fietsen met buggy

hoihoi mama's,
Mijn zoontje is nu 9,5 maand. Hij kan dus al mee op de fiets.
Ik heb een verantwoord stoeltje aangeschaft alleen durf niet te fietsen!
Ik heb zo'n zwarte 'oma' fiets want geld voor zo'n dure 'mama' fiets heb ik nou eenmaal echt niet. Nu heeft een oma fiets ook een wijde instap en heb ik zelf maar maatje 36 maar ik pas niet tussen het stoeltje en het zadel. Dus moet mijn been over het zadel zwaaien en kan dan met heel veel gestuntel misschien gaan fietsen. Nou dat durf ik mijn kleine niet aan te doen.
Wat voor fiets hebben jullie? Ik bedoel mijn moeder ging vroeger met een in de buik een voor op de fiets en een achterop de fiets nog wel vooruit, dus ik voel me een beetje een 'trieste' mama.
Hoop op tips!
Fijne dag allemaal!
 
Hoi,

Kan me voorstellen dat het dan eng is als je niet zo goed kan opstappen.

Ik heb nu een moeder fiets maar daarvoor een gewone en heb toen het zadel een stuk lager gezet zodat ik er makkelijker op kon. Misschien is dat een idee?

groetjes
 
Hoi

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Toevallig heb ik vanmiddag geoefend met het stoeltje op het stuur zonder kind want dat durf ik echt nog niet!!! Het zadel is nu op de laagste stand maar ik kan net met mijn tenen bij de grond. Het gaat allemaal zo krampachtig. Ik snap niet hoe anderen dat doen. Mijn schoonzus fietst met een kind voor, een kind achter en dan nog twee tassen met boodschappen aan het stuur dus ik voel me ook een beetje een tut. Ben blij dat ik niet de enige ben die hier moeite mee heeft! Ik zit erover te denken om hem maar in een stoeltje achterop de fiets te zetten. Hij is pas 9 maanden dus ik weet eigenlijk niet of dat al mag.
Nou ik wens je veel succes!!!!
 
Hoi

Ik fiets nu regelmatig met mijn zoontje overal naar toe.
Ik ben begonnen met een sportfiets en geloof me, ik zit ver boven maatje 36.
Ik had met deze fiets dus ook problemen met op en afstappen. Nu heb ik een oma fiets en ik vind het heerlijk. Het op en afstappen ging in het begin ook niet zo soepel maar naarmate ik meer ging fiets ging het steeds makkelijker. Het is even een handigheid die je door moet krijgen.

groetjes
 
Ik heb ook zo'n lastige oma fiets!
Het ligt er gewoon heel erg aan hoe de stuurstang staat... als die schuin staat heb je erg weinig op- en afstap ruimte n als die recht staat heb je meer ruimte!
Ik heb mijn zadel nu op de laagste stand staan en kan met mijn tenen op de grond staan, net voldoende op niet op en af te hoeven stappen, maar het voelt nog steeds niet helemaal veilig. Als ik een noodstop zou moeten maken, val ik volgens mij om!
Het lullige is dat deze fiets hardstikke nieuw is, anders had ik zo een nieuwe meer geschikte fiets gekocht... nu doe ik het er nog maar een tijdje mee.
 
Hoi allemaal,

Ik had ook precies hetzelfde probleem als jullie. Ik had me er heel erg op verheugd om met m'n zoontje te gaan fietsen, maar toen het eindelijk kon, vond ik het heel lastig en durfde het bijna niet. Eerst had ik een omafiets. Het zadel stond zo laag dat ik met m'n voeten bij de grond kon, zodat ik niet steeds op en af hoefde te stappen. Maar dan moest de trapper wel steeds goed staan, anders kwam ik nog niet weg. Voelde me er doodongelukkig mee. Ik heb een andere fiets gekocht, met handremmen, zodat ik de trapper goed kan zetten als ik stilsta. Bij stoplichten enzo hoef ik dus niet steeds af te stappen. Als ik een weg moet oversteken, stap ik meestal wel af en loop gewoon naar de overkant. Met deze fiets (geen speciale moederfiets dus) red ik me nu prima.
Ik had m'n moeder nog gevraagd hoe zij het eerder deed. Zij zei dat ze altijd zo'n rokzadel had, en daarmee kom je er natuurlijk makkelijker tussendoor.

Suc6! Je vindt ook vast wel een manier om toch lekker te kunnen fietsen.
 
Gelukkig ik ben dus niet de enige die er last van heeft!
Wij hadden pas nieuwe fietsen en toen ook gevraagd og er een fietsstoeltje voor kon ( met het oog op de toekomst) ja dat kon.
Nou mooi niet ik pas er niet tussen en mn been erover doen vind ik eng. mn zadel lager zetten dat fietst niet fijn.
Mn man opperde een oma fiets maar als ik bij jullie lees is dat ook niks.
Ik denk dat ik naar de fietsenwinkel ga en kijk op welke fiets een stoeltje past.
Eigenlijk achterlijk van de fietsenindustrie dat je een speciale mamafiets moet kopen, verdienen ze weer goed aan.
 
Hoi,

Ik heb een "gewone" fiets van Batavus....tweedehands voor 75 euro!!!
Ik heb soms ook een buggy van meer dan 5 kg achterop en ik heb het probleem dat ie heel erg zwiebert!!!!Brrr eng vind ik dat dan, dus daarom zo weinig mogelijk de buggy mee haha.

Ik heb soms ook moeite met opstappen en plotseling afstappen!!! Maar het zadel omlaag is een hele goeie, misschien is een tweedehands fiets ook iets? Of van iemand lenen? Want hoe langer je het doet hoe makkelijker.

Mijn moeder ging met 2 kinderen en een dikke buik!!!!Hoe deed ze dat toch?
En soms zie ik andere moeders fietsen met fietstassen vol en overal aan het stuur plastic tasjes en 2 kinderen? net een pakezel!!! haha
Maar petje af voor die moeders.....en wie weet worden wij ook wel zo ervaren net als hun?

Groetjes Renske
 
Terug
Bovenaan