Fietskar baby 3 maanden

hallo,

voor mijn dochtertje van 3 maanden heb ik een fietskar gekocht voor achter de fiets met een hangmatje er in, maar ik merk dat ik het toch erg spannend vind om met haar te fietsen. Ik ben een beetje bang dat het te veel hobbelt en zo. Heeft iemand ervaringen met het fietsen met een fietskar? Zou het gewoon kunnen als ik langzaam fiets, of beter nog even wachten?

bedankt!

Hej en waar ben je van plan te gaan fietsen?

Ik woon in Amsterdam en ik zie ze hier soms ook..

nou moet ik zeggen dat ik het in de stad zowizo levends gevaarlijk vind..

als je op t fietspad fiets die hier in Amsterdam dan is dit fietspad bijna altijd achter een rits geparkeerde auto's

als auto bestuurder let je bij het afslaan altijd op fietsen die voor bij komen en dan hangt daar ineens super laag een karretje achter niet echt te zien dus...

dus ik vind het heel erg afhangen van waar je precies van plan bent te gaan fietsen

Ik woon in een dorp, op zich veel 'gladde wegen', maar inderdaad ook wel wat onoverzichtelijke bochten.. Maar die zou ik met wat omfietsen kunnen vermijden. En de fietspaden aan de wat drukkere wegen zijn wel breed genoeg voor mijn kar, dus dat scheelt.

Er zit trouwens wel zo'n vlag op, zijn die voor autobestuurders ook niet te zien? (Heb zelf geen auto/rijbewijs, vandaar ook de fietskar)

Ohhhw ja een vlaggetje is wel te zien hoor !

In Amsterdam raast het verkeer altijd als een stel idioten dus in een dorp moet je je niet al te veel zorgen maken !

Als je veel fietst zou je ook een bakfiets kunnen overwegen. Kindje zit dan voor je zodat je wat meer overzicht hebt. En ook erg handig voor de boodschappen.

Kan ook, maar ik had dus eigenlijk al een fietskar gekocht. Leek me ook fijn met een regenhoes en muggengordijn. En daar passen ook boodschappen bij!

Inmiddels heb ik voor het eerst gefietst. In mijn fietskar zit goede vering en mijn dochter wiebelt bijna niet! Ik ben blij met de fietskar en heb ervaren dat mensen wel goed uitkijken en dat het vlaggetje goed gezien wordt.

Terug
Bovenaan