fietsen

Hoi Meiden,
Ik wil graag gaan fietsen met mijn zoontje van 8 mnd.en 1 week oud. Hij kan sinds een week goed zitten maar uit zich zelf zitten lukt niet altijd, wel kan hij zich in zijn ledikant vanuit zit optrekken naar staan, het lijkt mij dat zijn rug er nu wel sterk genoeg voor is, kan iemand mij dit vertellen?
groetjes Daniëlle
 
Hoi
Ik ging al met mijn dochter fietsen toen ze 6 maanden was, ze kon toen nog niet zo goed zitten, maar het ruggetje word goed onderstuind net als in de kinderstoel, ze heeft er nooit last van gehad in kon vrij snel daarna zelfstandig zitten, dus denk dat het geen probleem is om met je zoontje te gaan fietsen. Ze vinden het ook erg leuk.
 
Deze vraag is een tijdje terug ook al eens gesteld. Toen werd er gezegd dat je kindje echt goed zelf moet kunnen zitten, omdat ze anders wat (het nekje geloof ik) kunnen breken. Dit is dus ook al eens gebeurd!
Erg eng verhaal vond ik het, dus ik ga zelf wachten tot ik het echt helemaal zeker weet!
Ik kijk er wel erg naar uit om met de kleine te gaan fietsen.
 
Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en ze kan nu stevig zitten, dus ik zou met haar kunnen gaan fietsen, maar de fiets die ik heb is veel te hoog, ik kom echt niet met de voeten aan de grond, dus nu zal ik eerst een andere fiets moeten kopen, maar die dingen zijn belachelijk duur, nu is het hopen dat de fietsenmaker binnenkort een klein modelletje tweedehands binnenkrijgt, hoe doen anderen dit, ik vind me met mijn 1.60 meter toch niet extreem klein
 
Hoi,

Mijn dochter is 8,5 maand en sinds deze week gaan we wat vaker en langer fietsen. We hadden het stoeltje al eerder gekocht, maar we hebben het echt rustig opgebouwd.
Wel kan ze al heel lang goed en lang zitten.

Anja; ik ben ook maar 1.62 en de fietsenmaker heeft op mijn fiets een nieuwe zadelpen en een rokzadel erop gezet. Nu kan ik net bij de grond. Het is effe wennen maar het gaat steeds beter!! Succes!

Groetjes Laura
 
Hoi hoi

Ik benv oor het eerst gaan fietsen met mijn dochter toen ze 8 maanden was. Ze kon redelijk goed zitten. Nog niet uit zichzelf. Haar nekje was al vrij snel behoorlijk stevig, dat scheelt.
Ik ben wel begonnen met hele kleine stukjes en als er een heuveltje of gat in de weg was, heb ik goed opgelet. Dus zachtjes erover en mijn dochter hield ik dan vast.
Ik ben 1,67m en heb een kleine fiets. Ik heb nog wel moeite om bij de grond tekomen, maar het lukt.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan