fietsen

help
mn kids van 5 en 7 kunnen nog steeds niet fietsen

mn dochter van 7 kan wel rechtdoor fietsen, maar ik moet haar dan op de fiets zetten en aanduwen
zelf opstappen en eraf kan ze niet

en mn zoontje van 5 wil nog niet eens op de fiets

zelf fiets ik bijna elke dag van en naar school

hoe leer ik hun fietsen.....
 
Hoi,

Misschien vind je dochter het eng op de straat te fietsen?
Die van mij hebben het op een groot grasveld geleerd. Als ze dan vallen is het dan ook zo eng niet, ze vallen dan niet zo hard en durven dan ook wel weer op te stappen.
Ik zou proberen je dochter te leren eerst de pendalen in de goede stand te zetten en daarna op te stappen en door te trappen. In het begin dus op een grasveld met jou hulp en daarna zelf laten proberen op en af te stappen.

Misschien vind je zoon van 5 het nog wel te eng omdat zijn zus het nog niet kan?

Een vriendje van mijn zoon was ook al 7 jr toen hij nog niet kon fietsen, die kwam hier spelen en vond het echt niet leuk dat mijn zoons van toen 7 en 5 jr het wel al konden. Daarna had hij het razendsnel geleerd...want nu was het ineens belangrijk dat hij ook kon fietsen, zijn beste vriendje kon het ook, dus....
Dus misschien wat vriendinnetjes uitnodigen die wel kunnen fietsen en dan samen oefenen?

Succes, ze leert het vast snel. De één is er nu eenmaal later mee dan de ander en vooral meisjes zijn vaak wat voorzichtiger.

Groetjes Renata.
 
Hoi,

Onze zoon (5,5 jaar) Kan sinds kort zonder zijwielen fietsen. Hij was erg bang om te vallen. Hij had een loopfietsje waarop hij heel goed kon "fietsen". Wij hebben de kinderfysio erbij ingeschakeld. (die had hij al voor begeleiding bij zijn motoriek) Zij raadde aan de fiets en loopfiets  mee te nemen. Eerst liet ze hem op de loopfiets gaan. Ze zag meteen dat hij het best kon. "3 keer op en neer, en hij fietst los": zei ze. Nou, het werden er 4, en toen fietste hij idd los. Op het pleintje voor de praktijk. Bij ons maakte hij er een drama van, bij haar fietste hij zo weg! We zijn naar huis gegaan, en hebben het daar doorgezet. Op een pleintje hier in de buurt. En bij de 4E keer reed hij bijna helemaal zelf naar huis. Stoppen en gaan rijden gaan nog niet feilloos. Maar het lukt tenminste.

Moraal van het verhaal: Misschien lukt het bij/met een ander wel.
Groetjes, Cathy
 
Terug
Bovenaan