fiets

hallo

even een vraagje..

wie heeft er al een fiets voor met de kleine?
wij willen er 1 kopen maar willen even meningen horen van andere mama's ipv verkopers hihi

bij de makro is aankomende week de Kaptein Natalis te koop, dat is een merk van Union, de prijs ervan is best redelijk voor een nieuwe fiets...
ben benieuwd naar jullie ervaringen

Groetjes Veronique mv Daniëlle

Hee hallo Veronique,
Volgens mij mogen kindjes pas vanaf 9 maanden in zo'n zitje voorop de fiets. Om dezelfde reden als de auto-stoel. Het nekje en ruggetje schijnen het niet eerder aan te kunnen om dat gehobbel en gebobbel op te vangen.
Ik heb wel eens een heel eng verhaal gehoord (misschien was het een broodje-aap verhaal, maar je gaat tòch nadenken) dat een kindje voorop de fiets naar voren hing, moeder dacht dat het in slaap was gevallen, maar later bleek het kindje dood in het stoeltje te zitten... nek gebroken!!!! Van al het gehobbel en gebobbel.
Nou geloof ik niet snel verhaaltjes, maar ik weet wel: mijn kindje gaat niet eerder dan met 9 maanden op de fiets!!!
Groetjes happyM.

Hoi!!!
Een speciale fiets is niet echt nodig hoor, wel is het handig als je zelf nog tusen het zadel en het stoeltje past hihihi!!!
Zelf heb ik een mamafiets van de Hema, een aanbieding van ongeveer een jaar geleden ofzo dus niet meer te koop.
Geen topkwaliteit maar hij kostte ook niet zo veel, wel fijn is de lage instap, veel ruimte tussen zadel en stoeltje en een breder stuur, en een dubbele standaard zodat je fiets stabiel is als je je kindje in het stoeltje zet.
Dit zijn dingen die wel erg handig zijn, al heb mijn oudste dochter de eerste jaren op een gewone fiets vervoerd.
Wat ik zelf erg fijn vind is het bobike stoeltje, wij hadden zelf een prenatal stoeltje van een aanbieding en mijn ouders een bobike, die bobike is echt veel fijner.
Nou het is nog een heel verhaal geworden!   ik kan echt bijna niet wachten om met Linde te gaan fietsen, ik doe het liefste alles op de fiets en mis dat enorm nu ( een maxicosi achterop zie ik echt niet zitten en een fietskar te  duur en te groot)
En natuurlijk is het supergezellig samen op de fiets, wel zal ik even moeten wennen aan twee kindjes op de fiets, lijkt me best zwaar namelijk -Roos is al 4 als Linde mee op de  fiets mag-.
Nou succes met fiets-shoppen!!! en veel plezier met fietsen straks.

groetjes Danielle.  

Ik heb ook een moederfiets gekocht, ze waren afgeprijsd bij mega bike. Voor m'n verjaardag heb ik een zitje gekregen, dus nu wachten tot yoëll erin kan.

Hoi Veronique,

Ik heb toen ik 34 weken zwanger was de mamafiets gekocht (de Montego Liberty 3). Een lekkere stevige, maar toch betaalbare fiets (469 euro). Ook ik had de Kapitein Natalis in de Makrofolder destijds zien staan, maar ben toch overstag gegaan voor de Montego (ook omdat deze besteld kon worden bij de fietsenmaker om de hoek, wel zo handig als er iets mee is.....)
(www.montegofietsen.nl)

Op de marktplaats heb ik een Bobike voorzitje met windscherm bij gekocht, en nu maar wachten tot Matthijs erin mag!!

Succes!!

Esmeralda mv Matthijs 21-08-2006

hallo,

Nou wij fietsen elke dag en ze vind het heerlijk.Mexx kan namelijk al zitten De meeste kinderen gaan rond de 9 maanden echt goed zitten vandaar dat dat erop staat, ze mogen net zo lang in  het stoeltje zitten als dat ze los kunnen zitten.    
Wij hebben gewoon een omafiets en daar een stoeltje voor gekocht tja het is maar wat je handig vindt.  
En ik denk dat  kinderen echt niet hun nek breken door het hobbel de bobbel enne ze mogen niet met 9 maanden in een autostoel maar als ze het gewicht hebben. Het gewicht is belangrijker dan de leeftijd.

groetjes Wendy

Wat mij is verteld dat ze   mee mogen op de fiets als ze zelf goed kunnen zitten. Dat is meestal rond de 9 maanden.

Wat de arts van het cb mij vertelde is dat de reden dat je kindje pas in de autostoel mag als het 9 kilo is is omdat het kindje anders uit het zitje geslingerd kan worden bij een botsing. Dus als je de gordels goed aan kan trekken mogen ze er gewoon in. Jamie is 6.5 maand en die mocht er gewoon in zei de arts.

Groetjes Natasja mv Jamie

HOi hoi,

Een echte mamafiets, een echte aanrader. Ik heb er een gekocht toen Merijn op de fiets mocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Voordelen: veel ruimte tussen zadel en voorzitje wat makkelijk is i.v.m. opstappen, lage instap, laag frame waardoor je makkelijk bij de grond kunt, dubbele standaard zodat de fiets beter en veel steviger  blijft staan, een soort veer van het voorwiel aan de voorvork, waardoor het stuur niet om kan klappen, er zat een buggydrager bij en ik heb er gelijk twee fietstassen een voorzitje en een achterzitje bij gekocht.

Het is wel een heel gevaarte, er wordt voor de gein wel eens een piepgeluid gemaakt door mijn familie wanneer ik achteruit rijd (je weet wel datzelfde geluid als bij een vrachtwagen), maar hij is superveilig en het fietst heerlijk (vind ik). Hij kost wat, maar dan heb je ook wat. Bovendien blijven die fietsen hun waarde behouden en zijn ze over een paar jaar nog goed in te ruilen, omdat de vraag naar tweedehands alleen maar toeneemt.

Groetjes Fonske.

p.s. ik kan niet wachten tot het 2 maanden verder is en Siebe ook op de fiets kan. Ik heb er nu al zin in.

Terug
Bovenaan