Fietskar

Hallo allemaal,

Ik wil erg graag een fietskar aanschraffen maar nou vraag ik me af wat een goede fietskar is. Mijn zoontje heeft een spreidbroekje en zal dus voorlopig nog niet op de fietsstoel kunnen en ik wil wel erg graag fietsen met hem.

Groeten cecile
 
Hoi,
Wij hebben een fietskar van KidCar, de bike-buggy. Hij bevalt ons goed. Stevige kunststoffen bodem en redelijk makkelijk in te klappen waardoor hij op zijn kant in de schuur kan staan. Voldoende accesoires bij verkrijgbaar zoals een baby-schaaltje, muskieten-net etc. Volgens mij kan de maxi-cosi er ook in.
Vanwege de spreidbeugel zou ik samen met je kind "gaan passen" om te kijken hoe hij/zij (sorry, vergeten) in de kar zit.
Volgens mij is er een tijd geleden ook een consumenten onderzoek gedaan naar de veiligheid van fietskarren. Hier hebben ze naar verschillende dingen gekeken zoals inklapbaarheid, veiligheid, kosten, rij-comfort etc. Als je "googled" kom je vast wel uit op de juiste informatie.
Veel succes met je keuze!

Groetjes Marieke
 
Hallo,

Ik raad je aan een fietskar te kopen bij een gerenommeerde fietsenspeciaalzaak. Ze zijn wel erg duur (vanaf  ongeveer  â‚¬ 300), maar wel superveilig! De fietskarren bij de bouwmarkten e.d. zijn kwalitatief lang niet zo goed als de gerenommeerde merken.
Mijn man en ik zijn allebei fietsers en onze dochter (8 maanden) gaat gewoon mee achter de racefiets of mountainbike. Ze vindt het prachtig! De maxicosi past bij ons in de kar, dus ze zit heel veilig in de gordels.
 
Hoi,

Wij hebben een 1 persoons fietskar van Chariot gekocht, ideaal!
Onze dochter is nu 12 weken en zit er van af 6 weken al in. Chariot heeft een speciaal hangmatje die je in de fietskar kunt bevestigen, en waardaar ze dus echt heel goed zitten. Ze hebben geen last van de schokken die je toch krijgt als je fietst, het ondersteunt het ruggetje ook heel goed.

Het bevalt ons zo goed dat we de kar ook gewoon elke dag als wandelwagen gebruiken.
kijk maar op de site van Chariot zou ik zeggen www.tweeplustwee.nl
 
hoi,

wij hebben onze fietskar dus wel bij de bouwmarkt gekocht.
voor 100 europ, scheelt toch een hoop dacht ik zo.
en wij  kunnen met behulp van een stevige spanband onze maxi-cosi erin vast zetten.
onze zoon zit echt stevig vast. de kar kan niet omvallen en is tevens te gebruiken als wandelwagen. zo kan ik ook al mijn boodschappen er ook goed in kwijt.

ik zou eigenlijk wel eens willen weten waarom zo'n dure kar veiliger is dan zo'n "bouwmarkt" kar. ik heb ze staan vergelijken en ik zie eigenlijk geen verschil. bij normaal gebruik maakt het volgens mij niet uit. en bij een eventueel ongeluk, is het waarschijnlijk alle twee prut. het blijft een metalen framepje met wat doek.

ik zeg er wel bij, ik fiets er ook geen uren mee. alleen wanneer nodig.
geld voor een auto heb ik niet en ik zal soms toch ergens met mijn zoon naar toe moeten, wat lopend niet te halen is. want ik geloof best dat het best schokt in de kar. al viel mijn oudste zoon (2 jaar) bij een testrit in slaap erin, en mijn jongste (nu 8 weken) slaapt ook altijd, en lijkt het heerlijk te vinden.

veel succes met de fietskar (en met rijden als je er onderrtussen al 1hebt)

groetjes monique.
 
Hoi,
ik wil als tip voor de fietskar meegeven, neem een fietskar die je ook los kunt koppelen en waar je dan voor een wiel aan kunt monteren zodat je er ook mee kunt wandelen heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap!!

Groeten Sandra
 
Dat is dus denk ik het verschil tussen een fietskar van de bouwmarkt en een 'dure' fietskar. Wij hebben ook  zo'n dure  Chariot en die heeft heerlijke vering, waardoor je kindje heel rustig zit. Ik gebruik 'm dan ook heel veel, o.a. voor de ritjes van en naar het kdv (5 km fietsen) en voor flinke fietstochten.

Wat veiligheid betreft, heb ik het gevoel dat je dan beter af bent met een harde kuip dan met een stoffen bodem, maar dat weet ik eigenlijk niet.

Ik zou ook adviseren om naar een speciaalzaak te gaan, al is het alleen maar om te zien wat de mogelijkheden allemaal zijn. Dan kun je ook wat beter beoordelen of zo'n leuke aanbieding van de Hema of de bouwmarkt misschien toch een goede deal is.
 
Terug
Bovenaan