Fietshelm

Dag moeders van Nederland,

Uit onderzoek is gebleken dat het dragen van een fietshelm (indien goed opgezet) het risico op hoofdletsel verlaagt. Aangezien jonge kinderen nog onervaren zijn met fietsen, loopt deze groep het grootste risico op het krijgen van een fietsongeval en vormen  fietsongevallen  een grote oorzaak van letsel.  

Aangezien er niet veel kinderen met een fietshelm op fietsen,  vragen wij ons af in hoeverre de preventieve werking bij ouders van jonge kinderen bekend is. Onze vraag is dan ook in welke mate  jullie op de hoogte zijn van  de preventieve werking van de fietshelm op hoofdletsel.

Indien jullie (nu) weten over deze preventieve werking, zouden jullie dan je kind een fietshelm laten dragen? Graag ontvangen wij reactie op deze vragen.

Alvast bedankt,

Rianne en Nicole
Studentes Geneeskunde  
 
hoi, bij mij was het bekend mijn dochtertje heeft er nu ook een, maar dat is ook meer voor haar zelfvertrouwen, ze durft beter met een helm op.
maar ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn voor wie het teveel geld is en een fiets (nieuw toch al gauw 80euro) en een helm v.a.22.50 en wij zijn toch ook zonder helm opgegroeid etc.
kinderen zijn heerlijk maar als je wat nieuw wil kopen kosten ze een vermogen, en niet iedereen heeft het geld ervoor.
groeten petra
 
Terug
Bovenaan