fietskar of kinderzitje

Hallo allemaal,
Onze zoon is bijna 9 maanden en kan al goed zitten. Tijd dus om lekker met hem te gaan fietsen. Wij staan op het punt een kinderzitje te kopen. Wat is prettigger voorop of achterop de fiets, graag jullie ervaringen? En ten tweede wij willen in de vakantie lekkere fietstochten maken. Kunnen wij dan niet beter een fietskar huren. Is voor onze zoon volgens mij langer vol te houden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi.

Ik heb mijn zoontje van 9 maanden voor op de fiets. Zo kan ik hem goed in de gaten houden. Het is hem al een keer gelukt om zich uit het riempje te wordstelen met zijn rechterarm.
Hij vindt het ook geweldig omdat hij heerlijk om zich heen kan kijken.

Ik heb geen ervaring met een fietskar. Maar het lijkt me dat als je langere fietstochten gaat maken, hij in een fietskar lekker kan slapen. in een zitje lukt dat niet zo.

Veel plezier
 
hoi,
volgens mij mogen kleine kinderen tot een bepaald gewicht alleen voorrop,ik kan het mis hebben,vraag het even na voor de zekerheid bij fietsenhandel.
groetjes
 
Geloof dat kinderen tot 2 jaar voorop mogen.

Een fietskar is ideaal als je echt fietstochten gaat maken. Zeker voor de kleine. Met mooi weer kan hij open heb je last van insecten kan het gaasje er voor, regent het kan het dicht.
Hij kan lekker slapen en er kan ook gespeelt worden in het karretje.

Groetjes joyce
 
Het fietszitje voor voorop is tot 15 kilo (ong. 3 jaar). Achterop mogen ze ook gewoon, mits ze goed kunnen zitten, maar die kleintjes vinden het wel prachtig om voorop te zitten en alles goed kunnen overzien (en even lekker kunnen bellen enzo). Een fietskar is natuurlijk ook heel leuk, alleen vind ik persoonlijk dat die dingen niet echt opvallen in het verkeer en er zijn instanties die die dingen liever verbieden. En het is inderdaad zo dat je die karretjes snel over het hoofd ziet.