fietskar wat is jullie mening hier over..........

hallo allemaal,

ben benieuwd wat jullie meninig is over de fietskar..
ik ben van plan om er een aan te schaffen..
omdat ik   + man met 4 kids op vakantie gaan naar de ardennen..
2 kids kunnen zelf fietsen 1 van 4 jaar ook wel maar is te jong voor hele stukken te fietsen..en Milan van 5 maanden bijna 6 alweer kan nog lang niet goed zitten.
en omnou in de buik drager te doen is ie veel te zwaar voor 9 kilo..

graag wil ik jullie mening voor en na delen..........
alvast bedankt

mandy en milan

He Mandy,
Je bent me voor! Ik wou hier ook net een topic over plaatsen...hi, hi, grappig...
Wij willen ook graag een fietskar aanschaffen. Om meerdere redenen:
a) Jarno is nog te klein voor in een fietsstoeltje, dus kan al die tijd niet met hem fietsen;
b) Wij wonen in een stad waar vooral zomers héééééél véééél toeristen komen. Er is met de auto dan geen doorkomen aan;
c) en omdat ik ook niet altijd aan de auto vast wil zitten en fietsen heerlijk vind!

Dus ik zou ook wel graag ervaringen van anderen willen horen. En welk merk hebben jullie? Wij vinden de Kidcar cocoon erg mooi (maar ook erg duur...)

Groetjes van Lien mama van Jarno (5 maanden)

Hier geen fietskar maar de baby-mee voor op de fiets, waar de maxi cosi inkan. Dat bevalt erg goed! Je loopt in de drukte niet klem omdat er nog een karretje achter je aanhangt en persoonlijk vond ik het een veiliger idee omdat zo'n karretje niet altijd goed zichtbaar is voor auto's die vlák achter jou langs de bocht willen nemen of zo. Maar iedereen die ik gesproken heb over de fiestkar is er erg tevreden over: er kan natuurlijk wel meer in en je kindje kan er ook in als ie wat groter is. De draagzak zou ik persoonlijk nooit doen, dat lijkt me te gevaarlijk.

Groetjes,

Eveline

hoi hoi

ik zelf heb nog geen fietskar.. maar ben wel aan het kijken...
ze schelen enorm in prijs.. van 139.- tot 800 euro..ja wat is wijs..
gebruik je hem veel of niet ik ben er niet echt uit..

groetjes mandy

hoi

4 weken geleden hebben wij een fietskar gekocht,
na veel navraag doen en bellen, kwamen we erachter dat het weinig uitmaakt wat je koopt. hoeft dus niet zo achterlijk duur te zijn.
vele winkels afgeweest, tot we een fles moesten geven, en dus restaurant van de hema wilde ingaan....wat zien we daar.....een fietskar, incl duwstang en 3e wiel
voor maar 90 euro, prima kar, alleen jens vind het niks, bij elke hobbel huilde hij
nu een maand later is dat mischien al beter......ga snel nog eens testrijden.

of het wat zal zijn???? tja, mijn ervaring is "nog" niet zo best,
maar jens was toen nog geen 5 mnd, en met ruime 6 zijn ze veel sterker

mn dochter van 3 vind het trouwens helemaal geweldig,
speelgoed mee en fietsen maar,

ik zou zeker geen kar van honderden euro's aanschaffen, maar wel 1 met katoen en geen nylon, dat scheurt veel sneller, bij de halfords hebben ze er ook 1 voor net boven de 100, maar dat is nylon, geen duwstang, en veel kleiner
wehkamp heeft er ook 1!

groetjes riana

wij hebben ook een fietskar, ook gewoon met de maxicosie, alleen met de maxi cosie past er niet nog een kindje bij, met de babyschelp wel.

welk merk enzo maakt inderdaad niet uit. deze is gekocht vis marktplaats, was nieuw (magazijn verkoop) koste slechts 30 euro.

wat wel erg belangrijk is bij de fietskar is dat er aan de achterkant een ijzere buis zit, zodat mocht er van achter iemand op de kar rijden, dan knalt die op de ijzere buis en niet in het nekje van je kind.

met een fietskar naar de ardennen zou ik zelf niet doen denk ik, ivb met de bergen, het is het beste om een constant tempo te rijden met zo;n kar als je steeds krach zet gaat de kar en dus ook je kindje een beetje schokken.

Terug
Bovenaan