fietsen

hoi,

Vanaf wanneer gingen jullie met de kindjes fietsen??
De een zegt dat ze eerst zelf moeten kunnen zitten en de ander zegt dat ze ook wel een stukje op de fiets kunnnen als ze een   tijdje los kunnen zitten.  
Ben benieuwd.
groetjes  
 
Hoi,

Mijn zoontje was bijna 9 mnd toen hij mee ging op de fiets. Hij kon toen heel goed zelfstandig zitten. Dat is ook een voorwaarde, als ze goed zelf kunnen zitten dan kunnen ze mee op de fiets.

Groetjes Sanne
 
ze moeten goed stevig kunnen zitten, omdat bij het fietsen je altijd wel over hobbels rijdt. er komt dan elke keer een "klap" in zijn nek en rug. als de spieren in de nek en rug nog niet sterk genoeg zijn, dan is zo'n klap niet goed op te vangen door je kindje.
ik heb zelfs ooit een horrorverhaal gelezen van iemand die veel te vroeg ging fietsen. het kindje kreeg zo'n klap in de nek, dat het de nek brak en overleed. wel echt een horrorverhaal, maar wel genoeg reden om niet te snel te willen. er komt tijd genoeg om met die kleine te fietsen.

greet
 
Hoi ,

milan is 9 en een halve maand en ik heb van het weekend voor het eerst met hem gefietst.

Je kindje moet in derdaad goed kunne zitten. Verder zou ik vooral in het begin niet te lang gaan fietsen. Ik werd van het weekend wat enthousiast en was uitendelijk een uur aan het fietsen. Aan het eind hing hij een beetje in zijn stoeltje. Dat was te lang dus...

Hij vind het wel heell leuk!. Oh nog een tip: Als je je stoeltje hebt bevestigd aan je fiets , ga dan eerst even zonder kind oefenen, want het op en af stappen is even wennen, ook kun je niet meer van die haakse bochten maken,...
En zet je zadel zo laag dat je met je voeten goed bij de grond kunt,...

veel fietsplezier!
Amanda
 
iedem 9 maanden, ze kon met 7 a 8 maand al goed rechtop in de kinderstoel maar toen pas los zitten, dit vond ik zelf prettiger.

Op consultatie bureau was het advies vanaf 8 maand als ze niet gaan hangen maar goed rechtop blijfen zitten.
 
Terug
Bovenaan