Fietsen

Beste mede moeders,

Mijn dochter is 8 maanden en als ze straks 9 maanden is wil ik met haar gaan fietsen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Ik zit te twijfelen tussen een gewone stevige stadsfiets en er een speciale dubbele standaard onder laten zetten  of dat ik een "echte" mama fiets koop van Sparta of Batavus ofzo.
Wie heeft er ervaring met een mamafiets en wil mij dit laten weten.

Alvast bedankt.

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor gemengde reacties. Binnen mijn zwangerschapsclubje wordt de mama fiets afgekraakt, maar ik heb ook wel eens wat positiefs gehoord. Ik denk dat je zelf moet proberen of je het lekker vindt fietsen.
Succes!
 
Hoi, hier een mamafiets gebruiker (althans...sinds ik de fiets heb, heb ik m door het weer pas 1x kunnen gebruiken). Gewoon naar een fietsenwinkel gaan. Daar staan ze ook vaak 2e hands. Ga er maar lekker een stukje op fietsen om te kijken hoe je het vind. Mijn ervaring is prima. Ruime opstap, breed stuur, waardoor je beter je evenwicht kunt bewaren. De dubbele standaard is heel fijn om je fiets neer te zetten. Wat belangrijk is dat je goed op/af kunt stappen en dat je hiervoor voldoende ruimte hebt. Dit kreeg ik bij mijn oude/normale fiets niet voor elkaar als er een kinderzitje voorop zat!! O, ja, vergeet bij het testritje vooral niet om er tijdelijk een zitje op te laten zetten zodat je echt weet hoe het is! Veel plezier met fietsen.
 
Hoi,

Ik heb met beide ervaring. In het begin fietste ik op een gewone stevige fiets. Vond het onzin waarom een dure fiets als dit ook werkt.

Echter kon ik een moeder fiets overnemen van een vriending helemaal compleet voor een leuk bedrag.
En jawel ik ben om.

Het is echt veel fijner fietsen de opstap is ruim je hebt heerlijk ruimte tussen jou en je kind En je kind zit wt lager dan jou en dat is op een gewone fiets niet zo. De standaard perfecht en ook het brede stuur vind ik ideaal. En buiten dat vind ik hem ook wat stabieler met fietsen. Ook merkte ik toen ik viel (zonder kind gelukkig) omdat het glad was dat door de breedte en de rondingen van het stuur je kind geheel veilig in het stoeltje zit. Er kunne bv geen vinger onder het stuur komen.

Succes met je keuze. Ik zou zeker eens gaan proberen.

 
Hoi

IK zit met het probleem dat ik best stevig ben en erg klein.
Ik kan met mijn zoontjevan nu 1 jaar niet fietsen. Kan niet opstappen moet echt als man opstappen en afstappen. echt gevaarlijk dus kan niet met mijn voeten bij de grond.

Nu hebben we geen geld voor een andere fiets. en Kwam mijn schoonzus met het idee. om zo,n fietskarretje aan te schaffen stond toevallig in het krantje dat zei gezien heeft. is wel al paar weken geleden.toen wij dat ding hebben gekocht. maar gaat erg makkelijk achter de fiets.

Er kunnen twee kindjes in en je zet ze er in vast. Er kan ook 1 kindje in en die zit dan in het minden.
is wel jammer want zit niet lekker voor op de fiets met je. maar ik kan wel fietsen nu .

Het karretje was 59 euro in de reklame toen.

Misschien een tip voor andere moedersmet niet veel geld voor een mamafiets je meot toch gauw rekenen op zo,n 800 euro dan. hadden we nu gewoo niet.

groetjes Jenny
 
Je moet je realiseren dat een moederfiets maar tijdelijk noodzakelijk is (voor het stoeltje voor). Later heb je zo'n fiets met zo'n breed stuur echt niet meer nodig. Waarschijnlijk zijn ze 2e hands vollop te krijgen.

Bij de fietshandel kun je ook informeren welke type fietsen redelijk veel ruimte hebben tussen zadel en stuur zodat je een fiets kunt kiezen waar je wat langer goed vooruit kunt.

Veel fietsplezier!

Ingeborg
 


hoi
nou ik ben sinds kort de trotse bezitster van een sparta amazone.
een "super" fiets!!!
hij fietst heerlijk.   is heel stabiel. het is ook heel makkelijk om je kind in het zitje te zetten door de dubbele standaard en de stuuruitslagbegrenser.
ja misschien is hij wel tijdelijk. maar als je hem zoals ik koop als je je eerste kindje krijgt , en je weet dat je er nog wel een wilt. heb je er toch wel een aantal jaar wat aan.
daarna kun je hem toch altijd weer verkopen. ze liggen erg goed in de tweede hands markt. kijk voor voordelige sparta amazone op bikemotion.nl

 
Terug
Bovenaan