Fietsen met baby?!

Over een aantal weken moet ik weer werken en dan gaat onze kleine meid 2 dagen naar een kdv. Ik moet haar daar op de fiets heen brengen omdat ik geen auto heb.
Nu weet ik dat je zo'n maxi-cosi drager voor achterop je fiets kunt krijgen, maar dat lijkt me niet zo fijn voor haar ruggetje. Al dat gehobbel achterop de fiets.
Er zijn ook fietskarren of ik zou een bakfiets moeten kopen (duur...). Heeft iemand ervaring met het meenemen van een baby op de fiets en nog tips?

Hoi hoi,
Ik klikte per ongeluk op het verkeerde onderwerp en toen zag ik je vraag staan. Mijn zoontje is ondertussen al 6 maanden oud, maar vanaf dat hij ongeveer 10 weken oud was nam ik hem mee in de maxicosi-drager achterop de fiets. Het hobbelen valt echt heel erg mee. Coen valt meestal heel snel in slaap als hij meefiets. Hij vond het alleen niet leuk als er een hele koude harde wind stond, maar het is nu natuurlijk mooier weer dus daar heb je geen last van. En anders deed ik er een regenhoes overheen en dan had hij er ook geen last meer van. Meestal fiets ik hooguit een kwartiertje met hem, maar ik heb ook wel een half uur gefietst, ging prima.
Nu hij wat groter is begint het wel lastiger te worden. Hij zit nu met zijn benen bijna tegen mijn rug, dus ik wordt soms in mijn rug getrapt, niet echt fijn. Wat dat betreft is een fietskar handiger omdat je die voor een langere tijd kan gebruiken. Maar wij hebben maar een kleine schuur, dus bij ons paste dat niet.
Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.
Groetjes, Irene

Hallo!

Ik ben benieuwd of er nog meer gaan reageren...
Wij zitten in hetzelfde schuitje; wij hebben ook geen auto en over een paar weken moet ik weer aan het werk. Een maxicosi achterop is bij ons geen optie omdat er een stoeltje voor onze oudste zoon achterop zit (hij is 3,5 en kan dus nog niet zelf fietsen een ook niet meer voorop).

Wij gaan een fietskar kopen omdat een bakfiets vanwege onze lengteverschillen niet handig lijkt. Maar welke merken bevallen en vanaf wanneer kan een baby mee?

Hopelijk hebben jullie ervaring!

Groetjes, Sheila (m.v. Nils 23-02).

hi sheila, wij gaan ook een fietskar kopen. Waarschijnlijk de kid car, maar we gaan proberen hem 2e hands te krijgen. Nieuw zijn ze wel erg duur namelijk.
Je kunt met een babyschaal die je er apart bij moet kopen, je baby meenemen.
Wij zijn ons er nu aan in het verdiepen. Groot verschil is in ieder geval of de bodem
van stof is of van kunststof en de kwaliteit vs prijs natuurlijk.
Heb alleen ook nog niemand met ervaring gesproken helaas.

Hoi,

ik fiets met onze dochter sinds ze 4 weken is. Wij hebben een bakfiets. Een Gazelle Cabby. In deze bak zit een bankje waar grotere kinderen op kunnen (max 2). Onze zoon van 16 maanden zit hier op. Voorin de bak zitten twee steunen waar we de maxicosi op kunnen klikken. Je klikt hem daar net zo op als op een kinderwagen. Zo zit de maxicosi stevig en er zit een vering in waardoor schokken worden opgevangen.
Hij is echt ideaal! 1 van de beste aankopen die wij hebben gedaan sinds de geboorte van onze zoon. Hij is niet goedkoop, maar ik kom dankzij onze bakfiets overal. Als het minder weer is gaat de regenkap erop, met mooi weer lekker open.
Helaas is hij niet goedkoop en volgens mij nog niet veel tweedehands te verkrijgen.
Maar als je wat geld wilt investeren, dan is het een super oplossing!

Wij hebben een fietskar (Kiddy Car) en zijn daar erg tevreden over. Mijn zoontje (2 jr) zit er al in sinds hij 7 maanden is, eerst in maxi cosi, daarna gewoon in de riempjes toen hij goed stevig kon zitten. Hij vindt het erg leuk en zit droog en beschut als het rotweer is.
Nu met Eveline erbij willen we nog een babyschelp aanschaffen. Als ze dan een maand of 4-5 is, met stevig ruggetje, dan gaan we met z'n allen fietsen!

Ik heb een fietskar van de Hema die echt prima bevalt en die ook helemaal niet zo duur is (€ 150,-). We hebben er een babyschaal in gekocht Tygo vind het echt heerlijk! Heb em trouwens al een jaar of 2, Yara heeft er ook vaak in gezeten.

Terug
Bovenaan