Fietsen ??

Hallo allemaal,
weet iemand vanaf wanneer  je  peuters op een fietsje met zijwieltjes kan leren rijden? Mijn zoontje wordt in oktober 3 en wij overwegen een fietsje voor hem te kopen. Een vriendinnetje van hem (net 3 jaar geworden) fietst al volop.... Heeft er iemand tips ?

Groetjes
Marieke
 
hoi
Onze dochter heeft voor haar 3e verjaardag ook een fiets met zijwieltjes gehad. In het begin vond ze het nog niets, maar nadat ze haar buurjongentje van 4 langs zag fietsen dacht ze dat ze het ook wel kon. Samen fietsen ze met mooi weer uren achter het huis, geweldig om te zien.   Een echte aanrader dus.
groetjes Melanie
 
Hoi,
Mijn dochter  heeft op haar verjaardag afgelopen  januari een fiets met zijwieltjes gekregen. Nu is ze bijna 2,5 jaar en oefent ze regelmatig. We vonden het echt een cadeau voor haar verjaardag en een jaar later zou ze al bijna 3,5 jaar zijn als ht mooi werd. Ze kan kleine stukjes zelf maar moet ook nog wel geholpen worden. Het gaat in ieder geval net zo goed als de driewieler.
 
Hoi Marieke,

Wij zijn begonnen met een loopfiets van puky tot Raf bijna 2 was. Al gauw scheurde hij de buurt door en vond het zelf stoer om zich zo te verplaatsen. Tot hij 2,5 was zijn wij op een goed moment de fietsenzaak binnen gestapt om ons te orienteren op een fiets voor Raf. Ons werd afgeraden een fiets met zijwielen te kopen daar hij al goed zijn evenwicht kon bewaren. Wij hebben dus een fietsje gekocht en de zijwielen achtergelaten bij de fietsenwinkel. Vorig jaar had hij nog geen vertrouwen in zich zelf en lukte het fietsen zonder zijwielen niet echt en vanaf maart van dit jaar fiets hij een razende roeland door de buurt. Het heeft een aanloop nodig gehad maar het is gelukt en hij rijdt nu alle andere voorbij en wij houden regelmatig ons hart vast!!

Een loopfiets kan ik iedereen aanraden als voorloper op het fietsen zonder zijwielen!! (trouwens ook goed voor de conditie want je moet flink rennen om hem bij te houden (-;)

groet,

mamaraf
mama van raf en ellemijn (17 dgn)
 
Hoi,
Wij hebben ook een loopfiets van Puky gekocht voor onze dochter. Zij is vorige week 2 geworden. Ze durft er echter niet op. Ze vindt het denk ik de onstabiel, omdat ze zichzelf in evenwicht moet houden. De fiets staat in de woonkamer en we pushen haar niet, hopelijk gaat ze er dan vanzelf een keer op. Hoe is dat bij jullie gegaan? Ik moet er wel bij zeggen dat ze altijd wel erg voorzichtig is.
Groetjes Danielle
 
Mijn dochter heeft al vrij vroeg een Barbiefiets met zijwielen gekregen van opa en oma. Vanaf twee jaar en 2 maanden lukt het ook echt om erop te fietsen. Maar ze bleef dan ook op een gegeven moment het elke dag een aantal keer proberen!

Leuk om samen met haar door de wijk te wandelen, zij op de fiets en ik wandelend ernaast. Hoewel, soms ook hollend
 
Hoi Marieke, mijn dochet heeft op haar 2e verjaardag een fiets met zijwielen gekregen  omdat ze eraan toe was. Ze fietste eigenlijk meteen, met 2 1/2 al hele stukken. Nu is ze 3 1/2 en heeft weer een grotere fiets (16 inch) en ze vindt het geweldig! Alleen het remmen wil nog wel eens mislukken, maar verder gaat het prima.
Mijn vriendin heeft haar zoon met 3 1/2 pas zijn eerste fiets gekocht. Misschien ligt het er dus ook aan of een kind eraan toe is of niet.
Groeten, Claudia.
 
Hoi hoi

Onze dochter is 2,5 jaar en fietst al best goed op een fiets met zijwielen. Wel heeft ze af en toe nog een zetje nodig als de stoep ongelijk is ofzo.

Ze heeft ook erg genoten van de loopfiets.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan