fietshelm

A

Anoniem

Guest
Toen wij bij de fietsenmaker voor een nieuwe fiets gingen kijken vroeg ik behalve de zitjes van Bobike ook naar de helm van Bobike voor Marissa. Leek mij wel een veilig iets als ze een helm op heeft voorop de fiets. Je kunt toch altijd vallen of aangereden worden. Maar de fietsenmaker zei dat niemand zijn kind een helm op zet als het kind op de fiets bij mama zit en dus nog niet zelf fietst. Ben ik hier zo overdreven in of hebben hier meer mensen een helm voor hun kleine?

liefs

Linda, mama van Marissa (over 3 dagen 8 maanden)

Hoi Hoi

Ik begrijp dat je inderdaad bezorgd bent, maar ik denk dat er weinig mensen hun kindje een helm opdoen op de fiets.

Maar ik vind wel, als het jou een veiliger gevoel geeft dus gewoon wel doen!

Je kunt natuurlijk ook van de trap vallen met je kindje in je armen e.d...dan draag je ook geen bescherming, maar elk risico zou je kunnen beperken.

Groeten Kirsten

Ik heb wel gekeken voor een fietshelmpje voor Lotte, maar ik heb ze niet kunnen vinden in babymaten.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Ze bestaan dus wel van Bobike maar mijn fietsenwinkel heeft ze ook niet zomaar op voorraad omdat hij zegt dat niemand het doet. Maar hij kan ze wel bestellen bij Bobike. Mag ik vragen waarom jij het ook wilde voor Lotte?

groetjes Linda

Hoi

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een kleintje met een fietshelmpje heb gezien terwijl hij/zij voorop zat bij mama. Ik fiets nu al bijna 4 jaar met kind voorop en heb nog nooit het gevoel gehad een helmpje op te doen..als mijn oudste de straat op gaat met zijn eigen fiets vind ik het wel een veilig gevoel maar nu voorop de fiets niet.

Groetjes Inge

Terug
Bovenaan