Fietsen

Hallo allemaal,

bij deze een nieuwe moeder op het forum. Wie kan mij helpen: mijn zoontje (oktober wordt hij twee) weigert op zijn driewieler, zo een met duwstok,  te fietsen. Wel pikt hij de 12" fiets van zijn buurmeisje en rijdt er vrolijk op weg. Dus hij kan het wel! Hoe krijg ik hem zover dat hij ook zijn eigen fietsje gebruikt.
 
Hoi Tanja,

Wij hebben het zelfde met Bart (inmiddels 3.5 jaar). Op de driewieler fietste hij niet, en op een fiets met zijwieltjes fietst hij in 1 keer weg. Wij hebben eens goed gekeken naar wat hij deed en zijn tot de volgende conclussie gekomen: De driewieler heeft de trappers meer naar voren zitten, hij kan geen kracht op de trappers zetten. Op de fiets zitten de trappers onder hem, en kan hij wel kracht zetten.

Groetjes Brenda
 
Hoi,

Ik ben Inge, mama van Jonas van 3,5 !
Ik heb met JOnas net het omgekeerde voor : op school fietst hij méér dan vlot met een driewieler, maar op een gewone fiets met zijwieltjes, ho maar ! Hij stopte telkens hij weer met zijn voet boven kwam en had ni genoeg kracht om de fiets weer op gang te brengen !

Maar nu we echt elke dag zijn gaan oefenen en met een klein kadootje ( een mooie bel voor zijn fiets ) lukt het nu wél .....

Groetjes,

Inge
 
Hai,

Mijn zoon 2,5 heeft  zijn driewieler met veel plezier gebruikt. Echter nu hij zijn 12 inch fiets heeft is het bekeken met zijn driewieler. Die is voor 'baby's' .
Dus... kennelijk is je ventje oud genoeg voor een 12 inch.
En ik ben het er mee eens dat het hele andere spierkracht vereist. Dus kennelijk vind jou ventje het ook makkelijker om naar beneden te duwen.

Misschien via marktplaats een nieuw fietsje aanschaffen?

Groeten van Miriam
 
Terug
Bovenaan