fietsen

hoi dames,

ik ben nu zwanger van de 2e.
mijn dochter is nu net 2 jaar, maar wel een kleintje (ongeveer 82 cm nu).
nu gaat esmee straks achterop de fiets als de kleine er is. maar nu heb ik daar een vraagje over:

- als esmee bij haar vader achterop zit hoe stapt hij dan op en af?
- en wie heeft er ervaring met zo'n karretje achter de fiets? ik zie ze af en toe wel fietsen, maar ik vertrouw ze niet zo. bang dat automobilsten het over het hoofd zien of dat ze omklappen

alvast bedankt voor jullie info
 
Haha, wat een leuke vraag.
Ik heb zelf een tour-fiets (herenmodel, vond ik handiger), en een kinderzitje achterop (omdat er geen voorzitje op past) dus ik moet al vanaf het begin onhandig op en af stappen op m'n fiets. Gewoon je been over de stang heen wurmen. Ik ben niet zo lenig, dus ziet er wel een beetje stuntelig uit denk ik

Ik heb ook zo'n karretje gehad en ik vond het in het begin ideaal, maar ik nam een keer de bocht iets te krap en toen ging een wiel over een stoeprandje. En toen lag de kar dus op z'n zijkant. M'n dochter heeft er gelukkig niets aan overgehouden, maar ik was wel geschrokken. Ik heb 'm meteen op marktplaats gezet.
 
Wij hebben zo'n karretje voor achter de fiets (gewonnen bij de KINDEREN!) en wij vinden het ideaal. Als ze achterop de fiets zitten kunnen ze niks zien omdat ze achter je rug zitten en een lange fietstocht is dan meestal geen succes. In zo'n karretje ziet ze meer. En nu we een 2e hebben kunnen ze er samen in. Beregezellig! Aan de zijkant zit een vakje waar je een flesje of een pakje drinken in kunt zetten. Koekje in de hand. Heel handig.
En over het niet zien van het karretje door automobilisten. Wij hebben (en de meesten die je ziet rijden ook) er zo'n oranje vlaggetje aanzitten die je ook bij kinderfietsjes hebt, dus dan is het voor automobilisten goed zichtbaar.
Ik zou zo'n karretje echt aanraden. Wij hebben er veel plezier van. Wat ik ook een voordeel vind trouwens nog, als ze wat groter worden en ze zitten achterop proberen ze vaak om je heen te kijken, dus gaan helemaal naar 1 kant hangen. Dan moet je moeite doen om je fiets recht op de weg te houden, daar heb je met zo'n karretje ook geen last van.
En toen onze jongste nog in de maxicosi zat deden we hup de maxicosi in het karretje en kon hij ook mee met fietsen.
 
Ik heb altijd veel met de kinderen gefietst, ook toen ze nog heel jong waren. Op- en afstappen op een damesfiets is uiteraard gemakkelijker, maar been over de stang heen was voor mij nooit een probleem. Alleen iets onhandiger. Overigens sta je wel veel stabieler met een herenfiets als je even stil moet staan (bij het stoplicht of aan de poort van school).
Tegenwoordig heb je ook prachtige bakfietsen waar je je kind voor je kunt plaatsen. Dat lijkt mij persoonlijk een stuk leuker dan achter je in de fietskar omdat je makkelijker met je kind kunt communiceren.
 
hoi papa jan,

het nadeel van een bakfiets is is dat ie zoveel plek in neemt.
en dat hebben we helaas niet.
straks maar even verder kijken hoe we het allemaal gaan doen.
 
Zo'n kar neemt ook veel plek in hoor. Ik vond het een heel gedoe om 'm telkens in te klappen. Maar helaas moest dat wel, omdat hij niet door de deur paste.
Dat was nog even een toevoeging van mij.
 
Terug
Bovenaan