fietsen

A

Anoniem

Guest
Het is hier al veel eerder over gegaan, maar ik kon de topic niet meer terug vinden! Isis (8,5 maand) kan al een maandje zelfstandig gaan zitten, ze zit ook praktisch heel de dag (mits ze slaapt  ) Morgen ga ik een stoeltje voor op mijn fiets kopen, kunnen we met haar gaan fietsen, lijkt me heerlijk! Helaas nog geen geld voor een mama fiets!
Wat zijn jullie ervaringen met fietstoeltjes én fietsen? Tips, advies? Ik hoor het graag!
Ik wil beginnen met korte stukjes (hopelijk werkt het weer ook een beetje mee)

x Esther

Hier ook geen geld voor een echte moederfiets. Wij hebben zo'n simpele gazelle zonder versnellingen en ijzeren stuur en dat gaat prima. Als je aluminium stuur hebt dan mag daat geen zitje aan.
Enne, ik weet niet of je ook een windscherm hebt, maar dat is zeker aan te bevelen ivm veiligheid van je kindje (vliegjes in oog of niet kunnen ademen ivm tegenwind).

Groetjes Ida

Hoezo mag aan een aluminium stuur geen zitje? En als je een zitje voor hebt wat niet aan het stuur hangt, maar op het frame steunt?
Groetjes Veerle

Hier ook een simpele gazelle met 3 versnellingen en een nog simpeler kinderzitje. Ik heb er met de oudste heel veel plezier mee gehad en hoop dat met Chloë ook te beleven.
Helaas kan ze nog steeds niet zitten, dus moet ik even wachten.
Veel plezier!
Sil

Aluminium is niet sterk genoeg. Als het fietssteltje aan het ijzeren frame vastzit, dan is natuurlijk prima.

gr   Ida

Hannah is nu bijna 9 maanden en vorige week hebben we dan toch
eindelijk een fietsstoeltje gekocht (bobike mini). Ik had al eens een
topic gestart omdat ik me afvroeg of het wel kon op mijn fiets.

We hebben maar besloten om een stoeltje te kopen en gewoon uit te proberen. Een andere fiets kopen kan altijd nog...

M'n zadel staat nu lager (ik kan nu bij de grond) en kon ook nog iets
naar achteren. Ik pas nog steeds niet tussen zadel en stoeltje, maar
het fietsen gaat wel goed. En Hannah vind het natuurlijk erg leuk.

Afgelopen weekend voor het eerst een kort stukje gefietst:

Inmiddels zit er ook een windscherm op.

Groetjes, Karin

O ja, ik heb dus ook een aluminium fiets.
Maar zo'n bobike stoeltje gaat niet aan het stuur, maar aan de stalen pen die in je frame gaat, dan kan het dus inderdaad wel gewoon.

Hoi,

Wij hebben wel een moederfiets gekocht (hadden twee van die oude goedkope fietsen en daar paste echt geen stoeltje & een mama tussen zadel en stuur), en fietsen is een superhit. Ze komt echt ogen tekort!

Wij hebben ook zo'n buggydrager achter op (en een lichte goedkope buggy) en dat vind ik ook wel praktisch. Hoef je niet constant met je kindje te sjouwen als je eens ergens wat wilt drinken of winkelen ofzo.

Verder is het inderdaad een kwestie van kort beginnen en langzaam opbouwen.

Héél veel plezier en hopelijk krijg je nog heel veel mooie dagen vol zon zodat je veel kan fietsen.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan