fietsen

Hallo dames,
Ik heb even een vraag.
In hoeverre moet een kind nu al kunnen fietsen?
Onze zoon word eind december 3 en hij maakt echt nog geen aanstalte om het ook maar te proberen. Zelfs op z'n driewieler niet. We hebben er zo een waar een stang aanzit maar ook mee trappen doet hij niet. Zou het voor hem misschien makkelijker zijn als de trappers onder hem zitten i.p.v voor hem.
Zijn er nog meer "niet-fietsertjes" misschien op dit forum?

Groetjes van mij
 
Hoi,

Mijn dochter (nu 3) fietst al een poosje maar zij was vrij vroeg hoor geen zorgen. De een praat snel heel goed en de ander fietst snel en weer een ander bla bla bla...   Maar ik weet wel dat een "gewoon" fietsje makkelijker is dan een driewielertje. Misschien een tip?

Succes ermee.

Groetjes,
Wendy
 
Hoi,

Onze kleine meid van 2,5 heeft ook absoluut geen zin in fietsen. De driewieler gebruikt ze niet om te fietsen, maar duwt ze zelf de hele tuin door met de duwstang. Ook leuk!
Ach, het zal vanzelf wel komen. Ze heeft het nooit zo gehad op dat soort dingen. Ook de loopauto vindt ze maar niks. Jullie zoontje is dus echt niet de enige. We wachten wel af. Als ze 3 wordt krijgt ze een gewone fiets. Hopelijk heeft ze het dan snel door. Dat schijnt inderdaad gemakkelijker te zijn. Jullie zoontje zal het ook heus leren. Als ze het eenmaal door hebben dan zijn ze waarschijnlijk niet meer te houden.
 
Hallo

Onze dochter wordt in december 4 jr en kan sinds de zomer fietsen zonder zij wielen.
Ze fietste al heel lang met zij wielen. Zeker al wel vanaf ruim 2 jr.
Maar toen kon ze niet fietsen op een driewieler.  
Doordat ze naar voren moest trappen en op een gewone fiets trappen ze omlaag. Hier hebben ze minder kracht voor nodig. Toen ze goed kon fietsen ging ze pas met de driewieler ervandoor.

Misschien toch een gewone fiets (met zijwielen) proberen?
En anders komt het vanzelf, kinderen zijn allemaal anders en doen niets volgens het boekje hoor! Effe oefenen.

Groeten Manon
 
het is heel normaal dat je kindje nu nog niet fietsen kan. De meesten kunnen dat rond deze leeftijd nog niet. Mijn oudste deed dat ook pas na zijn 3e, en de jongste wordt maart 3 en maakt ook overal een loopfiets van. Ik werk bij een kdv en daar zie ik maar zelden een kindje al fietsen op deze leeftijd. Gewoon af en toe proberen als het kind zelf zin hefet en verder komt het vanzelf,
 
Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties.
Ben blij te horen dat ik niet de enige anti-fietser heb haha.
We proberen nu zijn fiets een beetje aantrekkelijk te maken voor hem met een mooie bob de bouwer vlag en bel enz. En als het dan nog niet lukt....dan komt het vanzelf wel.
Grotejes Mirella
 
hoi
misschien is zn loop fiets iets
het lijkt op een fiets zoder trappers en meestal zijn ze van hout
ze leren hun evenwicht tebewaren wat ze later kunnen gebruiken bij het echte fietsen
en ze kunnen goed met de voeten bij de grond
lijkt me geweldig
als die van mij wat ouder is wil ik er 1 voor hem kopen
 
hahaha,

Leuk om te lezen; die van mij: een mannetje van bijna 3 vertikt het ook om te trappen. Gewoon lopen met fietsje is toch veel leuker?

Het zal idd vanzelf allemaal wel komen.

Groetjes;
Judith
 
Terug
Bovenaan