fietsen met twee kindjes

Hallo Mama's,

Ik heb een klein dilemma. Mijn zoontje (bijna 2) is binnenkort te zwaar om voorop de  fiets te zitten. In maart verwacht ik mijn tweede kindje. Vanaf een maand of 4 wil ik weer gaan werken en moeten ze naar de creche. Nu breng ik mijn zoontje op de fiets naar de creche en haalt mijn man hem met  de auto op. Maar hoe moet dat straks met twee kindjes op de fiets, de kleinste kan dan nog niet voorop zitten. Hoe doen jullie dat??

 
Hoi,

Misschien is een fietskar een idee.
Met speciale babyschaal of gewoon de maxi cosy er in.
Met de babyschaal zouden ze er nog allebei in kunnen.
Als je niet zoveel geld wil uitgeven zou je hem op marktplaats kunnen kopen, heb ik ook gedaan.
Het fietst wel heel anders, dat is even wennen.

Groetjes,
Linda (mama van Mirte, 15 mnd en 6wk1dg zwanger van de tweede)
 
Er bestaat ook een soort houder waarmee je de maxi cosi achter op de fiets kan bevestigen. Zou je eens op internet of bij een fietsenwinkel naar kunnen informeren.
Een bakfiets is ook nog een idee, maar daar moet je wel ruimte voor hebben, want je hebt er dan toch een hele grote extra fiets bij.
Voor mijn moeder hebben wij een Dolphin fietskar gekocht. Zij durft niet met een kind voorop en wij hebben een tweeling dus dat is dan lastig vervoeren. Deze kar is duur, maar bevalt erg goed. 2e hands gekocht op Marktplaats.

Groetjes,
Marianne

P.S.: mijn dochter van 4,5 (16 kilo) zit nog steeds voorop!
 
Hoi,
Wij hebben een bakfiets gekocht. Ik geef toe: duur grapje, maar als je de auto daarvoor kunt laten staan scheelt het ook weer. We moesten echt even over de drempel van de centjes heen, maar ik ben er echt ontzettend blij mee nu. Onze kleine is nu bijna een jaar en zit er al in vanaf zes weken (in de maxi cosi). De tweede is onderweg en de oudste zit nu op het bankje, waar straks de maxi cosi bijpast. Als ze groter zijn kunnen er zelfs VIER kinderen in (extra bankje)! (mijn man ziet het al helemaal zitten, haha).
www.fietsfabriek.nl of www.bakfiets.nl.
Wij hebben er een van de fietsfabriek.
 
Hallo!

Mochten jullie nog op zoek zijn naar een nieuwe fietskar? Mijn zwager is net voor zich zelf begonnen en verkoopt ze. Stuk voordeliger dan bij de reguliere verkoper! Groetjes!
 
Ook wij hebben een bakfiets en daar zijn we erg blij mee! We laten de auto veel vaker staan en ook met boodschappen doen is het reuze handig. Je parkeert hem gewoon voor de deur en laden maar!
Met wat minder weer doen wij het bijpassende tentje erop. Dan zitten onze jongens droog en ook gelijk uit de wind.
Nu wonen wij in de stad en is het daar vaak druk en moeilijk parkeren voor auto's. Nu kunnen we ook dat omzeilen, erg prettig.
Mijn zus heeft de kortere versie van onze bakfiets en vervoert hier drie kinderen mee, 2 in de bak en 1 in de maxi-cosi achterop. Aanvankelijk was ik wat huiverig voor het rijden met een maxi-cosi op de bagagedrager, maar het zier er eigenlijk wel lekker uit voor haar zoontje (het veert een klein beetje op en neer). Ik weet niet of ik het zelf zou doen hoor, voorlopig is onze bak nog groot genoeg voor een 3e kindje.
 
Terug
Bovenaan