fietsen!!??

Hoi,

Ik heb sinds eergisteren een nieuwe fiets en wil hier een fietsstoeltje voor kopen. Alleen weet ik niet wanneer die kleine erin mag.

Akim is 6,5 maanden en kan zitten, kruipen en zichzelf optrekken zodat hij staat. Volgens mij mag hij dan al in ene fietsstoetje. Maar ik weet het niet zeker. Wie heeft hier ervaring mee???

Groetjes
 
hoi.Vivian

Ja hoor zo gauw de kleine zelfstandig kan zitten mag ie in een fietsstoeltje
( in het begin niet te lang hoor want fietsen is heel vermoeiend .)

Groetjes Pascale
 
Hoi Vivian.
Er wordt aangeraden om niet eerder dan met acht maanden te gaan fietsen.
Je kindje moet goed stevig kunnen zitten zonder om te vallen. Ook moet hij zijn hoofdje goed rechtop kunnen houden. Als je gaat fietsen ga de eerste keer niet langer dan een kwartiertje. Fietsen is leuk maar wel een behoorlijke belasting voor zo'n jong ruggetje. Het moet heel wat schokken opvangen. Bouw langzaam de fietstijden op en las af en toe een pauze in.
Ik heb trouwens niet gewacht totdat mijn dochtertje acht maanden was. Zij was er met 7 maanden al aan toe.

Heel veel fietsplezier!!
 
Hoi,

Wat een snelle reacties zeg!! Bedankt hoor! Ik denk dat ik van de week eens een keertje ga fietsen, kijken wat Akim ervan vindt.

Groetjes en misschien tot schrijfs
 
Mijn man heeft een fietsenzaak en verkoopt dus ook de zitjes.. maar het is dus zo dat het aangeraden wordt om pas vanaf 9 maanden te gaan fietsen met een zitje.. Ik vidn het ook erg jammer hoor.. lijkt me geweldig om te gaan doen.. Check anders eerst bij het consultatieburo..
 
Terug
Bovenaan