
Financieel komt een nieuwe niet goed uit maar ik heb ook niet zo'n zin om nog veel meer geld in mijn oude fiets te stoppen.
Met Roos ging het super vandaag, vanmorgen meteen gezellig in de klas en ik was al snel niet meer nodig en vanmiddag moe maar niet zo boos en vervelend als voor de vakantie. Samen pasta-salade gemaakt en ik heb haar nog nooit zo goed zien eten zonder dat wij moeten mopperen dat ze door moet eten. Topdag dus!!!!

Nou nog een heel verhaal geworden, groetjes Daniëlle.

Ik ben eigenlijk ook erg opzoek naar een andere fiets. Een moederfiets valt voor mij al af omdat Jorick eigenlijjk al te zwaar is om lang te vervoeren. Dus ik dacht de laatste tijd ook al aan een omafiets. Alleen ben ik zo bang dat het terug trappen met het remmen wel erg onhandig zou zijn (ben niet gewend) En hoe is de ruimte tussen het stuur en zadel ? Is deze eigenlijk ruimer dan de gewone standaard fiets ?

Kan iemand mij dit vertellen ?

Groetjes Jolanda

Hoi Jolanda,
Er zijn ook oma-fietsen met handremmen te koop en wat de afstand tussen stuur en zadel betreft, volgens mij is dat niet veel ruimer als bij een normale fiets.
Je hebt wel een hele rechte "zit" en dat scheelt wel in de ruimte.
Succes!

groetjes Daniëlle.

Hoi Danielle,

Weet je wat ik vroeger écht gaf vond: zo'n roze (echt knal) omafiets. Maar die was niet praktisch genoeg volgens mijn moeder helaas.... Zouden die nog bestaan? Nou, veel plezier met je keuze.in ieder geval!

En wat fijn dat het met Roos zo goed ging vandaag!! Gijs mag over een maand of 5 naar school en ik vind het echt superspannend....

Fijne avond,
Susan

hoi
ik heb er een van montego ik heb
hem pas en volgens de fietsenmaker
een degelijke fiets en het is niet een
van de duurste
tot dusver bevalt hij goed

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug
Bovenaan