fietsen met twee kindjes 2,5 jaar en 9mnd

hallo,

ik wil gaan fietsen met mijn twee meiden, tot nu toe heb ik de fietskar gebruikt. maar zelf vind ik het een on ding. nu de jongste kann zitten wil ik haar in het voor zitje hebben.
mijn vraag is hoe doe je dat.
eerst de jongste voor op en dan de oudste achterop dat weet ik, maar valt de fiets niet om als je de oudste erop wil zetten, laten jullie de fiets op de standaart staan.
ik heb wel een goede moederfiets sparta amazonr trend.

groetjes henny
 
Hoi Henny

Toen mijn tweede zoontje geboren werd was mijn oudste 2,5 dus het verschil was iets groter dan bij jou.
Ook ik had een mama-fiets van Sparta.Als ik beide jongens meenam zetten ik eerst de jongste voorop in de gordels en de oudste tilde ik met een arm in het zitje terwijl ik het stuur met mijn andere hand vasthield.Na een paar keer had de oudste door hoe hij zelf op de fiets kon klimmen en hield ik hem alleen aan zijn bovenarm vast.Dat was een stuk makkelijker.
Het is toch even oefenen,maar ik zou de fiets niet loslaten zo stevig is de fiets ook weer niet.Degene voorop zou maar naar achteren willen kijken en overhangen.Dat kan de fiets niet aan.

succes     Groetjes Jes
 
Hier is de jongste 10 maanden en de oudste 4 jaar. Nou kan zij ook zelf fietsen, maar het gebeurt ook nog regelmatig dat ik ze allebei op de fiets meeneem.
Hier geen mama-fiets, maar een gewone gazelle damensfiets.
Ik til ook eerst de jongste in het zitje en in  de gordels. Dan hou ik ook het stuur vast en til de oudste achterop met de andere arm.
Ze is nu ook aan het leren om er zelf op te klimmen, dat is idd veel makkelijker.
Het is even oefenen, maar wel te doen.
Veel succes
Sil
 
Terug
Bovenaan