Fietsen

Beste mede moeders,

Mijn dochter is 8 maanden en als ze straks 9 maanden is wil ik met haar gaan fietsen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Ik zit te twijfelen tussen een gewone stevige stadsfiets en er een speciale dubbele standaard onder laten zetten  of dat ik een "echte" mama fiets koop van Sparta of Batavus ofzo.
Wie heeft er ervaring met een mamafiets en wil mij dit laten weten.

Alvast bedankt.

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor gemengde reacties. Binnen mijn zwangerschapsclubje wordt de mama fiets afgekraakt, maar ik heb ook wel eens wat positiefs gehoord. Ik denk dat je zelf moet proberen of je het lekker vindt fietsen.
Succes!
 
Hoi, hier een mamafiets gebruiker (althans...sinds ik de fiets heb, heb ik m door het weer pas 1x kunnen gebruiken). Gewoon naar een fietsenwinkel gaan. Daar staan ze ook vaak 2e hands. Ga er maar lekker een stukje op fietsen om te kijken hoe je het vind. Mijn ervaring is prima. Ruime opstap, breed stuur, waardoor je beter je evenwicht kunt bewaren. De dubbele standaard is heel fijn om je fiets neer te zetten. Wat belangrijk is dat je goed op/af kunt stappen en dat je hiervoor voldoende ruimte hebt. Dit kreeg ik bij mijn oude/normale fiets niet voor elkaar als er een kinderzitje voorop zat!! O, ja, vergeet bij het testritje vooral niet om er tijdelijk een zitje op te laten zetten zodat je echt weet hoe het is! Veel plezier met fietsen.
 
Hoi,

Ik heb met beide ervaring. In het begin fietste ik op een gewone stevige fiets. Vond het onzin waarom een dure fiets als dit ook werkt.

Echter kon ik een moeder fiets overnemen van een vriending helemaal compleet voor een leuk bedrag.
En jawel ik ben om.