fietsen

Hallo!
Straks als het mooi weer gaat worden wil ik met mijn zoontje fietsen. Ik heb een gewone damesfiets en heb laatst een fietsstoeltje voor aan het stuur gekocht. Nu is het probleem dat ik tussen het stuur/stoeltje en het het zadel geen ruimte meer heb om fatsoenlijk af te stappen. Hoe doen jullie dat nou, want ik geloof niet dat ik de enige ben. Bij een stoplicht stoppen lijkt me zo klungelig. Ik vind het zelfs een beetje eng.
Ik heb laatst wel een moederfiets gezien, maar die zijn (zelfs 2e hands) niet te betalen.
Heeft iemand tips of moet ik gewoon veel oefenen (zonder mijn zoontje in het zitje dan).
Ik hoor het graag.
Veel groeten Cindy
 
Beste Cindy,

Ik had precies hetzelfde probleem en heb uiteindelijk een rond zadel gekocht. Hierdoor had ik net genoeg ruimte om op een normale manier op en af te stappen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Misha
 
Hoi,

ik had hetzelfde probleem en heb op Marktplaats een 2e hands Gazelle Solide gekocht, dit stuur is groter dan een normaal stuur maar niet zo groot als het stuur van de Sparta en ik   moet zeggen, het is aan het begin even wennen met fietsen maar nu vind ik het heerlijk, ruime instap enzo maar wellicht kan je het eerst proberen met een rond zadel want ja ook 2e hands betaal je nog steeds 3 á 4 honderd euro voor zo'n moederfiets.
 
Hoi Cindy,
Ik heb zelf een opoefiets. Dat stuur is wat hoger en breder en geeft mij dus meer ruimte. Opoefietsen hoeven niet zo duur te zijn, zeker tweedehands niet.
Wel een lastig probleem...ik snap ook niet goed hoe ze dat vroeger nou deden...die moederfietsen bestaan pas een paar jaar en daarvoor fietste toch ook iedereen met z'n kind voorop???
Succes!
Gr. Ingrid
 
Terug
Bovenaan