fietsen

Hallo fietsende mama's en papa's,

Wij hebben een fietsstoeltje voor voorop gekocht. Wil heel graag gaan oefenen. Ze kan nu stevig zitten (als ik haar op haar billen zet) en is 9 maanden. Dus wat dat betreft zou het kunnen. Toch vind ik het een beetje eng!

Nu las ik op het stoeltje dat hij is voor 9 tot 15 kilo.
Dat is ze nog niet ze weegt nu 7850 gr.

Weet iemand waarom je vanaf 9 kilo mag fietsen en zijn er ouders die al eerder dan de 9 kilo zijn wezen fietsen en ging dat gewoon goed.

Groetjes joyce
 
Mijn kinderen waren alletwee veel lichter dan 9 kilo, 9 kilo is zo'n beetje het richtgewicht voor een kind van 9 maanden!!! Als een kind negen maanden is dan kan het goed zitten, kan het zijn hoofd stevig houden en is het ruggetje sterk genoeg om bulten hobbels en bobbels te weerstaan van de weg. Ik heb altijd voor mijn dochters een stoelverkleiner in het zitje gezet, zodat ze steviger zaten in het stoeltje, je kan ze wel stevig aansnoeren met de riempjes maar dat is niet echt heel prettig, met een stoelverkleiner (gewoon voor in een eetkamerstoel) zitten ze net iets steviger!!!
Manus.
En het fietsen ging prima en ze vonden het heerlijk, maar je moet doen wat je zelf goed vindt voelen....
 
Ik heb van een deskundige begrepen dat het niet zozeer om de kilo's gaat maar meer om de maanden. Als ze 9 maanden zijn (en dus meestal rond 9 kilo) is het ruggegraatje zo sterk en goed ontwikkeld dat ze geen last van die schokken op de fiets zullen hebben. Als dit nog niet het geval is (ook al kan je kind al wel goed zitten) kan er schade optreden die je pas heel veel later kan ontdekken.
 
helemaal met de dames eens,alleen waar je wel op moet letten is dat je niet direct erg ver met je kindje gaat fietsen,want dat kan nog erg vermoeiend zijn.

heel veel plezier met het fietsen,het is echt erg leuk :)
 
Hallo Joyce,
Mijn dochtertje is bijna 14 maanden en weegt nog steeds minder dan 9 kg. Ik fiets al maanden heerlijk met haar. Ze vindt het prachtig. Nou moet ik je zeggen dat de fietspaden het ook goed toelaten ;-) geen hobbels etc. Ik heb trouwens bij de Xenos 2 dingetjes gekocht die je normaal gebruikt voor je tas, zodat die niet in je schouders snijdt. Ik heb ze op de bandjes bevestigt van het fietsstoeltje zodat het niet in haar nekje snijdt, nu ze alleen t-shirtjes draagt. Die dingetjes zijn 75 ct per stuk en werken geweldig!
Succes!
 
hallo joyce. ook ik fiets al maanden met mijn dochterje 13 maanden, zodra ze goed kon zitten ben ik begonnen met fietsen, maar inderdaad niet te lange tochten natuurlijk, langzaam opbouwen!!! mijn mening is zodra ze goed kunnen zitten en de rug stevig is kan je gewoon lekker gaan fietsen ze zal het vast geweldig vinden.. ps mijn dochter was aan de vroege kant met zitten zei was 6 maanden, dus nog helemaal geen 9 kilo( heb het wel eerst effe aan het cb gevraagd maar dat vonden zei geen probleem!!!
 
Bedankt voor de reacties.
We hebben het vandaag geprobeerd en het was echt geweldig. Ik vond het leuk en Mara nog leuker. De hele weg (naar vrienden 10 minuten fietsen) heeft ze gekletst gezwaaid en in haar handjes geklapt. Toen we terug gingen werd ze helemaal wild toen ze de fiets zag.

Ze zit keurig recht op in het stoeltje en zakt niet naar 1 kant of onderuit.
Heb van die dingen tegen het snijden ff van de maxicosi gebruikt Sandra en was blij dat ik ze had want ik zag toen ze er in zat dat ze inderdaad in haar vel zaten de bandjes dan met die beschermers geen last gehad.

Het enige "nadeel" is dat ze niet met haar voetjes in de steuntjes kan die staan op de hoogste stand zeg maar )dicht bij het stoeltje ) maar nog kan ze er niet in. Zijn die voeten steuntjes erg belangrijk?

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan