fietskar

Heeft er iemand ervaring met fietskarren voor kinderen? Wij hebben een zoon van 6 weken en zijn van plan om een fietskar aan te schaffen met een babyschaal? Wij krijgen nogal wat negatieve reacties in onze directe omgeving.Wie heeft er positieve ervaringen met baby's en fietskarren?
 
Hoi,

Een fietskar is geweldig zeker als ze zo klein zijn je bent lekker mobiel en je kind is beschermd tegen weer en wind en ligt heerlijk. Als ze wat groter zijn kunnen ze zitten en lekker spelen in de kar tijdens het fietsen.

Wij hebben er een gekocht een tijdjes geleden toen ze nog niet kon zitten hebben er toen een extra gordeltje in gemaakt voor de maxicosi omdat het voor kleine stukjes was.

Het nadeel vond ik dat we er een hadden zonder derde wiel dus konden hem niet als wandelwagen gebruiken dat was jammer omdat de kinderwagen niet meekon.

De karren zijn erg veilig. Heb verder op een stukje staan over de veiligheid zal ff kijken of ik die nog kan copieren voor je.

Groetjes en veel fiets plezier.
Joyce
 
Heb het gevonden.


Uit een Zwitsers onderzoek gebleken dat kinderen in een fietskar veiliger zitten dan in een fietszitje. Mocht de fiets omvallen, dan valt het kind niet meteen anderhalve meter naar beneden. De fietskar is zo stabiel dat hij blijft staan als de fiets omvalt! En de karren zijn zodanig ontworpen dat ze bij een eventuele botsing met een auto niet onder de auto schuiven, maar over de weg voor de auto uit.

Gebruik altijd wel een vlaggetje op je fiets.

Groetjes joyce

 
Wij hebben zelf ook een fietskar dochter en zoon zaten er beide in de baby in een schaaltje. Ze vonden het erg leuk, ik vond het alleen vrij zwaar trappen. Een voordeel is wel dat de kinderen droog zitten, maar moeders zeiknat en koud was. Ik had wel een vlaggetje achterop de kar want soms had ik het idee dat de kar niet gezien werd. Veel fietsplezier!
Gr Sannie
 
OOk hier alleen positieve ervaringen met een fietskar (Dolphin). dochter van 3 maanden in de schaal, dochter van twee jaar ernaast. (wel opletten geblazen want de oudste wil nog wel eens een tik uitdelen...). Zijn we op locatie: fietskar van de fiets af en wieletje erin en wandelen maar: ideaal.
Typ fietskar in bij Google en je kan allerlei info lezen over tests e.d.

Groetjes Meta
 
Terug
Bovenaan