fietsen, hoelang?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu bijna 9maanden en zit sinds 2 weken goed, valt nog wel af en toe als ie moe is. nu wil ik morgen gaan fietsen, klein stukje om te proberen,
Hoe lang , is dat ongeveer 10min voor de eerste keer en dan elke dag iets langer.Ben zo benieuwd hoe hij gaat vinden.groetjes, mdm.

Je moet het idd opbouwen. Ik ben toen begonnen met 5 min.
Het is wel zo dat je kindje zelf moet kunnen gaan zitten, dus vanuit kruipstand, zelf gaan zitten. Dan pas is het ruggetje sterk genoeg om mee te kunnen op de fiets. Tenminste, dat is mij verteld.
Mijn oudste vond het altijd heerlijk op de fiets en ik kan niet wachten tot de jongste er ook klaar voor is.
Veel plezier
Sil

hoi hoi,

willem is van 13/10/2006 en wij gaan zins 2 weken geleden (vandaag voor de 2de keer) met hem fietsen..
Hij vind het geweldig.. hihi..
hij kan nog niet vanuit kruip naar zitten maar hij probeerd zelf al te staan en hij zit mega stevig.. doet ie al tijdje..
Hij geniet zo van het buiten zijn en van alles wat ie ziet.. papa geniet ook.. mama is vooral bezig met au  aan d'r billen, pijn aan d'r benen..
kijk we gaan niet met hem door de bossen heen moutain bike.. maar gewoon over de fietspaden.. dus wat is het verschil daar tussen en tussen zitten in de kinderstoel, kinderwagen??
denk dat het belangrijk is dat ie goed kan zitten en dat ie het leuk vind.. en jij natuurlijk ook..
succes en geniet..

liefs Annemieke

Gaf alleen het advies aan wat tegen mij is gezegd mbt het fietsen. De keuze ligt altijd nog bij jezelf.
Ik ben daar alleen altijd erg voorzichtig mee; ik zou niet willen dat ik, door mijn toedoen, het ruggetje van mijn kind verpest.
En ook al ga je niet mountain-biken, ik denk dat er toch wel degelijk verschil is tussen het zitten in een solide, niet-bewegende kinderstoel, en het zitten in een fietstoeltje, op een hobbelende fiets.
Sil

Terug
Bovenaan